UCAPAN dari tuan pengetua langsung tidak diendahkan. Siapa saja yang suka dengar cikgu berucap panjang-panjang? Cuba cakap. Qai duduk mengelamun walaupun matanya menghadap tuan pengetua yang bolehlah, handsome la jugak.
Rakan-rakan yang lain? Tipulah kalau cakap dia orang fokus. Ada yang berbisik, ada yang tengah main tarik bajulah, tarik rambut kawan dialah. Macam-macam ragam. Budak-budak nerd pula menunduk saja baca buku. Budak-budak nakal pun menunduk juga, tapi tidur.
Lepas habis perhimpunan semua pelajar masuk ke kelas masing-masing dan pembelajaran bermula seperti biasa. Tapi semua bersorak sebab cikgu Sejarah tak dapat masuk. Bini nak beranak katanya. Gila tak gelabah cikgu tu, anak first kut!
"Qai! Congratulations tau," ujar Asrul. Qai hanya tersengih.
"Thank you Rul," Qai bagi mini love kepada Asrul. Tak cair pun si Asrul tu sebab dia dah taken. Setia orangnya. Asrul dah taken. Anda bila lagi?
"Ha, sebab kau menang dapat nombor dua, so Asril nak belanja makan!" Asrul berkata lagi.
"What?!" Jerit Asril. Dia menunding jarinya ke mukanya sendiri.
"Yalah kaulah. Kau juga yang cakap tadi. Bukan main pecahkan tabung duit barbie kau tu," perli Asrul. Semua ketawa dengar ayat Asrul.
"Barbie? Kau biar betul weh??!" Kau ni tak padan dengan lakilah," usik Hana. Asril menggosok belakang tengkuknya. Malu weh! Kurang ajar punya kembar.
"Ha yela! Tapi aku belanja Qai saja. Asrul cakap dia nak belanja Maira dan Hana," Asril mengenakan kembarnya kembali. Bukan main malukan dia tadi. Padan muka!
"Fine!" Asrul berpeluk tubuh.
"Yeah!!!" Hana, Qai dan Maira saling bertepuk tangan. Siapa tak happy ada orang nak belanja.
"Laa... aku tak ada orang nak belanja ke?" Soal Alia buat muka sedih.
"Sebab aku baik hati hari ni, aku belanjalah kau sekali. Bukan apa, meluat tengok muka teruk kau tu. Merajuk buat muka macam beruk," Asril berkata selamba. Sempat dia buat peace kepada Alia.
"Kurang ajak punya kawan!" Alia menghempuk buku aejarah milik Maira ke bahu Asril.
"Dah, jangan gaduh!" Sampuk Qai. Pening dengan keletah rakan-rakannya ini. Sekurang-kurangnya dengan keadaan begini mampu membantunya melenyapkan ingatannya terhadap Iq.
"Nasib taiko dah tegur. Kalau tak dah lebam muka kau tu Ril," Hana menyampuk.
"Bukan selalu nak lebam," Asrul menjongketkan keningnya ke arah Asril.
"Kau ni tak pernah support aku as twin," cebik Asril.
"Aku tak pernah anggap kau twin aku," jawab Asrul selamba.
"Kembar yang kejam," komen Maira perlahan.
"Okay ni melampau. Nanti aku tak buat dah susu untuk kau malam-malam," sindir Asril.
"Gila kembar dua ekor ni. Sorang minat barbie. Sorang lagi kuat minum susu," Maira menepuk dahinya.
"Kembar yang pelik menjamin keluarga bahagia. Okay tu tema karangan kita untuk hari ini. Cepat buat," Qai berkata. Dia tersengih bangga.
"Confirm full mark markah karangan kita. Contoh dah ada depan mata," kata-kata Alia disambut dengan hilaian ketawa oleh Qai, Maira dan Hana. Asrul dan Asril mencebik. Mujurlah dia orang semua tak kena tegur dengan ketua kelas sebab bising. Tapi ada dia orang kisah?
Tbc.
Sis suka kawan sporting macam ni. Korang suka kawan yang macam mana? Hahaaa...
Sorry for the typo.
Vote and comment guys! ❤
I love you💕
YOU ARE READING
Ku Terus Menunggumu ✔
Teen FictionFocus! No love! No couple! Just study! School first! ~ Qaira Just friend, no more than friend! School and study! No couple! ~ Iq Mampukah mereka berusaha untuk tidak jatuh cinta dan patuh akan prinsip yang mereka cipta? Semuanya hanya ada dalam KU...