22

28 3 0
                                    

QAI, Hana dan Maira hanya diam. Peristiwa gila semalam kembali menjengah dalam kepala otak mereka. Nasib baiklah Iq, Ril dan Riyad belum masuk kelas lagi. Tak tahu nak sorok muka dekat mana. Qai berpaling ke belakang. Menghadap Maira dan Hana.

"Aku malulah weh," Qai menutup mukanya.

"Bukan kau sorang saja weh," ujar Maira. Sumpah mereka semua buat benda gila semalam. Tak nak fikir benda ni. Memang malu tujuh keturunan.

"Kau tahu, Riyad pergi edit gambar aku dan buat video lepas tu send dekat aku. Caption, ehem... ada mak cik sesat dalam gallery phone saya," Hana menepuk dahinya. Tengah-tengah mereka semua meluahkan perasaan, Iq, Ril dan Riyad masuk ke dalam kelas. Qai terus berpaling ke depan. Dia tunduk saja. Pura-pura sibuk. Maira dan Hana pun sama.

"Hacumm!" Ril bersin. Dia menggosok hidungnya.

"Kau demam ke?" Soal Riyad.

"Aku demam terkejut. Ada orang tu cakap I love you dekat aku lepas tu siap bagi flying kiss lagi," ujar Ril. Maira yang mendengar makin menundukkan kepalanya. Nasib baik orang lain tak dengar.

"Tula. Aku pula ada mak cik sesat buat muka gila-gila tapi nampak cute dalam phone aku. Siap pakai kain batik lagi," Hana menekup mukanya. Mak, nak balik!

"Korang okay lagi. Aku ni? Tengah syok dengar orang tu nyanyi boleh pula okay dah bye!" Iq menjeling ke arah Qai. Qai yang terpandang Iq hanya mampu tersengih siap buat peace lagi.

"Explain!" Mereka bertiga berkata serentak.

"Err... semalam kita orang tak waras sikit," jelas Maira.

"Macam ni... semalam Shila ajak kita orang main 'Are You Dare?' sebab kita orang bosan. Tu jadi macam tu," balas Qai. Iq, Riyad dan Ril hanya mengangguk.

"Korang marah ke?" Soal Hana.

"Tak adalah. Comel saja korang semalam," puji Riyad.

"Hiburan," jawab Ril pula.

"Iq?" Panggil Qai. Iq hanya tersenyum.

"Iq tak marah punlah. Sedap Qai nyanyi. Nanti bolehlah nyanyi lagi," Iq tersengih. Qai hanya menunduk.

"Kalau Qai nak tahu, Iq sampai mengigau semalam," ujar Ril selamba. Iq terus menutup mulut Ril. Tak boleh simpan rahsia betullah. Mereka semua ketawa.

Laila yang melihat dari luar kelas menggenggam penumbuknya. Tak guna kau Qai. Aku dah warning kau tadi tapi kau still nak cabar aku? Laila mengingat kembali peristiwa di medan himpun tadi.

"Hoi Qai! Ni last warning dari aku. Kalau kau still nak rapat dengan Iq silakan. Jangan nak cari aku lagi bila kau dah dapat padah dari aku nanti. Faham?!" Ujar Laila. Qai hanya diam. Rakan-rakannya yang lain turut diam.

"Dia memang saja nak main dengan aku," ujar Laila apabila dia menyertai Tiara dan Karina

"Minah tu still rapat dengan Iq?" Soal Karina. Laila hanya mengangguk.

"Go on saja dengan plan kau tu," hasut Tiara. Laila tersenyum sinis.

"We'll see," ujar Laila. Aura jahat dia dah mari dah.

"Bila nak start?" Soal Karina.

"Anytime. Just get ready girls," jawab Laila.

"I'm always ready," Tiara membetulkan lehernya. Terasa kejam pula Tiara ni. Qai... Qai... Qai... kita orang akan pastikan kau bawa balik kenangan terindah ke Selangor nanti.








Tbc.








Laila nak buat apa? Hurmmmm🤔
Sorry pendek
Vote and comment guys!❤

Ku Terus Menunggumu ✔Where stories live. Discover now