Part 33

1.8K 13 1
                                    

" Hai Hanna Sofea" sapa perempuan berbaju warna hitam itu. Macam mafia pun ada aku tengok minah ni.

" Kak Fara buat apa kat sini?" soalku dengan nada dingin.

" Bodohnya soalan kau tu, mesti lah aku nak bunuh kau. Takkan aku nak ajak kau main monopoli" perlinya sambil menyilangkan kedua belah tangannya.

Okey punchline dia sampai. Tapi aku tak rasa nak gelak sebab aku berhadapan dengan maut sekarang. Walaupun aku tau ajal maut di tangan Tuhan tapi isu nya sekarang ni takde siapa yang nak selamatkan aku.

" Aku nak tanya satu soalan" aku bersuara.

" Ni bukan kaunter pertanyaan, tapi takpe la. Disebabkan nyawa kau akan melayang kejap lagi, aku bagi chance kau tanya" katanya sambil tersenyum sinis.

" Kenapa kau culik aku?" sumpah aku keliru nak rasa takut atau rasa terhibur dengan perangai kebudak-budakan Fara ni.

" Sebab kau lah Hariz tak nak layan aku dah. Aku dah boleh rasa yang kau ni akan jadi pemusnah kebahagiaan aku dengan Hariz since hari pertama aku jumpa kau. And apa yang aku sangkakan semua betul" luahnya.

" Aku tau Hariz ada perasaan kat kau, tapi aku takkan biarkan tu berlaku. Aku takkan biarkan sesiapa rampas Hariz lagi daripada aku" tiba2 suaranya bertukar menjadi sebak.

Aku salah ke? Aku pun jammed.

" Tapi aku tak rampas Hariz daripada kau. Kalau kau nak kau amek jelah dia tu, aku bagi free je" kataku selamba. Sumpah aku tak kesah lepas apa yang dia dah buat kat aku.

" Eh bodoh, kau ingat sesenang tu Hariz nak lepaskan kau? Kau ingat dia takde perasaan kat kau ke? Kalau aku jadi kau, aku akan bagi Hariz sepenuh perhatian dan kasih sayang. Malangnya kau ni pompuan murah, kau menggatal dengan jantan lain dalam masa yang sama kau goda abang kau sendiri. Sundal" setiap kata yang dilontarkan Fara menusuk ke kalbu.

Walaupun itu bukan kebenarannya tapi dia takde hak nak panggil aku sundal. Penumbukku kukepal sekuat hati. Kalau lah tangan aku tak diikat mau bersepah gusi dia kena tampar dengan aku. Mulut takde insurans betul.

Aku perhati Fara keluarkan sesuatu dari kocek belakang seluarnya. Pisau Rambo. Makk aihh dia nak buat apa dengan pisau tuu.

" Kau nak buat apa ni Faraa" teriakku cuba untuk menghentikan langkahnya yang semakin dekat denganku.

" Kau rasa aku patut kerat kau 12 atau 14? atau kau nak 18" dia kemudiannya mendekatkan pisau tersebut ke wajahku. Perlahan2 dia membenamkan mata pisau itu di wajahku.

Pedih yang kurasa hanya dapat kuluahkan dengan jeritan. Seluruh gudang bergema dengan jeritanku. Sakit yang amat.

Setitis demi setitis darah mengalir dari pipiku. Setiap titisan darah mula bertompok di baju sekolahku.

" Ss..sakit Faraa. Ss..stoppp" air mataku mengalir menahan sakit yang tak tertahan.

" Hah? Apa? Oooo sakit ea. Hati aku lagi sakit lah bodoh!!" serentak itu dia memacakkan pisau tersebut betul2 di atas pehaku.

" AAARRGHHHHHHH SAKITTT FARAAAA" aku menjerit sekuat hati. Menyedihkan betul cara aku nak mati.

Kepalaku mula pening dengan darah banyak yang keluar dari badanku. Aku sangat lemah sekarang. Hati aku hanya mampu berdoa meminta pertolongan.

" HAHAHAHAHAH sekarang ni kau rasa la sakit yang aku rasa selama ni. Kau punca aku hilang perhatian Hariz. Bodoh punya perempuan" ludah Fara tepat di wajahku.

' Kau ampuni lah dosa hambamu Ya Allah, sesungguhya Kau Maha Pengampun' doaku di dalam hati.

" Sekarang ni masanya untuk kau mati" tanpa banyak bicara Fara merampas pistol yang dipegang oleh mamat sado tadi dan mengacukannya tepat dikepalaku.

Tubuhku bergetar hebat. Mataku tertutup rapat. I'm sorry mama, papa..


" WOI BERHENTIII!!!!!!" suara yang sangat kukenal menyapa gegendang telinga. Mata yang tadinya tertutup kucelik beberapa kali.

" Amiiiirrrr... Harizz" aku menjerit sekuat hati. Betapa gembiranya aku meraka datang akhirnya. 

Namun kepalaku terasa sangat berat. Aku masih cuba gagahkan diriku agar penglihatanku masih berfungsi.

Hanna SofeaWhere stories live. Discover now