Aku masuk ke dalam kelasku dalam keadaan longlai. Boy yang masih ada disebelahku kutenung.
"Dah takde kelas ke?" soalku dingin. Dia kemudian tergelak. 'Gila ke mamat ni?' monolgku.
"Ni lah kelas aku. Nampaknya kita sama kelas la bebeh, senang la aku nak jumpa kau hari2" katanya sambil mencuit hidungku.
Eyy mamat ni kalau kene seligi sia2 je hidup. Nasib baik aku tak larat nak ajak gaduh, kalau tak naya anak orang aku kerjakan.
"HANNAAAAAHHHHHH.. I MISS YOUUUU.. Lamanyaa kau tak datang, rindu tau tak!!!" adu kawan baikku. Sabrina. "Ouh btw, mase kau tak datang beberapa hari ni ade budak baru masuk kelas kita. Nama dia Amir. (Hensem nyah)" katanya dengan nada berbisik ketika memuji Amir.
"Amir? Mana budaknya?" soalku. Macam budak bendul aku panjangkan leher nak usya budak baru dalam kelas aku tu.
Laju tangan Sabrina menepuk kepalaku dan menunjuk ke arah Boy. Aku mengaduh. Pompuan ni tak sah kalau tak sakit kan aku. Bergegar otak aku. Aku memandang sinis ke arah Sabrina. Tak guna punya member.
"Hahahahaha okey so kita nak duduk depan pintu kelas ni sampai rehat ke cane?" Amir a.k.a Boy yang sedari tadi diam tiba2 membuka bicara.
Sabrina tersengih lalu menarik tanganku menuju ke tempat duduk. Datang dah perangai miang dia. Pantang nampak lelaki hensem. Eh tapi aku pun sama gak. Cuma semenjak aku makin rapat dengan abang aku ni, aku tak tertarik dengan orang lain. Pelik kan.
"Nyah, kenapa kau tak datang lama sangat? Kau sakit ke" prihatin Sab.
"Cane ek aku nak cite kat kau, panjang ceritanya" balasku.
"Pendekkan!" ujar Sab dengan mata bersinar mengharapkan aku menceritakan apa yang terjadi sebenarnya.
Aku pun menceritakan kisah yang terjadi dari awal aku terserempak dengan Boy sampai la ke hari ni. Entah kenapa mulut aku berat nak cerita pasal perasaan aku terhadap abang. Sikit pun aku tak bukak mulut pasal tu. Aku tak nak Sab pandang serong kat aku. Aku ada dia sorang je sebagai kawan baik.
YOU ARE READING
Hanna Sofea
Romantizm"Dont tease me like that, cuz I cant fall in love with you" Hanna Sofea "Im yours.. Im only yours Hanna Sofea" Hariz