Harry pochodoval s Lily v náručí sem a tam a snažil se ji uklidnit Zdálo se, že tak jak byla Lily hodná přes den, tak v noci se z ní stával pěkný tyran. V podstatě ho nenechala vůbec vyspat. Až brzy k ránu Harry na chvilku zabral.
Ošetřovatelka dorazila krbem kolem osmé a Harryho vzbudila. Spal zhroucený na pohovce.
" Dobré ráno, Harry," pozdravila a vytrhla ho tím s krátkého spánku. Harry se zmateně rozhlížel kolem, než mu došlo, kde je.
" Dobré ráno, Celesto," zívl Harry.
" Omlouvám se, že jsem tě probudila, byli jsme dohodnuti na osmou," řekla žena rozpačitě.
" Ehm jistě... já jen.. Lily v noci skoro nespala a já tím pádem taky ne," přiznal Harry.
" Oh jistě. Mít novorozence je náročné. Běž si lehnout. Já se o malou postarám," usmála se na něj. Byla to mladá žena o trochu starší než Harry a se zájmem si ho prohlížela. Měl na sobě jen spodní díl pyžama. Harry byl z jejího pohledu nervózní. Přišlo mu to divné. A tak si raději oblékl tričko.
" Děkuju," vydechl úlevně. Zběžně jí ukázal, kde co doma mají a ona si převzala Lily. Právě se totiž probudila.
" Tak pojď, Broučku, necháme tatínka vyspat," zašeptala a odnesla si ji ke kuchyňskému koutu, kde pomocí kouzel připravila lahvičku s umělým mlékem.***
Severus seděl u snídaně a přemýšlel nad tím, kde se Harry zdržel. V noci samozřejmě slyšel, že Lily pláče, ale použil odhlučňovací kouzlo, takže se vyspat mohl.
Že by zaspal? Snad je vše v pořádku.
Rozhodl se, že po skončení vyučování zkontroluje své zásoby lektvarů a poté se za ním vydá.
Teď ho však čekal sedmý ročník Nebelvír, Zmijozel, takže se musel obrnit trpělivostí. Do konce školního roku zbýval jen měsíc a zkoušky NKÚ a OVCE by se měli skládat za dva týdny. Musel se ujistit, že budou všichni řádně připraveni.***
Harry se probudil před obědem. Připadal si divně, že tak dlouho spí. Vyšel z ložnice a škrábal se na rozcuchané hlavě. Uvítal ho milý úsměv ošetřovatelky, která právě krmila Lily umělým mlékem.
" Zdravím,"
" Ehm ahoj...," zazubil se Harry.
" Jsi odpočatý?" zeptala se.
" Jo, díky za to."
" Neděkuj, od toho jsem přeci tady," mávla nad tím rukou.
" Budeš chtít oběd, můžem se najíst spolu."
" Tys vařila?"
" Jenom to ne! Že bych zavolala skřítka."
" Ehm no víš... ja jsem slíbil profesorům, že na jídla budu chodit do Velké síně."
" Jasně v pohodě. Dám si oběd až doma. Pokud si potřebuješ něco zařídit. Máš ještě dvě hodiny čas, pak už půjdu domů,"
" Jo díky. Skočím na ten oběd a pak bych rád šel do realitní kanceláře. Potřebuju něco udělat se svým domem."
" Chceš ho prodat?"
" Vlastně pronajmout. Prodat ho můžu později,"
" Hm to zní dobře. Aspoň budeš mít nějaké stále peníze," přikývla Celeste.
" Tak jo, díky," mávl na ni a vydal se na oběd.
Ve Velké síni už bylo docela plno. Severus seděl na svém obvyklém místě.
" Ahoj," řekl Harry.
" Dobré poledne," pozdravil ho Severus.
" Teda řeknu ti že mít mimino je něco šílenýho," řekl Harry zatímco si nandaval na talíř bramborovou kaši.
" Slyšel jsem ji v noci. Má docela výdrž," prohodil Severus.
" Jo promiň, mě než došlo, že mám použít kouzla... No ještěže ráno dorazila Celeste a pomohla mi s ní. Mohl jsem se vyspat,"
" Celeste?" zarazil se Severus.
" Jo, to je ta ošetřovatelka. Možná si ji pamatuješ, vyšla z Bradavic před třemi lety."
" Příjmení?"
" Johnsonová. Myslím, že říkala že chodila do Mrzimoru,"
" Ano vzpomínám si. Tichá, výrazné oči, štíhlá," zamračil se Severus. Nelíbilo se mu, že někdo takový bude v Harryho přítomnosti.
" Eh to jsem si fakt nevšiml.," zakroutil Harry hlavou.Zatím...
Severus horečně vymýšlel, jak s Harrym trávit více času, aby se přátelství mezi nimi více prohlubovalo a přerostlo v něco víc. Rozhodně nehodlal sedět v koutě zatímco se kolem něj bude každý den motat přitažlivá mladá žena. Nepodstoupil to vše proto, aby mu ho zas někdo vyfoukl.
" Co máš v plánu dopoledne?"
" Musím do realitky, kvůli tomu domu. A pak jsem se chtěl s Lily procházet po pozemcích a taky se zaskočit na chvíli za Hagridem. Hlídá mi Buddyho.
