Part 25

1.9K 15 2
                                    

Abang menarikku agar duduk di birai katil. " You're adopted Hanna" ayat tu terus membuatku tergamam.

" Okey, but still we can't get married. Mama mesti dah susukan Hanna right?" sedaya upaya aku menenangkan hati yang dah berombak.

Abang menekur lantai dan menggeleng kepalanya perlahan.

Aku pun confuse, nak sedih macam tak berbaloi sebab aku pun memang sayang abang aku. Nak happy macam, aku bukan sebahagian daripada family ni.

Aku pun jem, macam otak aku jatuh.. aku nak kutip, hilang. Hilang otaknya.

" What a joke. So selama ni kenapa rahsiakan semua ni?" soalku lagi

" Mama yang suruh. Papa pun awalnya tak bersetuju tapi disebabkan mama nak Hanna rasa yang Hanna tu anak kandung mama so mama rahsiakan. I don't know anything, I was only 5" penjelasannya diiringi air mata.

Aku yang jadi anak angkat, dia yang nangis dah kenapa.

"Hey, jangan la nangis. Hanna okey je. Hanna janji takkan lari rumah atau apa2 yang boleh buat mama papa sedih. Especially abang. Hanna sayang abang" jujurku. Tanganku lincah mengesat air matanya. Tak pernah dia nangis depan aku macam ni.

Mata kami bertentangan seketika. Sungguh aku gugup. Pandangan redup dihadiahkan kepadaku.

" Abang rindu Hanna. Cantiknya sayang abang ni" rambutku yang jatuh ke pipi abang sangkut di belakang telinga.

Aku diam tidak berkutik. Aku tahu hint yang cuba dia sampaikan. Aku pun sayang dia, tapi dia nak aku sebab nafsu je ke?

Bibirnya mendekati bibirku. Lama abang mengucup bibirku. Tangan abang mengusap lembut kepalaku, sesekali dia menekan kepalaku supaya mendalamkan ciumannya.

Tangannya mula menjalar ke leher jinjangku. Bibirnya juga beralih arah. Leherku digigit manja oleh abang.

" Ahh abangg.." desahku. Semakin ligat tangannya 'buat kerja'.

Kini tangannya berada di kedua belah dadaku. Diramasnya perlahan sehingga aku terbuai. Dia orang pertama yang sentuh aku.

Bibirnya perlahan2 turun ke dadaku. Namun 'kerjanya' terhenti dek deringan telefon bimbitnya.

Abang terus mengangkat wajahnya dan melihat skrin telefon. Wajahnya berubah, mungkin rasa sebersalah denganku. Aku bingkas bangun dan membetulkan bajuku yang tersingkap.

" Siapa?" soalku pendek.

" It's Fara.. sorry abang kene jawab. Important." jawabnya

Tanpa pamit dia terus melangkah ke biliknya. Sakit, itu la yang aku rasa kan sekarang. Pentingnya Fara tu dalam hidup dia.

Pintu bilikku kukunci. Mood nak belajar terbang melayang. Malam tu hanya Allah je yang tahu betapa sakitnya hati aku. Kalau la bantal tu boleh bercakap, mesti dia marah aku sebab basahkan dia.

Hanna SofeaWhere stories live. Discover now