Tytuł: Harry Potter i Czarna Dusza
Autor: PotterWatts
Status: zakończone (48 rozdziałów)
Na początku pragnę przeprosić Autora za długi czas oczekiwania na recenzję. Muszę przyznać, że długość książki trochę mnie pokonała, a tym bardziej, gdy okazało się, że drugi semestr studiów rozpocznie się z przytupem i ogromem materiału do przyswojenia.
"Harry'ego Pottera i Czarną Duszę" widziałam już kilkakrotnie na grupach na Facebooku, gdzie opowiadanie było promowane i już wtedy zaciekawiło mnie nieprzeciętnym tytułem, a co więcej, jego formą. Jest ona podobna do oryginalnej serii, gdzie Rowling zawsze podaje po "i" element, na którym będzie się skupiać w danej części.
Okładka przedstawia tytułowego bohatera, jednak w bardziej mrocznej postaci. Cieniowanie, a także sama postura Harry'ego przywodzi na myśl, że to fanfiction zdecydowanie będzie inne; w odróżnieniu od większości opowiadań na Wattpadzie.
Grafika naprawdę mi się podoba i mimo niektórych elementów, które działają na jej szkodę, zostałabym zachęcona do lektury, gdybym na nią natrafiła na portalu. Oddaje klimat całej historii i pokazuje, czego można się spodziewać po fabule.
Co do gorszych fragmentów mam na myśli „postać" stojącą za Harrym. Teraz, po lekturze, wiem, kim ma być ten kształt, ale na pierwszy rzut oka wydaje się to nieprzemyślanym pomysłem, nie za dobrze wykonanym. Zaburza kolorystykę; okładka jest skomponowana w ciemniejszych barwach, a dodanie czegoś jaśniejszego nie pasuje zbytnio do całości. Sądzę, że wyglądałby lepiej, gdyby był ciemniejszy oraz znalazł się trochę niżej, dzięki czemu zachowałoby się prawidłową perspektywę i wielkość obiektów w oddali.
Warto też rozważyć ponownie kolorystykę drugiej części tytułu, ponieważ zlewa się ona z czerwienią za nią.
Jak można od razu zauważyć, opis jest rozbudowany i informuje nas, że pierwsza księga zawiera w całości tom pierwszy i część tomu drugiego. Następnie skupiamy się na ciekawej formie, która może przypominać nam zabieg spotykany w innych książkach. Hasła, odnoszące się do opowiadania, potem faktyczny opis i następnie klamrowe zamknięcie kolejnymi hasłami. Szczerze? Pokochałam to!
CZYTASZ
Alko Recenzje |fanfiction|
RandomPiszesz i lubujesz się w tym "okropnym" gatunku, jakim jest fanfiction? My też! Dlatego tym razem przychodzimy pełne chęci, by podzielić się radą i przeczytać Twoją twórczość. Zapraszamy do naszych fanfikowych recenzji!