Waktu malam menjelang. Aku khusyuk menelaah buku2 rujukan dan buku latihan. Memandangkan trial tak lama lagi, aku tak nak buang masa scroll tik tok. Bila lagi nk jadi pandai kan? Jam dinding kukerling sekilas. 12.30 a.m.
-Ting-
Telefon yang berada di atas katil aku capai. 'Let see who's here' monologku.
' You owe me an explaination ' -abang
' What kind of explaination that I owe you? ' -aku
' YOUR BOYFRIEND, THE "BABE", "SOFEA", EVENN HIS GLASS OF WATER THAT HE GAVE TO YOUU AND CALL YOU BABY GIRL!!!! ' -abang
' It's none of your business actually, but please accept the facts that you're just my brother. No cap! ' -aku
Haaa puas hati aku. Dia bawak girl lain balik rumah boleh pulak. Sampai aku ' you owe me an explaination '. Buto pak hang.
" Melayan kau, boleh sakit jiwa aku dibuatnya. Baik aku pergi buat milo" bebelku sendirian.
Since abang aku belum balik rumah sejak hantar si 'Fara' tu, hati aku tenang sebab tak payah sakit hati nak hadap muka dia. Aku pun confuse kenapa kitorang boleh ada konflik sampai macam ni sekali. Macam bangang tapi ini lah kenyataan.
Kaki aku laju melangkah ke dapur. Aku memang penggemar milo so, stock milo kat rumah aku sentiasa ter refill. Muehehehehe.
Tumbler kegemaranku dicapai. Hot milo will be done in a few minute. Bibirku terus mengukir senyuman.
" Kenapa tak jawab call abang?" munculnya dari arah pantri. Selamat tak tergolek tumbler favourite aku.
" Jangan main sergah2 boleh tak? Terkejut la Hanna!" marahku. Dah lah lampu ruang tamu tertutup, harap lampu dapur ni jela yang aku on.
" You didn't answer my question yet" balasnya.
" Buta ke, orang tengah buat air kan. Halahhmakkk" jelingku.
" Did you just roll your eyes at me? soalnya. Aku hanya membiarkannya dan berlalu dari dapur.
Setiap anak tangga ku daki laju. "Hanna we need to talk" katanya namun aku masih meneruskan langkah.
" Hanna, stop please!" suaranya ditinggikan tapi tidak terlalu kuat. Dia mencengkam lenganku.
Aku menoleh ke arahnya. Tangan yang dicengkam kutarik kasar. Tanpa memandang wajahnya aku menuju kebilikku.
Abang menahan pintu bilikku daripada tertutup rapat. Lalu dikuncinya pintu tersebut.
" Ey, orang nak study la. Jangan kacau boleh tak. Takde mood la" keluhku perlahan. Risau pulak mama papa terjaga nanti.
" Kenapa mengelak dari abang? Abang buat ape? Hanna yang bersalah sekarang ni tau. Sejak bila pandai bawak jantan balik rumah?" soalnya bertubi2.
" So bila abang bawak pompuan lain balik rumah takpe la? Dengar cite tu bakal menantu mama, so you gonna tell me what I did was wrong? You have your own partner,,so am I" balasku. Aku menjelingnya sekali lagi. Tumbler yang berada di tanganku ku letak di atas meja belajar.
" Rasanya dah boleh keluar kut, tau kan pintu kat mana" sinis ayatku.
Dia merentap kasah lenganku hingga aku terdorong ke arahnya.
" Listen carefully, Fara dengan abang kawan je. Mama yang lebih2. Abang sayang Hanna sorang je!" katanya sambil memelukku.
No Hanna, jangan cair. Dia abang kau. Ingat tuu!!!
Aku sedaya upaya menolak tubuhnya menjauh dariku. Aku tak kuat la nak hadap semua ni.
" Please sayang, bagi abang peluang untuk buktikan yang abang sayang Hanna sorang je. I really need you" aku dapat rasakan bahu aku basah. Sumpah la mamat ni nangis?
" Ab..abang, I think this is not right. We're sibling, what kind of love that you meant? Ni sumbang mahram namanya bang" jelasku.
Dia kemudiannya mengkat wajah. Habis lencun baju aku. Hidungnya yang kemerahan diusap berkali2 kemudian dia menggeleng perlahan.
" This isn't forbidden love. This isn't forbidden love sayang" katanya sambil mengusap lembut belakang kepalaku.
YOU ARE READING
Hanna Sofea
Romance"Dont tease me like that, cuz I cant fall in love with you" Hanna Sofea "Im yours.. Im only yours Hanna Sofea" Hariz