32🌼🌼🌼
His Plead
Her Pains
🌼🌼🌼🌼🌼
Usapan yang terasa pada tepi wajahnya buatkan dia terkutik kerana ianya sejuk dan kasar. Terpisat-pisat dia membuka matanya hendak lihat apakah ia. Terbuka saja matanya, dia bertemu muka dengan mata itu.
Untuk beberapa saat Rossie berasa seakan dia sedang bermimpi, pabila realiti menyentaknya, terus dia membutang mata!
WHAT THE HECK!
"What the-"penuh ketakutan Rossie bangun dan duduk tegak dari berbaringannya di kerusi itu. Sedaya upaya dia mahu jauhkan diri. "Kenapa awak dekat sini?"tanya dia dengan cemas melihat sekeliling. Bagaimana lelaki ni boleh temui dia dengan cepat! Terngiang-ngiang terus dia dengan kata-kata orang tu supaya jangan dekati Hayden!
Last-last lelaki ni juga yang cari dia!
"Hei..ini aku...it's okay."Hayden cuba sentuh tangan Rossie yang ada di lutut itu.
Cepat-cepat Rossie berdiri. Dia sandar ke tepi rel besi beranda itu. Tak!Ini tak boleh jadi!Dia kena jauh dari Hayden! Dia cuba mencari Tania di dalam. "Tania!Mana kau?" jengahnya ke dalam ruangan itu.
Tania yang dengar berdiri mahu menyahut, namun belum sempat dia berbuat begitu, Noah hadang depannya.
"Kenapa ni?"tanya Hayden sambil berkerut kening tidak faham. Dia bangun dan cuba mendekati Rossie. Tangannya sedikit di depakan seakan hendak memeluk.
Rossie menggeleng kepala dengan muka penuh ketakutannya. Mereka berdua tak boleh berada dekat!
"Jangan dekat dengan saya...awak orang jahat...mereka kata awak orang jahat!" lafaznya dengan trauma. Dia sanggup di belasah dengan Ryan dari Bersama dengan lelaki berbahaya seperti Hayden ni. Lelaki ini adalah ketua mafia di dalam kawasan ini. Macam mana dia tahu?Kawan baik Hayden sendiri yang ceritakan pada dia semasa lelaki tu menghantar dia pulang ke apartment. Semuanya mengenai sejarah lampau dan dark side Hayden yang sebenar-benarnya!
Jatuh tangan itu ke sisi sebaik kata-kata itu di lafazkan oleh Rossie. Air muka Hayden jatuh. Lelaki itu pandang Rossie dengan reaksi dingin sedia kala. "Kau tahu?"Grrr!Siapa yang beritahu!!!
Rossie mengangguk kepala dengan laju.
"Please..Hayden...saya merayu pada awak...saya merayu tinggalkan saya sendirian!Saya tak nak ada kaitan dengan awak lagi...lepaskan saya...saya relakan semuanya..saya ikhlaskannya. jadi awak tak perlu rasa terhutang budi lagi pada saya...jadi berhenti la dekati saya. Kawan-kawan saya sekali."
Menggeletar terus tangan Hayden sebelum.jarinjemarinya bergulung erat!
Sedalam-dalamnya Hayden pendam rasa marahnya itu. Membuatkan dada dia naik turun kerana mengawal rasa amarah yang berombak! Betapa bengangnya dia bila tengok reaksi Rossie begitu. Walaupun dia tahu normal bagi orang untuk membencikan diri dia ni .
"Kalau aku kata aku tak nak kau nak apakan?"dia dekati Rossie. Memerangkap gadis itu bersandar pada rel besi beranda tersebut.
Rossie mengetap bibir dengan erat secara refleks kerana takut akan Hayden. Takut kalau lelaki itu akan menampar dirinya seperti Ryan lakukan.
"Damn!Marah pun boleh nampak.handsome!?"detik hati Rossie dengan tiba-tiba. Tapi dia cepat-cepat tepis fikiran tu dengan rasa gemuruhnya!
"Kalau aku cakap aku nak kau seorang je tiada orang lain...apa kau nak buat?Lari?"bisik Hayden lagi di depan muka Rossie. Hampir dengan bibir itu.
Rossie terkedu, matanya berkedip sesaat nafas Hayden menyapa wajahnya. Hey!?Nakkan dia je?Dah kenapa!?Ramainlani awek cub dekat luar sana!Dia jugak yang dipilih tu kenapa!
Ugh!
Tidak tahu hendak berpegang pada apa, tangannya mencengkam rel besi beranda yang ada di belakangnya kuat-kuat.
"Kalau macam tu saya lari!"
"Kau lari...aku kejar..."
"Mana awak nak kejar kalau saya dah hilang!?"
"Apa susahnya, kau hilang aku cari."
Mencerlung kening Rossie bila Hayden asa saja modalnya untuk membalas katanya!
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
YOU ARE READING
38. Bila Sudah Benci
RomanceHayden Mikhael seorang badboy tipikal yang bertatu dan mengenakan kereta mewah. Dia telah memiliki semua yang dia mahukan melalui ayahnya, ketua kepada mafia Itali. Dia menghadiri kolej dimana tempat dia menjadi 'mafia' kepada mana-mana perempuan ya...