"JADI kau nak suruh I buat apa sekarang ni?" tanya Daisy. Allen yang duduk berhadapan dengannya hanya tersenyum sinis memikirkan sesuatu. Isaac...Isaac...kau jangan ingat yang aku tak tahu yang Adriella merupakan anak kepada dato Croft. Dan sekarang dia akan bekerja dengan kau untuk majukan perniagaan. Aku dah lama sabar Isaac. Sudah begitu lama sehinggakan aku bosan untuk menunggu keputusan yang kau berikan. Aku just nak minta satu iaitu kedudukan dan aku dah cukup baik tau sebab aku tak ambil semula Adriella dari kau."Macam mana kalau begini. Kau pergi kerja di syarikat Isaac pula. Goda lelaki itu supaya semua pelabur hilang kepercayaan pada dia. Masa itulah kita akan bertindak. Kau suka lelaki tu kan?jadi ada baiknya kalau kau lakukan apa yang aku suruh sekarang," Allen memberikan pendapatnya kepada Daisy.
"Kau fikir semudah itu ke I nak buat semua ni?wajah I ni sahaja yang bertukar tapi profile I tak akan berubah sama sekali. Isaac tahu full name aku dan di mana mana negara pun tak ada lagi yang keluarkan identity card yang sama. I tak naklah!" Daisy sudah tidak bersetuju.
"Daisy Anya Oliver relaxlah. Macam mana kalau kita buat fake identity card. Dan aku akan letakkan nama kau di sana Daisy Ferlin Hernandes. That's your fake full name. Don't worry beauty he will not realize all of it. Dia pasti sibuk sekarang dan sudah tentu dia tak ada banyak masa untuk urus itu ini. Please believe me Daisy. Tidak ada yang akan terjadi," Allen cuba memujuk gadis itu kerana dia satu-satunya harapan buat masa ini.
Lama Daisy berfikir. Tak apa jugakan kalau aku cuba. Aku juga yang untung nanti. Dapat tatap wajah Isaac setiap hari. Dan masa itulah aku akan goda kau dengan sepuas hati aku. Wait for me babe!
"Okey I setuju. Like what you say just now. So when will I start?tomorrow?"
Allen menyembunyikan senyuman penuh makna dalam diam. Dia berdiri dari tempat duduk lalu pergi di sebelah Daisy. Dari tangan gadis itu sampai di pipi Daisy dia mengelus lembut kulit gadis itu.
"Yes tomorrow beauty. Come on you can do it," bisiknya di tepi telinga Daisy. Gadis itu sudah tersenyum-senyum dipuji berulang kali oleh Allen. Mahu kembang seinci dia rasakan sekarang ini.
"Alright. Jangan lupa untuk sediakan semua dokumen fake yang harus aku bawa esok. Make sure semuanya terlihat tersusun dan nampak seolah-olah original. Aku akan cuba lakukan dengan sebaik mungkin. Don't worry I know yang kau tak sabar nak dapat berita ini 'CEO terkenal telah mengandungkan pekerja sendirinya akibat...' kan?am I right?" tanya Daisy diikuti dengan tawa halusnya.
"Ni yang buat aku semakin lama semakin jatuh hati dengan kau. Good girl that's actually what I want. Buat secepat mungkin biar kau dapat menjalani kehidupan dengan dia selama-lamanya," kata Allen lagi cuba untuk memperdayakan Daisy. Wanita memang suka dipuji dan sudah tentu Daisy punya titik kelemahan itu. Asal dipuji mesti dia akan buat semua yang disuruh. Senang je nak handle perempuan ni.
YOU ARE READING
Dangerous Love [C]
RomanceP/s warning: ⚠️ DALAM PROSES PENGEDITAN #Rank No.1 in wedding #Rank No.1 in perempuansimpanan #Rank No 3 in Malay Masih layakkah untuk gadis seperti aku hidup di muka bumi ini setelah aku kehilangan semuanya. Dipergunakan semata-mata hanya kerana in...