Aku membancuh nescafe seperti yang abang minta. Letak nescafe 3 in 1 patu tuang air. Siap!
Favorite abang dari dulu. Abang memang suka minum nescafe sejak dia form 5. Tak tau kenapa. Maybe dia coffee admire kut.Aku melangkah dengan penuh berhati2 sambil membawa mug kepunyaan abang di tangan. Aku ni careless orangnya. Pegang ape sume mesti jahanam. Ni kalau aku terpecahkan cawan dia ni. Mau mengamuk dia satu rumah. Redho la kalau kene tido luar nanti.
Beza umur kitorang agak jauh. 5 tahun. Kalau aku umur 17 tahun sekarang.. haa pandai2 la korang kira umur abang aku berapa.
Setibanya aku dihadapan pintu bilik abang, aku terdengar seakan2 dia menyebut nama seseorang. Aik, abang aku ade awek ke? No wonder la kan.
"Ahhhh.. Sofea ahhhhhh.. Ermmmmm sayaanggg... I cant.... " desahan demi desahan masuk ke dalam telingaku.
Terbuntang mataku apabila melihat abang separuh bogel didalam biliknya. 'Dia ni tak reti kunci pintu ke haa?! Memang saje nak buat freeshow ke ape? ' bisikku dalam hati.
"Hanna Sofeaa! " jerkah abang dari dalam bilik. Aku menepuk dahi perlahan. Mati aku.
Kini abang terpacak dihadapanku hanya dengan bertuala sahaja. Aku memarahinya dalam hati 'Kut ye pun nak tunjuk kau ni sado.. Tak payah la depan aku. Depan makwe kau aje suda'
Aku hanya diam tidak berkutik. Abang merenung aku tajam. Mungkin dia marah kut sebab dia ingat aku menghendap dia. Sape suh tak kunci pintu.
YOU ARE READING
Hanna Sofea
Romance"Dont tease me like that, cuz I cant fall in love with you" Hanna Sofea "Im yours.. Im only yours Hanna Sofea" Hariz