Part 23

1.8K 15 0
                                    

"Eh, Hanna dah balik?" soal mama dengan wajah yang gembira. Mestila gembira, siapa je tak suka dapat menantu baru.

Cepat2 aku lap pipiku dan menoleh ke arah mama. Boy juga begitu. Air mataku yang ada ditangannya dikesat di seluar.

"Hanna bawak balik siapa ni? Menantu mama jugak ke?" soal mama sambil tertawa. Papa juga datang dari arah belakang mama turut tertawa. Aku sekadar tersenyum pahit. Sangkaan aku tepat. Abang bawak balik girlfriend dia.

Tak lama kemudian abang dan girlfriend dia menjengah di pintu. Aku nampak wajah abang berubah tegang. Entah lah, malas nak fikir.

"Eh ape semua orang tercegat depan pintu ni, mari la masuk. Haa si hensem ni jemput la masuk sekali, mama ada masak lebih. Jom join" pelawa mama mesra.

Tiba2 idea jahat muncul dalam kepala otak aku. Why not act like Boy ni boyfriend aku je. Rupa pun helok, tinggi pun tinggi. Sorry Boy, aku terpaksa gunakan kau sekejap.

"Babe, jom lah makan sekali. Mama I pelawa tu. Papa pun suka dapat menantu in advance, kan papa kan?" senyuman terpaling manis kuberikan kepada Boy dan papa. Papa sekadar gelak sambil melemparkan senyuman kembali.

Muka Boy agak terkejut, namun dia cuba play along dengan game yang aku buat sendiri. Nampak macam bangang tapi aku puas hati sebab nampaknya ada hati yang tengah terbakar. I can see a murder in his eyes gitew. HAHAHAHAHAH .

Aku mengekori langkah papa dan mama ke meja makan lantas kurangkul lengan Boy tanpa segan silu dihadapan abang. Kurangkul erat sehingga ke meja makan. Boy cuma tersenyum melihat gelagatku.

"Haa duduk2, hensem boy ni nama apa?" soal mama membuka bicara.

"Panggil Amir je auntie heheheh" ujarnya tersipu2.

"Ape la panggil auntie, mama papa aje sudah. Jangan la segan2. Awak kan boyfie si Hanna ni. Kira anak mama papa jugak la kan" usik mama lagi. Ni first time aku nampak telinga Boy merah macam ni. HAHAHAHAHAH orang lain pipi merah, dia telinga yang merah.

"Berapa lama kenal Hanna?" soal abang tegas. Eh2 dia ni, mama papa okey je. Dia pulak lebih2.

"Saya kenal Sofea nak dekat setahun dah, tapi kitorang start rapat baru 2 bulan. She's kinda cute, saya suka tengok dia" jawab Boy.

Gosh I like him getting well play along this game. Lagi mantap bila dia panggil aku Sofea. Mesti abang berasap gila2 punya.

"Wow ni first time ade orang guna nama Sofea tu, Hanna memang tak suka orang panggil dia Sofea. Macam mana Amir bole guna?" soal papa pula.

"Heheheh panjang ceritanya papa, sebab Amir memang suka usik Sofea ni. Lama2 melekat pula panggilan tu" terpaling mantap coverline dia.

"Haa cerita, cerita jugak. Ikan pari kuah asam mama ni siapa nak makan. Sejuk nanti" apabila mama sudah bebel maka berlaga lah semua senduk dengan mangkuk yang terhidang atas meja. Terus isi lauk dalam pinggan masing2.

"Babe, tolong pas kan jag air tu" pintaku pada Boy. Aku serius dahaga nak mampus jalan kaki balik sekola time cuaca panas. Nak pulak aku dah bazir banyak air mata tadi.

Namun jag air tak bergerak. Aku pandang Boy, Boy pandang aku. Aku pandang jag, rupanya ada satu lagi tangan tahan jag air tu. Abang.

"I want it first" katanya sambil menarik jag air tersebut. Suasana agak tegang seketika. Aku perasan girlfriend dia siku perut dia. Buat malu aje berebut air dengan budak form 5.

Boy terus memberikan gelasnya yang sudah berisi air. "Take it, kesian girlfriend I ni kehausan. drink it slowly baby girl" katanya dia hadapan semua orang. Sumpah nasi dalam mulut aku nak tersembur. 'You did very well Boy' bisikku padanya. Dia tersenyum sambil menjongket keningnya.

"Ehem, maa paa. Hariz nak hantar Fara balik. Takut parents dia risau pulak Hariz bawak Fara keluar lama2" ujar abang sambil menarik tangan girlfriendnya.

"Eh, dah habis makan ke? Tunggu la dulu" mama membuka bicara.

"Takpe maa, lain kali Hariz bawa Fara lagi. Awak cakap awak ada assignment nak siapkan kan? Jom" abang terus membawa girlfriendnya menuju ke parking kereta. Lol panas la tu tengok aku sweet dengan Boy.







Hanna SofeaWhere stories live. Discover now