LİTA

247 40 9
                                    

Sabah uyandığımda partinin ne kadar yorucu geçtiğini sırtımın ağrısından anlamıştım. Kahvaltıya gitmeden bir duş alıp üstümü değiştirdim. Aşağıda kahvaltı salonunda Atiam masada oturmuş beni bekliyordu.

- Düşes, geldiniz demek. Kahvaltıyı birlikte ederiz diye sizi bekliyordum.

- Teşekkür ederim Atiam. Benimle daha rahat konuşabilir misin? Her zamanki gibi.

Masaya oturup çorbadan bir kaşık aldım. Kaşık daha ağzımdayken Atiam'a bakıp, uzun zamandır birisiyle kahvaltı etmediğimi fark ettim. Ağzımda kaşıkla ağlamamak için zor tuttum kendimi. Kaşığı bırakıp, derin nefes aldım. İlk defa hayatımda ağlayacak gibiydim. Duygusuz olan, her şeyle dalga geçen ben birisi benimle kahvaltı ediyor diye mutluluktan ağlayacaktı.

Atiam kahvaltı etmek yerine beni izliyordu. Kafamı kaldırıp ona baktım.

- Abla eğer istersen elbette seninle rahat konuşurum. Bu samimiyet sonunda ikimize zarar vermesinden korkuyorum sadece.

- Ati, böyle düşünmene gerek yok. Ablanın elinde kimse de olmayan bir kozu var. Bu yüzden daha güçlü olmanı istiyorum.

- Ne kozu? Ablamın neyi çaldığını buldun mu? Ondan mı bahsediyorsun?

Hayır ondan bahsetmiyordum. Ablanın hafızasına sahip olmadığım sürece asla da bilemeyecektim. Tek kozum kitaptı ama onunda son cildini okumamıştım. Atiam'a bakınca kara büyüye bulaştığını hatırladım ve bu bana bir fikir verdi.

- Ati, sen kara büyüye ne zaman başladın?

- Ablam kralla çalışmaya başladığı yıl.

-Yani bayadır bu işin içindesin...
Atiam ablanın hafızasına ulaşabilir miyim sence? Büyüyle bana hatıralarını gösterebilir misin?

- Evet bunu yapabilirim ama senin ruhun bu bedene ait değil bu yüzden yaptığım büyü sana zarar verebilir.

- Yine de denemek isterim.

-Bunun için önce bana kara büyüyü öğreten hocamla görüşmeliyim. Saha önce hiç hafıza kaybı olan birine yardım etmemiştim. Hocamdan detayları öğrenirsem eğer daha doğru şekilde yardım edebilirim.

- Anlıyorum, benim için bu süreci hızlandırabilir misin? Eğer Artemia'nın neler döndürdüğünü öğrenirsem daha çabuk güçlenebiliriz.

- Biliyorum ama kara büyü düşündüğün kadar kolay değildir. Senin geldiğin dünyayı bilmiyorum, belki büyüye çok alışkınsınızdır ama büyüyle teması olmayan insanlar için ölümcül olabilir.

Tanrım benim dünyamda büyü sadece insanlar için peri sihri gibi bir şey. Ama bunu Atiam'a söylersem asla yapmayacaktır.

- Ben iyi olucam. Merak etme.

Kahvaltıdan kalktıktan sonra Atiam hazırlanıp öğretmeniyle görüşmeye gitti. Kara büyü kitapta yasak olduğu için kolay kolay bahsedilmemişti. Söylenen tek şey kara büyünün Kral Joseph tarafından yasaklandığıydı.

Çay içmek için balkona çıkmıştım. Lita ve Flora çay saatim de bana eşlik ediyorlardı. Lita'nın durmak bilmeyen bir çenesi vardı ve bundan faydalanmak istiyordum.

- Söylesene Lita aşık olduğun biri var mı?

- Ekselansları, nereden bildiniz?

- Tanrım Lita, yüzün her şeyi söylüyor. Kim bu şanslı kişi? Tanıdığımız biri mi?

- Hayır Ekselansları, kendisi mahallede ünlü bir pastacı. Umarım sizinle tanışma şerefine erişir. Eminim sizi çok sevecektir. Halk ne kadar kötü bilse bile siz iyi birisiniz.

KRALLIĞIN  KATİBESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin