' Anne daha ne yapmam gerek? ' diye küskünce konuşan kızına ' Yapmışsın yapacağını zaten Masal ' diye karşılık veren Nalan Hanım, kızının halinden anlamasını gerekeni anlamıştı.
Masal ' İnkar etmemi bekliyorsan yanılıyorsun Nalan Sultan '
Nalan Hanım ' İnkar etmenin bir fayda sağlayacağını düşünüyorsan sen de yanılıyorsun Masal '
Masal, annesinden aldığı hazırcevap huyundan bu anlardan nefret ediyordu bu sebeple oflayarak ' Anne bana laf sokacağına, bir plan yap da damadına s ' derken Nalan Hanım ' Damadım sana so- ' derken duraksadı ve ' Tövbe estağfurullah. Bana neler söyletiyorsun Masal ' diye öfkeyle devam etti.
Masal, konunun uzamaması için ' Neyse ne ' dedi ve ' Artık aramızda bir kadın veya bir meslek olmadığına emin olduğumuza göre serbest dalış yapsak olmuyor mu? ' diye ekledi.
' Dalmışsın serbest zaten, bana ne soruyorsun kızım? Kendi başına hükümdarsın zaten '
' Anne '
' Hatırlaman ne güzel? '
' Neyi? '
' Annen olduğumu '
'OFFF ' derken içeriye giren babasını fark eden Masal ' Hoş geldin babacığım ' dedi.
' Hoş bulduk kızım, sen de hoş geldin ' dedikten sonra ' Madem her gün burada olacaksın ne diye eve çıktın kızım? ' diye soran babasına burun kıvıran Masal ' Aşk olsun baba, gelmeyeyim mi? ' diye nazlı bir şekilde karşılık verdi ama babası ' Kızım ben yemem bunları ' diyerek hiç oyuna gelmedi.
' Off yaa! Her yanım bordo doluyken nasıl naz yapacağım ben? '
Nalan Hanım, kızın tepkisine göz devirip ' Naz yapacak birini bul o zaman Masal ' diye mırıldandı.
Tahsin Bey ' Hiç gerek yok ' deyince Masal, babasının kolları arasına girip ' Bence de ' diye mırıldandı.
Nalan Hanım ' Başımıza mı kalacaksın Masal? ' diye sorunca Tahsin Bey ' Başımın üzerinde yeri var hanım ' diye karşılık verdi.
Masal, babasının yanağına sulu bir öpücük kondurup ' Ya senin o başına kurban olurum ben, canım babam ' dedi.
Nalan Hanım ' İşinize gelene kurban oluyorsunuz Masal Hanım '
Masal ' Doğanın kanunu bu aney, neresi yanlış? '
Nalan Hanım ' Kurban olma sıran bana gelirse diye ufak bir hatırlatma kızım, yanlış değil '
Masal ' haaa! '
Tahsin Bey ' Burada ne dönüyor? '
Masal ' Hiçbir şey dönmüyor babacığım '
Tahsin Bey, kızını kollarının arasından uzaklaştırıp tek kaşını kaldırdı ve ' Bir şey dönüyor mu diye sormadım Masal, Ne dönüyor diye sordum ' dedi.
Masal, babasının kalkan kaşına bir süre baktıktan sonra ' Gerçekten bordo ordusu ile çevriliyim ' dedi ve ' Bir şey dönmüyor baba, annem her zamanki laflarını sokuyor ' diye devam etti.
Tahsin Bey ' Annen laflarını boşuna sokmaz ' derken sesindeki şüphe elle tutulur cinsteydi.
Nalan Hanım, kızının o topu döndüremeyeceğini bildiğinden ' Anne-Kız arasında Tahsin Bey ' diye konuştu.
Tahsin Bey ' Yedim sayın ' dedi ve ekledi ' Şimdilik '
Masal ' O zaman ben evime gideyim ' diyerek babasının yanaklarına sulu iki öpücük kondurup annesine yanağına yöneldi. Nalan Hanım, kızına sinirliydi ama yanlarında kocası olduğundan yanağını uzatıp öpmesini sağladı.