13.

969 53 7
                                    

Když s ředitelkou při čaji probrali záležitosti školy, Snape se odhodlal k položení otázky ohledně Pottera.
" Je možné, že jsem zde neviděl Pottera? Copak již skončil? To mu odhodlání k práci moc dlouho nevydrželo," poznamenal.
"Ale kdeže, Severusi. Psal mi že by potřeboval dva dny volno," osvětlila mu situaci Minerva.
" Poněkud neobvyklé, když sotva začal pracovat," zamračil se Severus.

K čemu potřebuje volno, sakra! A proč mi o tom nic neřekl?

" Ginny je u svatého Munga, chtěl být s ní. Vyhověla jsem mu."
" Něco vážného?" řekl znuděně.
" Skoro přišli o dítě. A není ještě vyhráno. Mají samozřejmě strach," povzdechla si Minerva a Snape se zakousl do tváře.

Kdyby se to vyřešilo mohl by se Harry z manželství vyvázat.

"Jak smutné," řekl Snape lhostejně, jak jen dokázal a přemýšlel, jestli za Harrym zajít k němu osobně, když se mu neozývá. Otázkou však je, jestli bude vůbec doma.
" Severusi," zamračila se McGonagallová. Nesnášela, když se choval cinicky.
Rozhodl se za Harrym přeci jenom zajít. Minervě se vymluvil na opracování esejí a vyrazil. Do Prasinek to bylo kousek.

U domu na něj vystartoval obří černý pes. Už už se na něj chystal seslat omračující kouzlo, když se otevřely hlavní dveře a v nich stál Harry. Mladík strnul v pohybu.

Co tu dělá?

Odvolal svého psa a zavřel ho do klece. Severus mezitím prošel brankou.

Harry se na něj ani nepodíval a vešel do domu, nicméně dveře nechal otevřené. Severus tu ještě nebyl. Dům byl zařízený velmi vkusně a působil domácky.
" Proč jsi přišel?" zeptal se Harry když Severus došel do obývacího pokoje.
" Zeptat se, co se stalo. Neodpovídáš na vzkazy, ve škole jsi nebyl dva dny," mračil se Severus.
" Zítra už přijdu," řekl Harry a těkal očima sem a tam. Nechtěl se mu podívat do očí. Jeho chování bylo poněkud zvláštní.
" Co se děje?" zamračil se Severus.
Harry si dodával odvahu. Zhluboka se nadechl a vyslovil to, co vlastně ani říkat nechtěl
" Musíme to skončit!"
Severus se zarazil. Jedním krokem byl u Harryho, popadl ho do náruče a donutil ho se na něj podívat.
" To myslíš vážně? Po tom cos mi předevčírem řekl?"
" Jinak to nejde," hlesl Harry.
" Vysvětli mi to," dožadoval se Snape.
" Kvůli tomu, že jsem se zdržel s tebou, jsem přišel pozdě a našel tu Ginny na zemi celou od krve. Přenesl jsem ji k Mungovi. Málem umřeli, ona i naše dítě. Já... nemůžu jí tohle dělat. Musím být s ní. Vzal jsem si ji kvůli dítěti a tímhle jsem dokázal, že je mi to bylo vlastně ukradené. Ale není. Je mojí povinnosti se o oba postarat," plakal Harry.
Severus ho takto nikdy neviděl. Trhalo mu srdce, že ho to všechno ničí.
" Teď je ještě v nemocnici?"
"Ano a jen tak jí nepustí. Musím se tam za ní vrátit."
" Harry nech si to ještě projít hlavou... Jednáš teď pod tlakem."
" Ne, byl jsem strašný sobec. Myslel jsem jen na sebe, ale tady nejde o mě. Důležité je to dítě. Nemůžu myslet na svoje potřeby, ono bude již navždycky na prvním místě. V jsem pitomej, že jsem si to neuvědomil dřív," řekl Harry a pokusil se Severuse odstrčit.
" Harry nemůžeš přeci jen zahodit, co je mezi námi..."
"Nechápeš to. Ty nemáš děti. Nevíš jaký to je pocit se bát každou minutu, co se stane a jestli o své dítě nepřijdeš. Miluju ho a to se ještě ani nenarodilo. Nemůžu tohle dělat. Potřebuje mě i Ginny musím tu být pro ní. Ke úplně zničená. Já se cítím jako naprostý hajzl, protože zatímco já si užíval s tebou, ona doma skoro umírala. Já už takhle nemůžu," zhroutil se Harry a Severuse konečně odstrčil. Muž zavrávoral a díval se na plačícího chlapce před sebou. Nezmohl už nic. Rozhodl se a nedalo se nic dělat. Přivřel oči a povzdechl si.
"Pokud je to to, co si přeješ..."
" Ano, jdi Severusi, prosím," zašeptal Harry v očích slzy. Muž přikývl a rázným krokem odkráčel. Před domem se přemístil k v Bradavicím.
Až v bezpečí svého sklepení si dovolil nechal skápnout jedinou slzu. Poté ve své nitrobraně vystavil zdi tak pevné a uzamkl v nich vzpomínky na Harryho. Nemohl si dovolit je nechat volně, neboť by ho trýznily svou přítomností. Bohatě bude stačit, že ho bude potkávat. Tedy pokud se do Bradavic vůbec vrátí.