" Stál bys o společnost?"
" Jo proč ne. Až půjdeme na procházku, vyzvednu tě," přikývl Harry.***
Severus vozil kočárek a Harry házel míčky Buddymu. Bylo zvláštní vidět ty dva muže spolu. Severus si ze začátku připadal nepatřičně. Ale rozhodl se, že pro získání Harryho udělá úplně všechno, tak hodil své obavy za hlavu a procházku do užil.
" Zítra vyzvednu ingredience na ty tvé lektvary."
" Můžu ti s tím pomoct?"
" Nejsem si jistý..."
" No tak já vím že nejsem žádnej mistr lekvarů..."
" Velmi jemně řečeno," ušklíbl se Snape.
" Ale krájet nějaký věci zvládnu,"
" Dobrá... Snad ti nějakou práci najdu," řekl Severus se smíchem.
" Ale musím vzít Lily sebou. Celeste bude chodit každý jen do dvou hodin,"
" Dobrá. To se dá zařídit. Použiješ ochranné kouzlo na kočárek,"
" Bezva," zubil se Harry. Rád trávil čas s tímto mužem. Nikdy dřív by tomu nevěřil.
Když se konečně vrátili do hradu, byl čas na večeři. Harry se chtěl už rozloučit, ale Severus jej chytil za loket. Harry vykulil oči a bez dechu sledoval muže před sebou.
" Najíme se společně ve sklepení?" zeptal se Severus. Chtěl být s Harrym co nejvíce. Mladík se usmál a přikývl. Došli společně do Harryho bytu. Severus zajistil večeři a Harry mezitím nakrmil a přebalil Lily. Položil ji do košíku, aby byla s nimi a šel se posadit k Severusovi. K večeři skřítci připravili ražniči a brambory. Harry si nabral poradnou porci a začal jíst.
" Víš, že není potřeba při jídle prasknout," poznamenal Severus a Harry jen pokrčil rameny.
" Jsem si jist, že do rána jistě nezemřeš hlady."
" Já vím, jen potřebuju víc energie, když v noci skoro nespím."
" Ať ti spíš není špatně,"
"Na to pomůže lektvar na žaludek."
" Hádám, že si myslíš, jaká je to výhoda mít mne jako souseda," rýpl si trochu Severus.
" Eee tak jsem to nemyslel," hájil se Harry.
" A jak tedy?"
" To je jedno. Nebývá mi špatně po jídle."
" Jak myslíš," pokrčil Severus rameny. Věnoval se svému jídlu. Chvíli si ještě povídali a pak se Harry začal cítit nepohodlně. Jídlo jej tlačilo, ale nechtěl uznat, že měl Severus pravdu.
" Nevypadáš zrovna nejlépe," řekl Severus se starostí v hlase.
Harry měl nezdravou nazelenalou barvu. Choval Lily v náručí a přemáhat svůj rozbouřeným žaludek. V jednu chvíli toho na něj bylo příliš v rychlosti položil Severusovi dítě do náruče a odběhl na toaletu kde vyprázdnil svůj žaludek.Severus překvapeně zhlížel na uzlíček ve svém náručí. Lily na něj upřela ta svá zelená kukadla. Severus nemohl odolat, jak byla kouzelná. Sklonil se k ní a políbil ji na čelo. Krásné voněla, jako život. Připomínala mu Lily ale i Harryho, byla dokonalá.
Když Harry vyšel z koupelny, celý zelený, Severus položil Lily do košíku. Přišel až k mladíkovi pozvedl jedno obočí, založil ruce na hrudníku a nesouhlasně kroutil hlavou.
" Nic neříkej, prosím," hlesl mladík ochraptěle. Severus nespokojeně mlaskl a sáhl do vnitřní kapsy svého hábitu, kde nosil pohotovostní lahvičky lektvarů. Vytáhl jeden a podal ho Harrymu. Mladíkovi se rozzářily ty jeho dva smaragdy a vděčně lektvar v rychlosti vypil. Okamžitě na něm byla znát úleva. Vrátil mu lahvičku a pevně stiskl lektvaristovu ruku přitom cítil, jak mu lehce brní prsty." Díky," hlesl Harry. Severus jej propaloval žhnoucím pohledem a pak se jeho rysy zjemnily a zlehka přikývl.
" Už bych měl jít, zajisté máš spoustu práce, než ji uložíš."
" Ehm jo, dneska jí budu koupat poprvé sám," zatvářil se trochu zděšeně.
"Vždyť jsi to přeci již zkoušel,"
" Já vím. Jen jsem prostě nervózní."
"Zvládneš to, počínáš si s ní velmi dobře," řekl Severus a povzbudivě mu stiskl rameno. Harry se na něj vděčně podíval a pomyslel si, jak by byl v těchto dnech osamnělý, kdyby nebylo Severuse.
ČTEŠ
Noci se Snapem
FanfictionHarry slaví vítězství nad Voldemortem. Opije se tak, že není schopen dojít do své ložnice a zabloudí ke Snapeovi. Ten ho samozřejmě nenechá jen tak odejít. Co všechno odstartuje takový úlet?