"Wei,aku nak gi toilet"
Kata-kata teruna di atas hanya berlalu pergi seperti angin.Tiada siapa yang mendengar mahupun memberikan perhatian.
"Wei,pleaselah.Tak tahan nii"
Ye,sekali lagi.Tiada siapa yang mnghiraukan dirinya.
"Kay fine!" Meja yang sedang dia duduk bersama rakannya dihentak kuat.
Seperti baru sedar dari alam mimpi,semua mata memandang dirinya.Jin mencerlung tajam tindakan rakannya yang sewel itu.Yoongi pula membuat muka blurnya,Jimin tanpa diundang juga mengikut perbuatan Suga.
"Asal kau ni?" Jhope menyoal rakannya itu.
"Aku nak pergi toilet.."
"So,apa kaitan dengan kitaorang?" Jimin menyilangkan tangannya.
".....aku takut"
"Jadi tak payahlah pergi" Yoongi menggeliat,meregangkan otot tangannya.Supaya senang untuk digunakan nanti.
Si Teruna yang mendengar kata-kata rakannya membuat muka kesian.Tangan Namjoon dicapainya.
"Please,kau baik kan.Please,aku tak tahan!"
Namjoon menggeleng-gelengkan kepalanya.Siang buta macam ini pun,dia kena teman rakannya itu ke tandas.Disebabkan tak nak ada benda yang 'tercicir' dekat sini,lebih baik dia teman.
"Yelah"
Akhirnya dia dan Si Teruna meminta diri ke toilet.Yang lain pula meneruskan kembali aktiviti yang tergendala.Ada yang sibuk mengunyah,ada yang sibuk meminta duit dan ada yang sibuk memakai make-up.
Jeon Jungkook pula sibuk termenung.Bila Yoongi baling batu kecil pun dia tidak sedar.Baling batu besar gedabak,takut mati anak orang.Jadi dia menangguhkan niatnya.
Jimin yang sibuk mengunyah seperti tiada hari esok,tiba-tiba bersuara.
"Erm..tadi sebelum aku jumpa korang dekat kantin,aku nampak Miy Ra dengan Seungyoon" keropok 'Supering' (?) diletakkan di atas meja.
Mata-mata yang berada di meja itu semua memandang dirinya.Tidak terkecuali juga Jungkook apabila terdengar nama musuhnya.Kini,Jimin telah menjadi tumpuan mereka semua.
"Tunggu apa lagi,cakaplah" Jin menyepak kaki Jimin yang berada di bawah meja.
"Sakitlah!"
"Sambung cepat" suara serius Jungkook sudah keluar.
Jimin berdehem.
"Ceritanya macam ni.Aku tengah sibuk makan KitKat waktu tu.Waktu aku nak jalan pergi kantin untuk jumpa korang ni,KitKat aku jatuh.Jadi aku pun menangis tak berlagu sekejap..." Nada suara Jimin menjadi sedih.
"...and then aku ternampak Seungyoon dekat loker Miy Ra.Kau tahulah kan perangai Miy Ra macam mana.Dia mana suka Seungyoon dekat-dekat dengan dia.Jadi terjadilah aksi tolak menolak depan loker tu" sambung Jimin.
Hoseok memegang janggut halimunannya.Baru dia teringat sesuatu.
"Actually kan,semenjak dua menjak ni...aku selalu nampak Seungyoon dengan Miy Ra.Aku fikir diorang tu ada kerja kumpulan,tapi setiap kali aku terjumpa Miy Ra,Seungyoon mesti ada" kata-kata Hoseok itu berlalu masuk ke dalam telinga mereka.
Kim Seokjin pula memejamkan matanya sebentar.
"Sebenarnya kan,waktu hari Ahad ke Sabtu minggu lepas,aku ternampak diorang berdua dekat mall.Waktu tu aku nak beli patung mainan Mario edisi terhad.Tapi,seperti yang ChimChim cakap,Miy Ra pun tolak-tolak Seungyoon suruh pergi jauh dari dia"
Jungkook dan Yoongi saling berpandangan.Satu persatu cerita yang keluar dari mulut rakan-rakannya itu cuba diproses sebaik mungkin.Jimin nampak Seungyoon dekat loker,Hoseok selalu nampak Seungyoon berduaan dengan Miy Ra,Jin pula nampak diorang berdua di mall.
"Cis!" Yoongi mengepalkan (?) tangannya.
Park Jimin merenung Yoongi secara diam-diam.
Wei,Miy Ra aku punya kay..
"Kenapa aku sorang je yang tak nampak semua benda tu?!" Ayat yang Yoongi keluarkan itu akhirnya membawa padah apabila Jin secara sengaja memukul kepala rakannya itu menggunakan pinggan yang tersedia ada.
Phew..
Jimin mengurut dadanya. Selamat cinta hatinya.
"Tapi kan..." dia menarik perhatian rakan-rakannya lagi.
"Hyu Na ada dekat situ,waktu Miy Ra tolak Seungyoon.Yang aku peliknya...Hyu Na panggil Seungyoon tu Oppa/Hyung.Bukan,bukan panggil..dia macam menjerit.Terkejut" Jimin menghabiskan ceritanya.
Jeon Jungkook tercengang mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Jimin.Memori ketika dia berbual dengan Hyu Na minggu lepas bermain di benak fikiran.Takkan dia dah jumpa?.
>>>>>>>>>>>>>♡<<<<<<<<<<<<<
Author's Note ;
Ye,saya tahu.Ff ini semakin bosan dan bosan.Jadi di kesempatan ini,saya ingin meminta maaf.Saya,author ff ini ingin mengisytiharkan bahawa ff ini akan saya delete.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Gurau je.Saya ada jugak nak delete.Tapi tak sampai hati :'). Sekali lagi saya isytiharkan bahawa Ff ini akan dikategorikan sebagai SLOW YANG MEMANG SLOW UPDATE.Maafkan saya,saya sibuk dengan sekolah :(. Thanks kepada yang vote dan komen~Syaf sayang korang~Seronok baca komen korang semua XD.Thanks kepada readers and silent readers.Sayang korang <3
YOU ARE READING
MY ROOMMATE IS A BOY?! [DC]
FanficSong Hyu Na ialah seorang gadis yang selalu berpindah sekolah. Kali ini sudah kali ke-20 dia berpindah sekolah. Kehidupannya hanya seperti gadis biasa yang lain, tetapi gadis yang biasa boleh menjadi luar biasa. Kisah hidupnya yang dahulu langsung t...