•Capitulo 10•

238 26 91
                                    

✧ │.⸙͎ ˎˊ- .;─────────╮ . . . .

‎⫿⸙᩠◟𝕯𝖊𝖈𝖎𝖒𝖔 𝕮𝖆𝖕𝖎𝖙𝖚𝖑𝖔

  ᴇɴ ʟᴏ ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴏ ᴅᴇʟ ᴏᴄéᴀɴᴏ.

─────────────────

".. ᴜɴ ᴘᴇǫᴜᴇñᴏ sᴇʀ ᴅᴇ ᴀsᴘᴇᴄᴛᴏ ᴅᴜʟᴄᴇ ᴇ ɪɴᴏᴄᴇɴᴛᴇ, ᴄᴏɴ sᴜs ᴍᴀɴᴏs ʏ ʀᴏsᴛʀᴏ ᴍᴀɴᴄʜᴀᴅᴏs ᴅᴇ ᴛɪᴇʀʀᴀ, ᴄᴏɴ sᴜ sᴏɴʀɪsᴀ ɪɴɢᴇɴᴜᴀ ᴜɴ ᴅíᴀ ᴍᴇ ᴅɪᴊᴏ, ǫᴜᴇ ᴛᴏᴅᴀs ʟᴀs ᴇsᴛʀᴇʟʟᴀs ᴇʀᴀɴ úɴɪᴄᴀs, ɪɴᴄʟᴜsᴏ ʟᴀs ǫᴜᴇ ɴᴏ sᴇ ᴘᴏᴅíᴀɴ ᴠᴇʀ.

ʏᴏ ʟᴇ ᴅɪᴊᴇ ǫᴜᴇ ᴛᴏᴅᴀs ᴀǫᴜᴇʟʟᴀs ɴᴏ ᴇʀᴀɴ ᴍᴀs ǫᴜᴇ ɢᴜᴇʀʀᴇʀᴏs ᴄᴀíᴅᴏs ᴏʙsᴇʀᴠᴀɴᴅᴏɴᴏs ᴅᴇsᴅᴇ ᴜɴ ᴅᴇsᴄᴏɴᴏᴄɪᴅᴏ ᴇᴅéɴ.

sᴜ ʀᴇsᴘᴜᴇsᴛᴀ, ᴀᴜɴǫᴜᴇ sᴇɴᴄɪʟʟᴀ, ᴀ ᴅíᴀ ᴅᴇ ʜᴏʏ ᴛᴏᴅᴀᴠíᴀ ᴍᴇ ɪɴᴛʀɪɢᴀ.

...ǫᴜɪᴢás ᴅᴇʙᴇʀíᴀᴍᴏs ᴘʀᴇɢᴜɴᴛᴀʀʟᴇs ᴘᴏʀǫᴜᴇ"

ᴘᴏʀǫᴜᴇ, ᴘᴏʀǫᴜᴇ ɴᴏs ᴏʙsᴇʀᴠᴀɴ ᴅᴇsᴅᴇ ʟᴏ ᴀʟᴛᴏ sɪ ʏᴀᴄᴇɴ ᴇɴ sᴜ ᴇᴛᴇʀɴᴏ ʟᴇᴛᴀʀɢᴏ, ¿ᴘᴏʀǫᴜᴇ?, ¿sᴇʀᴀɴ ғɪᴄᴛɪᴄɪᴀs ᴀǫᴜᴇʟʟᴀs ᴅɪᴄʜᴏsᴀs ᴘᴀʟᴀʙʀᴀs?, ¿ǫᴜᴇ ʜᴀʏ ᴇɴ ʟᴀs ᴇsᴛʀᴇʟʟᴀs ǫᴜᴇ ᴍᴇ ʜᴀᴄᴇɴ sᴇɴᴛɪʀ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴏʏ ᴛᴀɴ ᴀᴄᴏᴍᴘᴀñᴀᴅᴏ ʏ ᴀʟ ᴍɪsᴍᴏ ᴛɪᴇᴍᴘᴏ ᴇɴ ᴜɴᴀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴀ ʏ ᴄʀᴜᴅᴀ sᴏʟᴇᴅᴀᴅ?, ǫᴜᴇ ʜᴀʏ ᴀʟʟí, ᴇɴ ʟᴏ ᴀʟᴛᴏ, ᴇɴ ᴇʟ ᴛᴇɴᴜᴇ ʙʀɪʟʟᴏ ᴅᴇ ʟᴀs ʟᴇᴊᴀɴᴀs ᴇsᴛʀᴇʟʟᴀs ǫᴜᴇ ᴍᴇ ʜᴀᴄᴇ ʀᴇᴄᴏʀᴅᴀʀ ᴛᴀɴᴛᴏ.

ᴍɪʀᴀɴᴅᴏ ᴀʟ ᴘᴀsᴀᴅᴏ, ᴇɴ ᴍɪs ᴍᴇᴍᴏʀɪᴀs ᴀᴜɴ ᴠɪᴠᴇ ᴀǫᴜᴇʟʟᴀ ᴍᴀsᴀᴄʀᴇ, ᴇʟ ᴄᴏᴍᴏ ғᴜᴇʀᴏɴ ᴄᴀʏᴇɴᴅᴏ ᴜɴᴏ ᴀ ᴜɴᴏ ᴀǫᴜᴇʟʟᴏs ǫᴜɪᴇɴᴇs ᴀʟɢᴜɴᴀ ᴠᴇᴢ ғᴜᴇʀᴏɴ ʟʟᴀᴍᴀᴅᴏs ɢᴜᴇʀʀᴇʀᴏs ᴇsᴛᴇʟᴀʀᴇs, ᴄᴏɴ ᴇsᴘᴀᴅᴀ ᴇɴ ᴍᴀɴᴏ ᴏ ᴇɴ sᴜ ᴇsᴛᴀᴅᴏ ᴍᴀs ᴠᴜʟɴᴇʀᴀʙʟᴇ, ɴᴏ ʙᴀsᴛᴀʙᴀ ᴄᴏɴ ǫᴜᴇ ᴀǫᴜᴇʟʟᴀ ғʀáɢɪʟ ʏ ᴍᴏʀɪʙᴜɴᴅᴀ ᴘʀᴇsᴇɴᴄɪᴀ ғᴜᴇsᴇ ɴᴜʟᴀ ᴇ ɪᴍᴘᴇʀᴄᴇᴘᴛɪʙʟᴇ, ᴄᴏᴍᴏ ʀᴏᴇᴅᴏʀᴇs ʟᴏs ʙᴜsᴄᴀʙᴀɴ ᴜɴᴏ ᴀ ᴜɴᴏ ʏ ᴄᴏʟɢᴀʙᴀɴ sᴜs ᴄᴀʙᴇᴢᴀs ᴇɴ ʟᴀs ʀᴇᴊᴀs

ɴɪñᴏs, ᴍᴜᴊᴇʀᴇs, ʜᴏᴍʙʀᴇs, ᴄᴀʙᴀʟʟᴇʀᴏs ᴏ ᴄɪᴠɪʟᴇs, ɴᴏ ᴇxɪsᴛɪó ᴅɪsᴄʀɪᴍɪɴᴀᴄɪóɴ ᴀʟɢᴜɴᴀ, ɴɪ sɪǫᴜɪᴇʀᴀ ʜᴀᴄɪᴀ ʟᴀs ᴘᴏʙʀᴇs ɴᴀᴠᴇs ǫᴜᴇ ᴇsᴄᴀᴘᴀʀᴏɴ, sɪᴇɴᴅᴏ ᴅᴇsᴛʀᴜɪᴅᴀs ᴜɴᴀ ᴀ ᴜɴᴀ, ᴛᴀɴᴛᴀs ǫᴜᴇ ǫᴜɪᴢá ᴘᴇʀᴍᴀɴᴇᴄᴇɴ ʙᴀʀᴀᴅᴀs ᴄᴏᴍᴏ ᴇsᴄᴏᴍʙʀᴏs ᴇɴ ʟᴀ ᴘʟᴇɴᴀ ɴᴀᴅᴀ.

ᴇʟ ғɪɴ ᴅᴇ ʟᴏs ᴛɪᴇᴍᴘᴏs ʟʟᴇɢᴏ ᴇɴ ғᴏʀᴍᴀ ᴅᴇ ᴜɴᴀ ɢᴜᴇʀʀᴀ, ᴜɴᴀ ǫᴜᴇ ᴀ ᴘᴇsᴀʀ ᴅᴇ ʏᴀ ʜᴀʙᴇʀ ᴛᴇʀᴍɪɴᴀᴅᴏ, ɴᴏ ʜᴀʏ ᴅíᴀ ᴇɴ ǫᴜᴇ ᴅᴇsᴘɪᴇʀᴛᴇ sɪɴ ʟʟᴇɢᴀʀ ᴀ sᴇɴᴛɪʀ, ᴀᴜɴǫᴜᴇ ᴘᴏʀ ᴜɴ ʙʀᴇᴠᴇ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ, ǫᴜᴇ ᴀǫᴜᴇʟʟᴀ ʙᴀᴛᴀʟʟᴀ ᴀᴜɴ ɴᴏ ʜᴀ ʟʟᴇɢᴀᴅᴏ ᴀ sᴜ ғɪɴᴀʟ.

𖧹֥˖✎𝑰𝒏𝒕𝒆𝒓𝒔𝒕𝒆𝒍𝒍𝒂𝒓 𝑻𝒓𝒂𝒗𝒆𝒍𝒆𝒓;;𝑻𝒉𝒆 𝑷𝒂𝒓𝒂𝒅𝒐𝒙˚ ͙۪۪◌ Donde viven las historias. Descúbrelo ahora