Part 30

2K 14 1
                                    

" Hey, you good?" prihatinnya. Dia menghulurkan setin air minuman. Beli kat vending machine kut.

" I dah tak suci Boy" balasku sambil menyambut lemah tin minuman tersebut. Padanganku hanya menghala ke kaki. Malu.

Bahuku dirangkul perlahan. Kepalaku disandarkan ke bahunya. Dia mengusap perlahan kepalaku. " It's not your fault...It's not your fault babe". katanya bagi menenangkanku.

" What if I'm pregnant? How am I supposed to get along with my studies? Sape nak jaga anak ni?" terdapat getaran pada suaraku.

" I kan ada?" balasnya selamba. Aku tidak membalas kata2nya. Hati lebih risaukan keadaan mama yang masih belum sedarkan diri.

Kepala kami serentak memandang ke arah bunyi tapak kaki yang semakin dekat dengan tempat kami berdua duduk. Hariz.

" Where's mama?" soalnya.

" Papa teman mama kat dalam bilik, mama still belum bangun" balasku.

Hariz meraup wajahnya beberapa kali. Ada riak sebersalah di wajahnya. Rambutnya yang serabai di tolak kasar kebelakang.

" Kau balik la dulu, nanti kalau mama dah sedar kau datang la balik" cadang Amir kepada Hariz.

Mata Hariz memandang wajah Amir kemudian beralih padaku. Perlahan kepalanya menunduk ke lantai.

" Abang mintak maaf.. I'm trully sorry" esaknya sambil berlutut di hadapanku.

Air mataku yang hampir kering tumpah sekali lagi. Hatiku sakit. Mampu ke aku nak maafkan dia?

Kakiku dipegang oleh Hariz. " Abang mintak maaf Hanna,, abang tak patut buat Hanna macam tu. Abang yang sepatutnya jaga Hanna dan bukannya rosakkan Hanna" setitis demi setitis air mata mengalir ke pipinya.

Aku diam membisu. Tubuhku keras. Hanya air mata yang membalas setiap patah perkataan Hariz. 

Amir merangkul bahuku lembut. Diusap perlahan bahuku. " Kau balik la dulu Hariz, apa2 nanti kau bincang la sekali dengan mama papa. Buat masa ni bagi situasi sekarang ni reda dulu" pujuk Amir.

Hariz mengesat air matanya dan berdiri di hadapanku. Tangannya perlahan mendekati perutku. Tangannya mengusap lembut di seluruh bahagian perutku yang masih kempis. " Abang janji, apa2 yang jadi dekat Hanna abang akan bertanggungjawab" katanya sebelum melangkah longlai keluar dari hospital.

" Jangan risau, I ada untuk you. I hantar you balik okey?" pelawa Amir.

" I nak teman mama. I taknak balik lagi" rengekku seperti budak kecik.

" You penat nanti babe, esok nak sekolah tau. Papa kan ada. Kalau you sakit nanti I susah hati tau tak" katanya sambil mencuit perlahan hidungku.

" Poyoooo lahh youu niiiiii" balasku sambil tergelak. Cringe gila mamat ni. Nasib baik hensem. Ehh kau ni Hanna, gatal ek.

" Kita jumpa papa dulu, lepastu kita bungkus makanan okey? you mesti belum makan kan? I dengar bunyi perut you tadi so kita bungkus makanan dulu okey sebelum balik?" ujar Amir.

Aku cuma menuruti segala kata2 Amir. Lately ni dia sangat caring pasal aku. Dia betul2 suka aku ke? Kalau dia suka aku, Aku ni betul2 suka kat dia ke? Aku pun confuse.

Tanpa kami berdua sedari, ada mata yang memerhati setiap pergerakan kami...


Hanna SofeaWhere stories live. Discover now