Skull bergerak keluar dari bilik untuk ke tandas. Akan tetapi satu susuk manusia melintas dihadapannya.
Skull : "Haa?"
Dengan mata yang mamai, Skull menggagahkan untuk celik. Seraya ianya Wrath. Pada tangannya terdapat Byung Hee yang dalam keadaan tak sedarkan diri. Malahan jasad Byung Hee lencun dengan darah.
Skull : "A... Aiez...."
Wrath : "Kau sudah terlambat. Dia sudah menjadi milik aku. Sekarang ini, kau boleh ucapkan selamat tinggal kepada semua harta kesayangan kau."
Skull : "Tak!"
Lantas kawasan tersebut berlakunya letupan yang sangat besar sehingga memusnahkan sebahagian besar planet bumi.
🌸🌸🌸
Skull : "Gah!"
Skull terjaga daripada mimpinya. Terasa sungguh realiti dirasakan dalam mimpinya.
Skull : "Tak.... Tak...."
Casie : "Skull?"
Casie memasuki bilik Skull dengan wajah yang merisaukan.
Casie : "Skull? Kau okey? Aku dengar kau menjerit."
Skull masih membisu. Wajahnya masih pucat tidak berdarah. Keadaan Skull merisaukan Casie.
Casie : "Skull!"
Casie memegang dahi Skull yang sejuk ibarat ais. Bertambah risau Casie dibuatnya. Lantas dia menampar pipi Skull yang tidak membalas sapaannya daripada tadi.
'Tap!'
Barulah Skull kembali sedar ke dunia realiti.
Skull : "Casie.... Sakitlah."
Casie : "Kau itu yang meraban daripada tadi. Kenapa ini?"
Skull : "Mimpi yang sangat dahsyat."
Casie : "Buat aku risau sahaja."
Skull : "Argh.... Kepala aku terasa berat."
Casie : "Kau mimpi apa sampai begini sekali?"
Skull : "Wrath akan datang menyerang kampung ini lagi."
Casie : "Oh, no. Ianya mimpi yang betul-betul dahsyat."
Skull : "Dia datang culik Aiez dan musnahkan kampung ini."
Casie : "Aku tak fahamlah. Kenapa dia mahukan sangat Byung Hee?"
Skull : "Aku pun tak pasti. Aku sangat risaukan dia."
Casie : "Kita hanya mampu mengharap yang ianya benar mimpi semata-mata."
Skull : "Aku pun harap begitu."
Casie : "Ini. Aku bawakan sekali ubat."
Seraya Casie menghulurkan segelas air minuman herba. Kali ini dapat dirasakan ada kelainan pada air penawar yang biasa di minum Skull.
Skull : "Kenapa bau air ini lain sedikit?"
YOU ARE READING
Guardian Academy : The Daze Dungeon©
FantasyGENRE (FANTASY/ACTION/ROMANCE) [BOOK 2] Tujuh tahun sudah berlalu setelah Karasu di berkas oleh pihak Guardian Academy. Dunia Guardian dan Alfa tidak lagi diasingkan. Semua hidup dalam dunia yang aman dan harmoni. "Meena, kau ini nakal sangat. Jad...