룸메이트 | 23

8.1K 627 18
                                    

Hyu Na dan Jungkook masing-masing diam membisu.Renungan mata si pengetua menakutkan mereka berdua.Hanya bunyi jam saya yang berbunyi.

Kyo Mi dan Hoseok pula sudah beredar memandangkan mereka punya tugas sudah pun berakhir.Geram pula Jungkook dengan tikus atau nama saintifiknya hamster 'Mii Chan' yang entah macam mana boleh tersesat masuk ke dalam biliknya.Mesti melalui beg Jungkook.

"Kamu berdua tahu tentang peraturan berada di asrama?" soal pengetua kepada mereka berdua.

"Ta..tahu.." Hyu Na menjawab tergagap-gagap.

Matilah aku!.Jungkook punya pasal aku kena hadap dengan pengetua.Kau tunggu revenge aku kejap lagi.

Hyu Na menjeling Jungkook yang tunduk memandang lantai.Tidak bergerak walau sedikit pun dan akhirnya bunyi dengkuran kedengaran.Kali ini hati Hyu Na benar-benar panas,masakan dirinya sahaja yang dimarahi sedangkan 'Putera Sampah' beradu.

"Kamu berdua tahu tidak,sudah beberapa pelajar yang mengadu dengan saya yang kamu berdua selalu menimbulkan kekecohan.Apa masalah kamu berdua ini?" pengetua sekolah memandang tepat mata Hyu Na.

"Erm..erm" Hyu Na menggigit bibirnya.

Sementara itu....

Miy Ra terpaksa keluar ke suatu tempat.Itupun paksaan si 'dia' kalau tidak,takkan mahunya.Dia kekadang berasa pelik dengan sikap si 'dia' yang kejap baik kejap dingin kejap sedih.Dia memang tiada idea.

"Miy Ra~" dengan ramahnya dia menegur.

"Kau tau tak kau dah lambat.Seungyoon,aku tak nak pun keluar dengan kau..so aku nak balik" Miy Ra menjeling Seungyoon yang masih lagi tersenyum ceria.

Sakit ker apa mamat ni?

"Kau nak aku bocorkan rahsia kau ke?.Dengan serta merta aku boleh buat Miy Ra" Seungyoon tersenyum sinis.

"So,apa kaitan aku kena jadi date kau pula hari ni?.Aku tak suka keluar dorm,jangan paksa aku boleh tak?" Miy Ra berkata malas.

Seungyoon mengangkat bahu tanda tidak tahu.Dia menunjukkan jam tangannya.

"Masa,nanti kita lambat" Seungyoon tersenyum kembali.

Miy Ra mengeluh perlahan.Akhirnya dia terpaksa juga date dengan mamat sengal yang akan merosakkan hidupnya.Life.

Back to Jungkook and Hyu Na...

"Kau ni kan!!!" jerit Hyu Na kegeraman.

"Apa?" soal Jungkook blur dan dia sempat menguap.

"Aku geram betul kalau jumpa human macam kau!" tengking Hyu Na.

"So?.Kau nak aku buat apa?" jawapan Jungkook bersahaja.

Hyu Na mengetap giginya,kalau diikutkan hatinya mahu sahaja dia ngap si Jungkook mamat mereng itu.Pertama kali dia bertemu dengan lelaki yang selalu menyakitkan hatinya.Bukan sakit biasa-biasa,parah dah tahu.

"Dahlah awak,malas nak gaduh" Hyu Na meloncat ke atas katil.

"Aik?.Tadi 'kau',sekarang 'awak'?.Weird" Jungkook duduk di sebelah Hyu Na di atas katil.

Hyu Na mengambil phonenya dan membuka pesanan ringkas yang selalu sahaja dia lupa untuk balas.Dia membuka satu persatu pesanan ringkas yang ditujukan buatnya.

"Saya cintakan awak..." Jungkook membaca satu persatu.

"Sejak bila awak jadi busybody dalam privacy life saya ni?" Hyu Na menjauhkan phonennya dari Jungkook.

"Sukahatilah,bukak lah cepat,aku nak baca apalagi dia tulis" Jungkook mengarah.Memang busybosy betul.

"Awaklah bunga dalam hati saya?.Euww" Hyu Na terasa geli dengan ayat cinta itu.

"Aku rasa en,lelaki tu tak pandai pikat perempuan" Jungkook meluahkan pendapatnya.

"Hurm,itulah saya pun rasa macam tu.Pelik-pelik je ayat" jawab Hyu Na.

Jungkook tiba-tiba sahaja mencium pipi Hyu Na.Tiba-tiba kot!.Hyu Na diam terkaku.Terkejut dia amatlah extreme.Matanya terbeliak.

"Macam itulah nak pikat perempuan" Jungkook tersenyum mengejek.

Okay,aku dipermainkan!!!

"Yah!.Saya ni bukan mainan lah!" kau menarik rambut Jungkook.

"Aduh,sakitlah!" Jungkook mengaduh.

"Kisah pulak" Hyu Na menjelirkan lidahnya.

Tiba-tiba pintu bilik mereka berdua di ketuk.Jungkook bangun membuka pintu dan Jimin terus sahaja menerpa masuk.Mukanya lebam-lebam.

Hyu Na terkejut melihat keadaan Jimin yang lebam di sana sini.Jungkook pula sedang berbincang sesuatu dengan Jimin yang kesakitan.

"Hyu Na,tolong rawat budak pendek ni.Aku nak keluar" Jungkook pergi selepas mengarah Hyu Na yang sedang blank.

Hyu Na melihat Jimin yang juga sedang memandang dirinya.Hyu Na memapah Jimin masuk ke dalam bilik selepas itu Hyu Na merawat luka Jimin.

"Apa yang dah jadi?" tanya Hyu Na ingin tahu.

"Winner,diorang cari gaduh dengan geng kitaorang" Jimin selamba sahaja berkata.

"Kenapa pulak tiba-tiba cari gaduh?" Hyu Na bertanya lagi.

"Ntahlah,Jungkook pergi settlekan lah tu" Jimin menjawab kemudian dia tertidur akibat mengantuk.

Winner ni dah kenapa?.Aku gerenti,dia balik pun mesti lebam-lebam.

>>>>>>>>>>>>>♡<<<<<<<<<<<<<

Author's Note ;

Sorry sebab lama yang amat tak update..thanks kepada yang setia baca buku ni.Syaf terlalu banyak kerja kena buat dan addlah Syaf punya Line..ni id nya kiekookie.Kalau nak sembang pun boleh..Syaf tak makan orang..dialu-alukan untuk add..hehe..enjoy..oh and Syaf ada buat book kedua..tajuknya Mine dibintangi oleh ahli2 Exo..siapa ExoL?Angkat tangan..haha..silalah baca storynya..

MY ROOMMATE IS A BOY?! [DC]Where stories live. Discover now