Part 26

1.9K 12 2
                                    

          Aku menapak ke sekolah seperti biasa. And aku masih lagi keluar awal pagi bagi memastikan aku tak terserempak dengan abang. Sibuk sangat dengan Fara dia tu semalam.

*Pin pin*

Aku menoleh kearah hon yang dibunyikan. Boy.

" Jom kita pergi sekolah sama2" ajaknya sambil tersenyum manis.

" Aku pakai kain duh, acane nak naiknya" balasku.

" Pakai seluar kan? Tarik aje lah kainnya. Meh" katanya sambil menepuk2 seat dibelakangnya.

Tanpa membuang masa aku terus memanjat superbike Boy. Topi keledar kupakai kemas. Laju Boy memecut kesekolah.

Sampai sahaja di sekolah banyak mata2 yang memandang ke arah kami. Segan pulak lahai nak masuk sekolah. Topi keledar laju kubuka.

Aku baru ingat nak masuk kelas sorang2. Tiba2 Boy dah tarik tangan aku dulu. Dia macam tau2 je aku tanak jalan sekali dengan dia. Alahaii aku maluu laaa.

" Nak singgah kantin dulu or masuk kelas terus? Girlfriend I ni mesti tak makan lagi kan, awal nau nak pergi sekolah tadi" prihatinnya. Tapi yang tak boleh belahnya dia anggap aku girlfriend dia pulak tu.

" Masuk kelas aje la. Btw aku bukan girlfriend kau, kita ni partner depan parents aku aje. Especially abang aku" terangku.

Sambil2 berjalan nak pergi ke kelas sempat lagi berborak.

" Iyolah, tapikan babe kenapa dengan abang you tu. Kenapa kita nak kene berlakon depan dia?" soalan yang paling aku malas nak jawab dia pergi tanya pulak.

" Aku rase tak perlu kut aku nak cerita masalah family aku dekat kau" ujarku.

" You ni cuba praktis berlembut sikit dengan I. Manjang nak kasar2. You nampak muka I ni jahat sangat ke babe?" perlahan suaranya seperti berkecil hati.

" Iyelah babe, I lembut2 aje" pujukku. Alahaii sebersalah aku dibuatnya.

" Well that's my girl" katanya sambil mengusap lembut kepalaku.

Aku hanya tersenyum sambil menggeleng. Kami pun tiba dihadapan pintu kelas.

" Fuh mimpi apa datang sama2 pergi sekolah ni?" usik Sabrina.

Aku mencebik tanpa mempedulikan soalannya. Kerusi disebelah Sabrina kutarik. Boy juga menarik kerusi dihadapan mejaku lalu melabuhkan punggungnya.

" Btw kan korang, kita nak dekat exam dah ni. Dah study ke? Aku malas gila nak bukak buku" soal Sabrina lagi.

" Alah kau, bukan boleh percaya. Selalu engkau aje yang bolot A dalam kelas ni. Tak belajar pun pandai yang amat" mataku dijulingkan ke atas.

Boy tergelak melihat gelagat kami berdua. " You dah belajar ke babe? I tak pandai sangat, you taknak ajar I ke?" pujuk Boy.

" WAITTTT!!!!! BABEE!!!! SEJAK BILA NYAH?? jerit Sabrina.

" MasyaAllah Nur Sabrina Dahlia, suara awak dah lah macam speaker. Cuba jangan jerit PEKAK LA TELINGA AKU" sengaja aku jerit di sebelah telinganya.

Dia tersengih seperti kerang busuk. Kemudiannya Boy mencelah. " Baru beberapa hari je kitorang kapel, tak sangka pulak Hanna ni sweet. Beruntung aku dapat buah hati macam Hanna ni, kan babe?" Boy cuba untuk mencuit daguku namun pantas kuelak. Dia ni kalau kene sepak sia2 aje rongak.

" Kitorang baru nak kenal2 aje, lagipun aku tak pandai la nak bercinta bagai ni. Semuanya tak dirancang" ujarku.

Sabrina menekup mulutnya kemudian ketawa melekek. " Comel duh korang. Sorang cantik, sorang hensem. Memang padan sangat. AKUU HAPPY NYAH WAHAHAHAHAHAH" macam orang kene sampuk aku tengok si Sabrina ni.

Aku memandang Boy dan tersengih. Geli hati nengok si Sabrina. Boy turut ketawa kecil. Hensem. Hishh ape kau ni Hanna, boleh pulak terpuji dia dalam hati. Tapi dalam hati je, takpe kan? heheheh.

Sesi pembelajaran pun bermula seperti biasa

Hanna SofeaWhere stories live. Discover now