"Kau memang tanak cakap dengan aku ke cane?" soal Amir.
"Aku takde mood, jangan kacau" balasku pendek.
"Yela, sorry la. Aku nak teman kau balik je. Kalau tak sudi takpe la" pasrahnya.
Haih aku lemah sungguh bab2 merajuk ni, aku mane penah pujuk orang merajuk. Orang pujuk aku ade la. Nasib la jadi anak bongsu.
"Mane motor kau? Kau pergi sekolah naik motor kan haritu?" soalku pelik.
"Ouh, motor aku masuk workshop. Langgar kau punya pasal, kemik muka motor aku" jujurnya.
Tawaku pecah. Perut yang kempis kutekan2 bagi menahan tawa. Geli hati betulla aku dengan mamat ni. Ade pulak dia langgar aku, motor besar dia yang kemik. Padu gila tulang aku bole kemikkan motor.
"Kau asal gelak? Aku tak buat lawak tau. Motor aku mmg masuk workshop sebab langgar kau haritu. Bengang tau tak" katanya sambil mencebik muka.
"Aku takleh brain motor kau kemik, badan aku yang sekeping ni pun bole buat motor kau kemik. Tak ke sado tu namanya HAHAHAHAHAHAH" gelakku lagi.
"Ishh kau ni, sampai hati gelakkan motor aku. Aku makeup dia punya la cantik bagi dia seksi dan mengancam, kau gelak pulak" cebiknya lagi.
"Haaa muncung tu sedepa lagi bole buat gantung hanger, nak try?" sinisku.
Dia tersengih lalu menggelengkan kepalanya. Comel pulak dia ni aku tengok lama-lama.
Perjalanan kami hampir sampai ke destinasi. Rumah aku selangkah dua je dari sini
"Btw, kau ada berapa adik beradik? Haritu kita tak sempat pun nak kenal2, marilah kita berta'aruf ya ughti" keningnya dijongket berkali2.
"Aku dua beradik je, abang aku ngn aku. Tapi.." kata2 ku tidak sempat kuhabiskan oleh kerana beberapa kelibat yang kukenal kelihatan berada di dalam rumah.
"Ab..abang,," perlahan suaraku kedengaran.
Ye, saat2 yang paling dibenci kini tiba. Abang aku bawak balik kawan perempuan. Betapa hancurnya hati aku nampak diorang berbual mesra dengan parents aku. Dia kata dia sayang aku, dia kata dia milik aku sorang. Tiba2 harini dia bawak perempuan lain datang jumpa dengan mama papa.
"Hanna, Are you okay? kenapa kau diam ni? Is everything alright?" Boy menepuk bahuku perlahan.
Aku berdiri menghadap Boy. Hati aku sakit bila terpandang ke dalam tingkap cermin rumahku. Nampak jelas sangat muka abang happy bila dengan perempuan lain. Mataku mula berkaca. 'Tolongla jangan nangis depan Boy' luah hatiku.
Boy yang seakan faham perasaanku terus menunduk dan memandang wajahku. Tangannya mengusap lembut kepalaku. Air mataku laju jatuh ke pipi. Sakit sangat.
"Aku tau mata kau masuk habuk, sini aku tengokkan. Macam sakit sangat je tu. Aku tiupkan ye" dia memegang wajahku dan mendongakkan sedikit kepalaku supaya bertentangan mata dengannya.
Sumpah dia ni macam tau2 yang aku ni tengah sakit hati, ayat coverline dia memang power. macam tau2 je ayat mata masuk habuk tu yang aku nak guna.
Mata kami bertemu, dia menyeka semua sisa air mataku. Pandangannya seolah2 ingin membaca fikiranku. Hati aku berdegup kencang melihat anak matanya yang berwarna coklat terang. 'You've got me Amir.. I lose' air mataku laju berderai.
YOU ARE READING
Hanna Sofea
Romance"Dont tease me like that, cuz I cant fall in love with you" Hanna Sofea "Im yours.. Im only yours Hanna Sofea" Hariz