***

Harry si vzal uklidňující lektvar a přemístil se k Mungovi. Ginny zrovna spala. Sedl si k ní a chytil jí za ruku. Díval se na ni a přemýšlel, jak teď bude žít dál. Věděl, že se rozhodl správně, jen netušil, jak se s tím vyrovná. Miloval Severuse, ale musel být s Ginny a jejich dítětem. Snad by bylo jednodušší se odstěhovat na druhý konec zeměkoule a už ho nikdy nevidět. Říká se přeci, sejde z očí, sejde z mysli.
Ne, slíbil, že pomůže Hagridovi musí splnit svůj slib. Je přeci Nebelvír nebude od problémů utíkat.

Přišla ošetřovatelka a přinesla Ginny nějaké lektvary. Harry jí vzbudil a podával ji je, aby je vypila.
"Jak se cítíš?" zeptal se Harry.
"Trochu líp," pousmála se zrzka.
"To je dobře," přikývl Harry a stále ji držel za ruku.
" Lékouzelník mi řekl, že pokud budu ve stabilizovaném stavu, tak mě možná za dva týdny pustí domů."
" Už aby to bylo, ta nemocniční strava není nicmoc,"zavtipkovala Ginny a Harry se pousmál.
" Až budeš doma, nebudeš nic dělat. Zeptám se ředitelky jestli by nám nepujčila nějakého skřítka. Aspoň s tebou bude vždycky někdo, když budu v práci."
" To se mi moc nelíbí, ale asi nemám na výběr. Nejspíš budu muset nějakou dobu ještě ležet," povzdechla si Ginny.
" Přesně a potom ho zas pošleme zpět neboj," mrkl na ní a pousmál se.

***

Od toho dne byl Severus ještě protivnejsi než dřív. Strhával body dokonce zmiozelským. Tresty rozdával jak na běžícím pase a na jídla nechodil už vůbec. Téměř nejedl, i když mu skřítkové jídlo nosili do jeho komnat. Po týdnu tohoto šílenství se Minerva rozhodla za Severusem zajít. Nedocházel totiž ani k ní na čaj. Začínala do o něj dělat starosti. Našla ho sedět u krbu se sklenkou v ruce. Zamračila se. To se jí vůbec nelíbilo.
" Severusi Snape, okamžitě mi řekni co se s tebou děje," mračila se jak sto čertů .

" Nic co by stálo za zmínku Minervo," zabručel Severus.
" Takhle to dál nejde. To jak se poslední týden chováš, je otřesně. Studenti se v tvých hodinách bojí málem dýchat! Až už je důvodem tvého chování cokoli, nikdo ze školy za něj nemůže. Přestaň si svou frustraci laskavě vylívat na studentech!"
" Skončila si?" řekl lhostejně.
" Ani zdaleka. A teď mě pozorně poslouchej, jestli nezměníš své chování. Vyvodím z toho důsledky,"
" Chceš mi dát padáka? Tak klidně," ušklíbl se Snape.
" Co to s tebou sakra je?" divila se. Nikdy ho neviděla tak odevzdaného.
" Již nic nemá význam," řekl tiše.
" O čem to mluvíš?" nechápala.
" Stejně si už o mě dávno myslíš, že jsem všeho schopný mizera,  takže ti to klidně povím. Potter a já jsme byli milenci. Teď jsem o něj přišel nadobro. Čili mi je nějak upřímně jedno, jestli tady  zůstanu."
Minerva na muže třeštila své oči, neschopná přijmout, co jí tu Severus vypráví.

Noci se SnapemKde žijí příběhy. Začni objevovat