Chapter 2.41 : 'Satukan Dinasti'

293 48 15
                                    

Skull : "B... bola apa itu?"

Karasu : "Kau patut lihat sendiri."

Seraya Karasu meletakkan bebola android tersebut di atas lantai.

Sejurus itu, bebola itu memancarkan cahaya yang membentuk skrin komunikasi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sejurus itu, bebola itu memancarkan cahaya yang membentuk skrin komunikasi.

Meena : "Skull!"

Betapa terkejutnya Skull melihat telekomunikasi yang telah menghubungkan dua abad itu.

Skull : "Meena...."

Zihao : "Aiez? Kau tak apa-apa?"

Byung Hee : "Zihao. Bagaimana kamu semua boleh menghantar teknologi ini?"

Ethan : "Menerusi portal bawah tanah."

Zihao : "Ya. Kita orang cuba menghubungi kau. Tetapi dalam dua tiga hari ini kau tidak menjawab panggilan."

Skull : "Itu sebab kita orang berada di bangunan bawah tanah."

Meena : "Bawah tanah?"

Karasu : "Ianya sebuah bilik rahsia."

Terkejut besar kesemua mereka melihat kehadiran Karasu bersama Skull.

Ethan : "Skull! Karasu...."

Skull : "Aku tahu. Jangan risau. Aku akan cuba uruskan dia."

Meena : "Kau cedera lagi ke, Skull? Apa yang telah berlaku kepada kau?"

Skull : "Ahahh.... Tak ada apa-apa. Biasalah. Jangan risau. Dapat tengok kau selamat sudah cukup untuk merawat luka aku."

Senyum manis terukir pada bibir Skull. Sungguh hatinya tersangat rindu dengan bakal pasangan hidupnya itu.

Ethan : "Jadi kau orang, kita orang sudah siapkan gelombang teleportasi pada android ini. Kau boleh balik ke sini sekelip mata sahaja."

Berita itu disangkakan akan menggembirakan Skull. Namun reaksi Skull di luar jangkaan mereka.

Skull : "Bagaimana dengan Permaisuri Kijang?"

Ethan : "Kita akan uruskannya di dimensi kita."

Muka Skull kelihatan agak gusar.

Meena : "Kau nampak tak seronok. Kenapa ini? Jangan cakap yang kau tak nak balik ke sini lagi?"

Skull : "Tak. Aku nak sangat balik. Aku rindu sangat dengan kau orang semua. Cumanya...."

Meena : "Apa dia?"

Skull : "Aku perlu selesaikan sedikit urusan di abad ini terlebih dahulu."

Seraya Byung Hee dan Ashton yang berada di sekeliling Skull hanya memandang ke arahnya.

Guardian Academy : The Daze Dungeon©Where stories live. Discover now