-Vote ve Yorum Bırakmayı UNUTMAYIN.
Ederlezi goran,ederlezi
Kızların ağıtlar düzerken bosna yaylalarında,
Acıya bulanmıştı şenlikleri,
Ederlezi yine gelmişti her sene geldiği gibi,
Ne bilsin burada yetim kızlar var
Bu sene ederlezi babasız kalmıştı
Yetim kızların yürekleriydi gelen.
Sarı saçları mavi gözleriyle,
Gökyüzü bile özenirdi güzelliklerine,
Deniz utanırdı mavisinden,
Cenazelere uğurlanmıştı ederlezi,
Şurada yatan kefensiz, babalarımızdı
Boşnak kızları goran'ın,
Yetimdi sarıları, yetimdi mavileri.
Ah ederlezi, niye geldin bu sene
Bilmez misin, buradaki kızlar yetim
Şurada yatan babalarımızdı, kefensiz
Yaslar bağladı sarı saçlarımız
Babasızdı mavi gözlerimiz
Ve goran, haykır yine bosna dağlarına
Ederlezi kızlarım, ederlezi-
Issız gecede sisle kaplanan ormanlık arazinin beyaz mermerleri seçiliyordu kuytuda.
Binlerce beyaz tümsek.
Tekin aksayan bacağı ve yanık elleriyle yağmurda hafif ateşi çıkmış bir biçimde arabadan indiğinde sendelememesi için kızıl saçlısı onun omzuna girmiş ve taşımıştı yavaşça yürütürken.
"M-Mezarlık."dedi Tekin yüz ekşitip.
"Babana geldik."diye fısıldadı Alaz yutkunup.
"Alaz ben kimseyi.."
"Dinle.."diye fısıldadı Alaz onun belini narince okşarken tek tek mezar taşlarına bakınıp elindeki telefon feneriyle aradı ismini.
"İlhan Tunahan..."
Doğum 1970- Ölüm 1995.
Alaz mezar taşı başında duraksarken burnunu çekip yutkundu. "Geldik."
"İstemediğimi."dedi Tekin sinirle mezara bakıp. "Söyledim."
"Ama o seni isterdi."diye sarıldı Alaz sevgilisinin sitemkar sesine ve incinen yüreğine kocaman bir sıcaklık bırakırken. "O seni çok çok isterdi.."
"O...Her kimse."dedi Tekin sinirle kısılan sesiyle. "Anneme.."
"Etmedi."diye fısıldadı Alaz hüzünle. "Haftalardır bana kızacaksın yine istemeyeceksin diye...Polis arkadaşlarımdan Muhammet'le iz kovalıyorum."
Alaz sıkıca Tekin'e sarılıp yağmur altında titreyen sevgilisini sarmalarken yutkundu boğazına dizilen cümlelerle.
"Anneni çok seviyormuş Tekin. Gerçekten Sümbül Teyze'yi çok çok çok...Çok seviyormuş.."
"Sevemez."dedi Tekin inkar edercesine. "Annemin aklı yok ki..Annem beni bile.."
"Her zaman bu kadar kötü değilmiş annen."diye fısıldadı Alaz yutkunurken. "Yine duyması ve konuşması doğuştan kötüymüş ama tek tük de olsa iletişim kuruyormuş..."
"Bu piç yüzünden şimdi beni bile.."
"Tekin."diye fısıldadı Alaz. "Baban anneni gerçekten çok seviyormuş."diye yanıtladı acıyla. "Ve baban.."
"Ne babam!"dedi Tekin korkuyla.
"Baban Bulgaristan'dan gelen bir ailenin çocuğuymuş. Bulgar Türk'ü.."diye fısıldadı Alaz yutkunup. "Buraya üniversite için gelince...Türkiye'de tanıdıklar var diye mahallenize yollamışlar ama baban sizinkileri hiç sevememiş. Hırsız oldukları için ve polisler bile olaylara karışmadığı için."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çalıntı(bxb)
Romance"Bizim gibilerin olayı bu oğlum. Sizin kader yazgınızdan artta kalan bitmiş tükenmiş mürekkeple yazılmış bizim kaderimiz. Biz sizden kalanları paklarız. Biz sizden kalan kırıntıları biliriz ancak. Hayatımız felekten çalıntı !"