K Harrymu druhý den ráno přiletěla u snídaně sova. Nebyla nikoho známého a tak jen pokrčil rameny a převzal si pergamen. Otevřel ho a v něm stál vzkaz.
" Dobrý den, pane Pottere. Vaše dcera se v pořádku probudila, právě jí lékouzelníci testují a připravena k propuštění bude kolem desáté dopoledne. "
Harry se rozzářil.
" Dobré zprávy?" zeptal se Severus, který si Harryho prohlížel.
" Ty nejlepší. V deset propustí Lily domů. Musím napsat Weasleyovým. Určitě budou chtít jít se mnou," řekl Harry a Severus přikývl. Mladík vystřelil Velké síně jako raketa a běžel do svého bytu, kde načmáral vzkaz a pak se vydal do sovince. Přivolal si svou novou sovu a poslal jí do Doupěte.***
U svatého Munga se Weasleyovi sešli s Harrym v hale. Nemohli se dočkat, až svou vnučku vezmou odsud. Společně prošli nemocnicí do části pro novorozence. Zatímco jí Molly připravovala, Harry šel vyřídit papíry, zaplatit za péči a lektvary. Lékouzelník mu přitom vysvětloval, kolik čeho by jí měl dávat. Poté se s ním Harry rozloučil a pelášil za Lily. Weasleyovi již měli sbalené oblečení a Molly držela vnučku v náručí.
"Tak se přemístíme?" zeptal se Harry.
" Nemůžeš se přemisťovat s miminkem, přeci nechceš, aby měla odštěp. Není to moc bezpečné," zavrtěla hlavou Molly.
" Tak jak se dostanu do Bradavic? Přeci nepojedem tolik hodin vlakem," zhrozil se Harry.
" Vzal jsem své druhé očarované auto," zašeptal Artur a mrkl na něj. Harry se pousmál a přikývl.
Vyšli společně na ulici a Artur šel směrem k zářivě modrému MiniCooperu. Harry si sedl k Arturovi jako spolujezdec a Molly s Lily v náručí dozadu. Pohodlně se tam vešli, auto bylo opět upravené magickým prostorem.
Vyrazili ulicemi Londýna, až když se konečně dostali z dohledu mudlů, Artur zmáčkl tlačítko neviditelnosti, zabezpečil dveře proti otevření a poté vzlétl do mraků.
Tento způsob cestování se Harrymu zdál velmi pohodlný, i když to nějakou chvíli zabralo. Přeci jen dostat se z Londýna do Skotska, kde se Bradavice nacházely, trvalo nějakou dobu i přestože letěli vcelku slušnou rychlostí.
O dvě hodiny později přistáli v Prasinkách v jeho domu. Potřeboval tam vzít ještě pár věcí, pak s autem vyrazili k Bradavicím.
" Víte, co mě napadlo? Že bych dům ještě neprodal, ale místo toho ho raději pronajal," řekl Harry.
" To zní rozumně," přikývl Artur a Molly také souhlasila.
" Půjdete se mnou?" zeptal se Harry. Trochu se bál zůstat s dcerou úplně sám.
" Samozřejmě, chvilku s tebou pobudeme a pak půjdeme pozdravit ředitelku," usmála se na něj Molly.
Sestoupali schody do sklepení a Harry kouzlem otevřel svůj byt. Molly odnesla Lily do jejího pokojíčku a položila do postýlky. Celou cestu byla moc hodná a ani jednou neplakala. Teď byl ovšem tak akorát čas na krmení. Molly se toho chopila. Chtěla si vnučku pořádně užít.
Sedla si s ní do houpacího křesla, které Harry pořídil, když zjistil, že se Lily houpání líbí, a kouzlem si provolala lahvičku s umělou výživou. Zahrála jí na požadovanou teplotu a jala se Lily krmit. Artur s Harrym si mezitím nechali skřítky naservírovat oběd.
Když Molly Lily nakrmila a přebalila, položila jí do postýlky. Seslala na ni monitorovací kouzlo, které se mělo rozezvučet jako alarm, kdyby s malou bylo něco v nepořádku. To kouzlo se naučila Molly, když měla první dítě. V duchu si připomněla, že to musí Harryho naučit také.
Poté se vydala za téma dvěma sníst svůj oběd.
Z Harryho bytu vycházeli zhruba po hodině co se naobědvali.***
Harry si zrovna pročítal knihu o péči o dítě, když se Lily probudila. Alarm monitorovacího kouzla se okamžitě rozezvučel při prvních známkách pláče. Jenže Lily jen plakala, protože byla najednou sama. Dokud byla v nemocnici, vždy se našel někdo kdo postával kolem. Harry vyskočil z pohovky, kde seděl a zašel do dětského pokoje.
" Copak se děje princezno?" zašveholil Harry. Lily při zvuku jeho hlasu přestala fňukat.
" Tak ty nechceš být sama, jo?" usmál se Harry a vzal si ji do náruče. Miminko si spokojeně vrnělo blahem.
" Ty seš teda malá potvůrka, to to povím," rozmlouval s dcerkou zatímco s ní šel do obývacího pokoje. Přeměnil podnožku na košík pro miminko a Lily do něj položil. Neplakala už, stačilo jí, že není v místnosti sama. Harry použil monitorovací kouzlo , co ho Molly naučila a znovu se začetl do knihy. Asi po půl hodině už ale Lily začínala nespokojeně kroutit. Byl pomalu čas na další krmení.
