"Sudah lama aku tidak makan besar. Muahahah...!"
Casie : "Ah...."
Casie terlalu gerun dengan rupa bentuk Shien sehingga tiada sepatah kata pun yang mampu dikeluarkannya. Dengan adanya bantuan Shien, tidak mustahil Skull mampu menewaskan kesemua makhluk hutan itu.
Skull : "Mari kita lakukan ini, Shien!"
Maka bermulalah pertempuran yang mengerikan di dalam hutan itu. Shien bertindak seperti mesin pembunuh. Makhluk hutan itu dilahapnya ibarat kekacang.
Skull pula bertindak untuk melindungi Casie yang tidak mampu untuk mempertahankan diri. Akan tetapi Casie masih lagi ragu-ragu akan kehadiran Shien di situ.
Casie : "Skull! Kau pasti ke makhluk itu selamat?"
Skull : "Apa maksud kau selamat?"
Casie : "Dia kelihatan begitu liar. Aku takutlah. Kau pasti ke kita boleh percayakan dia?"
Skull : "Dia teman seperjuangan aku sejak sekian lamanya. Mana mungkin dia akan ingkar arahan daripada aku. Percayalah. Dia akan selamatkan kita. Lagipun, aku tidak mampu berlawan dengan sebelah tangan. Aku perlukan bantuan daripada dia."
Casie terus membisu. Jiwanya masih lagi terasa gerun. Namun kata-kata daripada Skull telah menenangkannya serba sedikit.
Sambil-sambil Skull berusaha untuk meyakinkan Casie, satu lagi serangan hebat menuju ke arah mereka.
"Skull!"
'Bom!'
Satu letupan berwarna kuning berlaku betul-betul di tempat Skull dan Casie berada. Hutan itu kini dikelilingi dengan asap yang tebal. Entah sempat ke tidak Skull dan Casie menyelamatkan diri.
Namun menurut logik dek akal, mustahil bagi sesiapa untuk lari daripada serangan yang cukup kuat itu. Asap tebal kian menipis menonjolkan rupa bentuk bumi yang musnah dihancurkannya.
Akan tetapi terdapatnya kubu pertahan tulang rusuk tirus yang melindungi Casie dan Skull dibawahnya. Sesiapa yang melakukan letupan tersebut, sudah semestinya seorang pesaing yang begitu kuat.
Dengan perlahan tembok tulang rusuk terbenam kembali ke bawah tanah. Mujurlah Skull sempat membina kubu pertahan. Jikalau tidak sudah semestinya mereka bertukar menjadi abu.
Skull : "S... siapa yang buat itu?"
'Klap! Klap! Klap!'
Kedengaran bunyi tepukan bergema di situ. Ligat Skull dan Casie mencari makhluk yang berbuat demikian.
Casie : "Dekat atas sana."
Casie menunding jari ke arah salah satu pokok tidak jauh daripada situ. Terdapat seorang lelaki sedang duduk di atas pohon pokok itu.
YOU ARE READING
Guardian Academy : The Daze Dungeon©
FantasyGENRE (FANTASY/ACTION/ROMANCE) [BOOK 2] Tujuh tahun sudah berlalu setelah Karasu di berkas oleh pihak Guardian Academy. Dunia Guardian dan Alfa tidak lagi diasingkan. Semua hidup dalam dunia yang aman dan harmoni. "Meena, kau ini nakal sangat. Jad...