I.

1.4K 69 11
                                    


𝓩𝓮𝓷𝓮: 𝓐𝓭𝓮𝓵𝓮 - 𝓢𝓸𝓶𝓮𝓸𝓷𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝔂𝓸𝓾

𝓩𝓮𝓷𝓮: 𝓐𝓭𝓮𝓵𝓮 - 𝓢𝓸𝓶𝓮𝓸𝓷𝓮 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝔂𝓸𝓾

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

1916. január

Hatalmas viharok dúltak New Yorkban. Az évszak ezen szakaszán árvizek pusztítottak a kikötőben, ahová százasával kötöttek ki a hajók. Köztük nem egy hajó utazta át a Atlanti-óceánt, embereket szállítva Európából az Újvilágba.

Európában javában dúlt a háború. Milliónyi ember esett el, s senki nem gondolta, hogy ennek valamikor vége lehetne. A háború az összes országra kihatott. Az Osztrák-Magyar Monarchia és Franciaország sínylette meg leginkább eme alantas háború következményeit. Franciaországban éhínség honolt, a német katonák terrorban tartották a francia lakosságot, miközben fosztogattak, nőket, kislányokat erőszakoltak.

Mara Leroy is megjárta a poklok poklát, de mindig hitte, jobb lehet a helyzete, így nem hagyta el Franciaországot. Ehelyett orvostanhallgatóként beállt segíteni, hogy a sérült katonákat lássa el, vagy netán legyen ott velük életük utolsó perceiben.

Felfordult a gyomra a halottak, sebesültek látványától. Jövendőbeli orvosként nem a vér, vagy a halottak látványától viszolygott ennyire, hanem a háborútól, mely ilyen mértékű károkat okozott az embereknek. Legszívesebben képen törölte volna Ferenc Józsefet, de még a francia államfőt is. Sohasem értette miért kell háborúzni, azt meg főleg nem értette, miért kell a lakkosságot is belevonni.

1916 januárjában Marának elege lett.

Mindenből.

A halálsikolyokból, a görcsösen reszkető hadisérültekből, akik sóvárogva várták a morfium fájdalomcsillapító hatásait. Elege lett a haldokló Európából. Mikor nőként megszerezte az orvosi diplomáját, jegyet váltott az első induló gőzhajóra, s gondolkodás nélkül elindult Amerikába, egy jobb élet reményében.

Semmije nem volt egy bőröndön, pár dolláron, és az orvosi diplomáján kívül. Fogalma sem volt, hol fog megszállni, mit fog enni, honnan lesz pénze, de Európa annyira szétszaggadta idegrendszerét és szívét, hogy nem akart Európa földjein maradni.

Bár tudott angolul, mégsem mert beszélni, félt, kinevetik erősen érződő akcentusát. Korábban járt már Amerikában, így amikor lelépett a hajóról ismerős hangulat fogadta.

A tiszta, szagtalan levegő csiklandozta orrát, néhányszor egy nőies tüsszentést is megeresztett. Az emberek egy percre sem álltak meg, mindig mentek valahova legyen szó kora reggelről, vagy késő estéről. A sok épülőben lévő építmények miatt Mara ódzkodva mert valahova elmenni. Nem tartotta jó ötletnek, hogy véletlenül eltévedjen New York forgatagában.

Az első héten egy hotelnek nevezett lerobbant bérházban szállt meg. A januári időnek megfelelően borzongató hideg volt, nemcsak kültéren, hanem a bérházban is, ugyanis a lakbér ára nem tartalmazta a fűtést. Mara három réteg ruhát vett fel éjszakánként, és dupla ennyi réteggel takarózott, ám így is érezte a hideg levegőt kipirosodott arcán. Orrába belefagyott a nedvesség.

A halott Cullen [CC. FF.] ✔️Where stories live. Discover now