Poté co vše vypila, vymyl lahvičku a Lily opět přebalil, se rozhodl se s ní jít na projít. Položil ji do kočárku a vydal se ven z bytu. Po schodech kočárek levitovat vzhůru.
Ještěže Bradavice měli rozsáhlé pozemky, kde se mohl Harry procházet dosytosti. Rozhodl se zajít za Hagridem a pozdravit i svého psa. Poslední dobou na něj němel vůbec čas. Byl rád, že se mu o něj Hagrid teď chvíli postará. Poloobr se rozplýval nad jeho dceruškou. Utíral si oči od slz dojetí a vzpomínal na to, jak Harryho zachránil z trosek v Godrikově dole. Společně se procházeli a Hagrid házel Buddymu míčky, ten mu je ochotně přinášel. Lily v kočárku pěkně spinkala a když byl tak akorát čas se najíst, rozhodl se to Harry risknout a zajít do Velké síně.
Zakouzlil kolem kočárku ochrannou bublinu a zvukotěsné kouzlo, aby Lilly nic a nikdo nerušil. Když se i s kočárkem ocitl ve Velké síni, způsobil tím docela rozruch. Ženské osazenstvo profesorského sboru se okamžitě slétlo kolem kočárku jak vosy na bonbon. Harry zděšeně sledoval, jak se profesorky podivně chovají, šišlají a jedna přes druhou se ho neustále na něco vyptávaly. Harry se unaveně posadil vedle Severuse.
" Zdá se, že jsi měl rušné odpoledne," řekl Severus pobaveně.
" Jo, docela ale nic nebylo tak vyčerpávající jako tohle," ukázal hlavou na rozplývající se profesorky nad jeho dcerou.
" Nejspíš nebylo moudré ji sem brát," odtušil Severus.
" Příště už takovou chybu neudělám," ušklíbl se Harry.
" Můžeš přeci jíst u sebe v bytě,"
" Já vím, jen nechci být úplně izolovaný... Od zítra mi bude chodit pomáhat ošetřovatelka. Takže zatímco bude Lily s ní, já se můžu v klidu najíst nebo dělat něco jinýho,"
" Dobrý nápad," přikývl Severus.
" Tak mě napadlo... Teda nemusíš to dělat, můžeš říct ne..." řekl Harry rozpačitě a zrudl.
" O co jde, Harry?"
" No Lily musí ještě nějakou dobu užívat pár lektvarů. Mám zásobu z nemocnice jen na týden a..."
"Stačí říct, které lektvary potřebuješ,"
" Díky, dám ti seznam až dojdeme domů. Z hlavy si to nepamatuju. Ale jsou asi speciálnější než ty co vaříš pro ošetřovnu," řekl nejistě Harry
" Pokud ti to uniklo, jsem mistrem lekvarů. Jsem dokonale obeznámen se všemi druhy lektvarů, které existují a průběžně si doplňuji povědomí o lekvarech nových, " řekl Severus poněkud dotčeně.
" Eee, jasně promiň," zrudl Harry.Když dojedli, společně se vydali do sklepení. Harry opět levitoval kočárek ze schodů. Severus cestou sledoval, jak Lily sladce spí. Obával se, že pokud spí takto přes den v noci bude vyvádět...
Ještěže existují odhlučňovací kouzla.
U Harryho bytu se zastavili, Harry vmanévroval kočárek dovnitř a pokynul muži, aby ho následoval. Severus u něj ještě nebyl. Vypadalo to tam pěkně. Harry se štrachal ve velké tašce Lilyiných věci z nemocnice a vytáhl seznam lektvarů a jednu lahvičku od každého. Přišel k muži a podal mu je. Severus pročítal seznam a v mysli mu naskovaly ingredience, které bude muset objednat a které ve skladu běžně má. Podíval se na lahvičky postupně je odzátkoval, aby si přičichl několikrát přikývl.
" Ačkoli některé z nich jsem vařil jej jednou za život, jsem dokonale schopen je uvařit i nyní. Jen musím v lékárně objednat pár ingrediencí,"
" Děkuji. Samozřejmě ti dám peníze," řekl Harry a už se hrnul ke své peněžence. Severus mu položil ruku na jeho. Harrym projel příval energie, že skoro ucukl.
" To nebude nutné," řekl Severus tiše.
" Ale to nejde... Určitě to bude drahý," namítl Harry a díval se muži do očí.
" Povídám, nech to být."
" Dobře, ale něco ti za to stejně dám... Až přijdu na to co máš rád," uchechtl se Harry. Severus se na něj zadíval nečitelným výrazem.To tebe mám rád, Harry.
" Stále mi dlužíš laskavost za to stěhování a už bys vymýšlel druhou?" odfrkl Severus místo toho.
" Eee. No vidíš na to jsem skoro zapomněl,"
" Vidím, ještěže alespoň jeden z nás má dobrou paměť. Vyberu si to později až nebudeš mít tolik práce se svým otcovstvím."
" Hmm, jo," utrousil Harry a vzal Lily do náruče, která se právě probudila.
" Uvidíme se zítra," rozloučil se Severus.
" Dobrou noc, zavolal na něj Harry, když se zavíraly dveře.
Tu noc se ale Harry podle očekávání nevyspal moc dobře.
ČTEŠ
Noci se Snapem
FanfictionHarry slaví vítězství nad Voldemortem. Opije se tak, že není schopen dojít do své ložnice a zabloudí ke Snapeovi. Ten ho samozřejmě nenechá jen tak odejít. Co všechno odstartuje takový úlet?