Aku mencelikkan mata beberapa kali. Ni bilik aku ni. Bukan patutnya aku dekat bilik Hariz ke? Hmm, dia letak aku kat sini kut. Dah sedap, takkan nak simpan lagi aku dalam bilik dia.
8.45 malam. Comforter tebal kuselak, aku cuba untuk berdiri tegak namun kakiku seakan lumpuh. Aku jatuh terduduk. Sakit. Lenguh. Pijar terasa dibahagian kemaluanku.
Tiada lagi air mata yang tersisa. Takde guna nak menangis dah, benda dah jadi dah pun. Aku mengeluh "Kenapa lah aku yang kene hadap semua ni".
Dengan segala kudrat yang ku ada, aku menuruni anak tangga satu persatu. Dah macam orang tengah pantang aku berjalan. " Haa Hanna, lama betul tidur? Penat ke sayang?" soal mama.
" Penat sikit" balasku pendek.
" Kenapa muka anak mama ni pucat? Hanna sakit ke?" soal mama lagi. Aku sekadar menggeleng.
Papa yang sedang menonton tv di sofa turut mengerling ke wajahku. " Princess papa sakit ke? Nak pergi klinik?" prihatin papa. Tiba2 hatiku pilu. Apa lah reaksi mama papa kalau tau satu2nya anak lelaki diorang rogol aku.
" Hey,, Hanna.. whats wrong? Ni kenapa mata bengkak ni?" tanya mama sambil membelek wajahku.
Shit, aku lupa nak pakai concealor.
" Meh sini, duduk sini. Cuba cerita apa jadi. Ni kenapa ni? Kenapa tangan berbirat macam ni? Papa jaga anak papa elok2, siapa yang buat princess papa macam ni?!" papa yang mula serius dengan soalan2nya menarik aku supaya duduk disebelahnya. Mama turut duduk disebelahku.
" Abang mana ma?" soalku.
" Ada kat atas rasanya... Haa tu dia dah turun" kata mama sambil menjuih bibir ke arah Hariz yang sedang menuruni anak tangga.
" Ada apa ni?" soalnya. Aku memandangnya dengan pandangan kosong. Perasaan aku pada dia dah lama mati.
" Hanna tak jawab lagi soalan papa. Papa tanya ni siapa yang buat tangan Hanna ni?" soalan papa cukup membuat air muka Hariz berubah. Cuak lah tu. Buat pandai, tapi tanak tanggung. Bodoh.
Aku memandang wajah papa. " Papa tanya lah dia, dia ada masa tangan Hanna kene ikat" aku menuding ke arah Hariz. Aku taknak tanggung sorang sakit ni, biar kau rasa yang sama. Kau yang jadi punca semua ni.
Semua mata tertumpu ke arah Hariz. Wajahnya sedikit pucat namun cuba dikawal sebaiknya. Belum sempat dia mengeluarkan kata2, bunyi hon diluar rumah memeranjatkan semua. Masing2 menuju ke pintu rumah bagi melihat gerangan yang membunyikan hon tersebut.
" Lahh, Amir kee..." meleret suara mama apabila nampak kelibat Amir di luar rumah. Sayang betul kat Amir tu.
" Hai maa, sorry Amir ganggu family time mama and papa. Amir nak pass kan exercise book ni kat Sofea. Katanya penting hehehe" sengih Amir.
Aku menghampirinya dan ingin menyambut buku2 yang diberikkannya namun dia lebih pantas memgang pergelangan tanganku.
" Boy, mama papa I tengokk la. Behave please" tegurku.
" Siapa buat ni?" soalnya sambil memandang ke arah pergelangan tanganku yang berbirat. Tangannya kemudian menyelak rambut dibahagian leherku.
" Fuck" dengus Amir perlahan namun cukup jelas ditelingaku. Aku yang perasan dia melihat kesan gigitan di leherku terus aku menutup kembali dengan rambutku. Mati lah aku.
Hariz yang sedari tadi membatu ditegur oleh Amir. " Kau yang buat kan?" soalan Amir membuat semua mata tertumpu pada Hariz kembali.
" Kenapa kau tuduh aku pulak, kau ada nampak ke aku buat?" Hariz cuba menidakkan tuduhan yang dilontarkan oleh Amir.
" Kau jangan ingat aku tak tau, Kau yang beria mengamuk petang tadi. Kau buat apa kat Hanna?" soal Amir lagi. Wajahnya berubah dingin sedinginnya. Baru aku nampak sisi baru Amir yang tak pernah dia tunjuk selama ni.
" Kenapa Hariz mengamuk? papa membuka bicara. Hariz diam tidak berkutik.
" Sebab dia marah Sofea rapat sangat dengan saya. Dia kata saya orang luar and tak patut masuk campur hal keluarga and dia tarik tangan Sofea supaya ikut dia masuk rumah and jangan jumpa saya lagi papa" ringkas tapi padat kisah sebenar yang diceritakan oleh Amir.
Aku cuba menenangkan Amir. Dapat kulihat dadanya yang mulai berombak.
" Habistu Hariz buat apa dengan Hanna?" ada sedikit getaran pada suara papa. Saat yang paling aku takuti bakal terjadi.
" Ha..harizz tak sengaja paa" hanya itu yang mampu Hariz luahkan.
" Apa yang Hariz tak sengaja? HARIZ BUAT APA KAT HANNA???!!!" pekik mama. Sedikit terhinjut bahu aku dan Amir.
" Hariz dah sentuh dia maa. Hariz terlalu marah sampai tak sedar apa yang Hariz buat" jujurnya.
Pang. Satu tamparan hinggap di pipi Hariz hingga meninggalkan kesan merah. Terduduk Hariz dibuatnya dek tamparan sulung papa.
Mama yang terkejut dengan situasi mula hilang imbangan. Hampir sahaja mama mendarat di tanah namun sempat ditahan oleh papa.
" Jom ikut papa pergi klinik. Naik kereta papa Amir, tolong papah mama sekali" arah papa.
Sekilas papa mengerling wajah Hariz " Aku tak ajar kau rosakkan perempuan, terutama sekali anak perempuan kesayangan aku!" tajam sekali kata2 yang dilontarkan oleh papa kepada Hariz.
Sumpah tubir mataku penuh dengan takungan air. Teringat peristiwa yang menyakitkan petang tadi. Apa akan jadi pada aku? Macam mana kalau aku mengandung?
YOU ARE READING
Hanna Sofea
Romance"Dont tease me like that, cuz I cant fall in love with you" Hanna Sofea "Im yours.. Im only yours Hanna Sofea" Hariz