21.

917 60 2
                                    

Když druhý den Harry znovu vešel do Bradavic zamířil si to rovnou do svého nového bytu. Byl tu vážně obrovský nepořádek. Mohl sice požádat domácí skřítky, aby mu pomohli, ale tak nějak cítil, že bude lepší, když si vše zařídí sám, kdyby nic jiného tak proto, aby se zabavil. Když kouzlem vyklidil všechny místnosti, jal se ručně všechno vyčistit. Nechtěl se úplně magicky vyčerpat, vzhledem k tomu co všechno bude muset pomoci kouzel přestěhovat. Trocha klasické mudlovské práce přeci jen neuškodila.
Když bylo poledne Harry náhle pocítil obrovský hlad. Vydal se do Velké síně a zjistil, že jsou všichni usazení a jedí. Vešel vchodem pro zaměstnance a dokonce zde bylo jedno volné místo. Vedle Snapea. Očima vyhledal ředitelku a ta přikývla, že se Harry může připojit.
Když Harry dosedal Severus překvapeně vzhlédl od svého talíře.
" Dobrou chuť," popřál Harry. Snape si ho změřil zvláštním výrazem, který Harry nedokázal rozluštit. Severusovi přikývl a dál se věnoval svému jídlu. Harry si oběd po delší době opět vychutnal. Když byl doma, jen se odbýval, proto teď na něm zase vysely jeho šaty. Když bude bydlet tady, skřítci se postarají o to, aby nehubnul.
Když Severus dojedl, nalil si kávu a pomalu jí popíjel.
" Jak kde zařizování nového bydlení?" zeptal se Snape, jen tak mimochodem. Harry se málem udusil kouskem masa, jak byl překvapený, že s ním Snape normálně mluví. Poplácal mladíka po zádech, aby vyhnal ten zatoulaný kousek k šla z dýchací trubice.
"Eh, díky," řekl sípavě a napil se dýňové šťávy. Severus jen protočil panenky.
" Jde to dobře. Už jsem to to vyklidil a vyčistil. Musím ještě z domu vzít nějaký nábytek a oblečení a tak. Akorát to budu  muset udělat na několikrát. Těch věcí je strašné moc. Chtěl bych to udělat co nejdřív. Lily pustí příští týden z nemocnice," vyprávěl Harry.
" Zdá se, že by se vám hodila pomoc," řekl ležérně.
" Vy byste mi chtěl pomoct?" vykulil Harry oči.
" Máte dojem, že bych tuto možnost navrhoval, kdyby tomu tak nebylo?" podíval se na něj Severus pohledem Nebuď idiot.
" Eh, jasně. Děkuju, budu určitě potřebovat pomoct. Sám to všechno nepřemístím," pousmál se Harry. Snape přikývl.
" V kolik se vám to hodí?" zeptal se Harry.
" Kolem čtvrté bych měl být k dispozici,"
" Dobře, děkuji. Já se mezitím stavím za Lily," usmál se Harry a dál se věnoval svému jídlu.

***

"Děkuji, že jste tu byli s Lily," řekl Harry Weasleyovým, když si od nich po obědě přebíral dceru.
" To je přeci samozřejmé, vždyť jsme její prarodiče," usmála se Molly.
" I tak děkuji, aspoň jsem si mohl vyřídit své věci. Rozhodl jsem se narychlo, ale musím vám říct, že chci prodat dům. Necítím se tam teď vůbec dobře. Ředitelka mi nabídla byt v Bradavicích. Jsem rád, že budeme moct někam s Lily příští týden jít,"
" No tedy... To je překvapení," vykulila Molly oči.
" Chápu tvé rozhodnutí Harry. Snad nám dovolíš zaskočit za tebou a Lily i do školy,"
" Jistěže," přikývl Harry.
" Pomůžu ti s balením," nabídla se Molly.
" To asi nebude nutné, už se mi nabídl profesor Snape," prohodil Harry. Ti dva si vyměnili zmatené pohledy.
" No ten byt sousedí s tím jeho. Taky jsem se zprvu divil, ale vážně se teď chová líp. Teda aspoň ke mě," ušklíbl se Harry.
" Kdyby se ti přeci jenom hodila pomocná ruka..." řekla Molly.
"Jo řeknu vám kdyžtak," přikývl Harry.

***

Klepal na dveře Snapeovo pracovny. Ty se otevřely během chvilky.
" Pottere," pozdravil ho Severus.
" Pane profesore, můžeme?"
" Jistě."
Zamkl kouzly dveře a mlčky spolu vyšli na pozemky. Bylo zvláštní být v přítomnosti tohoto muže. Cítil z něj velkou sílu, ale nějakým způsobem věděl, že mu neublíží. Co on sám cítil v něm vyvolávalo zmatení. Bylo prostě divné se ve Snapeově přítomnosti cítit dobře. Nikdy dřív to tak nebylo. Nechápal to. Možná to bylo tím, že se k němu Snape už nechoval jako zmetek.
Když došli na hranice pozemku, Harry mu nastavil ruku, aby se jí mohl muž chytit. Ten přistoupil blíž. Pohledem jej propaloval a pevně uchopil za předloktí. Harry nervózně polkl. Pak se soustředil na svůj dům v Prasinkách a během vteřiny je přemístil. Na zahradě se k nim hrnul jeho pes.
" Buddy, ne!" vykřikl Harry, ale pozdě. Obří pes skoro Severuse porazil. Když ho konečně odstrčil, byl od něj celý špinavý a oslintaný.
" U Salazara, co je to za potvoru?" výstřik Severus.
" Omlouvám se. Zapomněl jsem ho přivázat. On když vidí návštěvu, tak takhle vyvádí," řekl Harry omluvně. Poté vzal psa za obojek a šel s ním ke kotci, kde za ním zavřel dvířka.
" Místo. Buď hodný," nařídil mu a vydal se za Severusem, který si kouzlem vyčistil hábit.
" Moc mě to mrzí,"
" Je to jen oblečení, Pottere. Nicméně hodilo by se menší varování," ušklíbl se Snape. Harry se uchechtl a vzal Severuse dovnitř. Úplně na toho psa zapomněl, bude se muset domluvit s Hagridem, aby si ho chvíli nechal u sebe.

" Čím chcete začít?" zeptal se muž.
" Asi nábytkem. Tady z obývacího pokoje si vezmu všechno. Potřebuju to zmenšit a dát do krabic."
Severus přikývl a začal s největšími kusy nábytku. Harry obstarával osobní věci. Oblečení házel do pytlů, které ti měl připravené. Díky kouzlům jim šla práce pěkně od ruky a tak měli vše z obývacího pokoje sbaleno do hodiny.
" Co dál?" zeptal se Severus.
" Nechcete si chvilku oddechnout? Můžem si dát čaj a pak zabalit věci v kuchyni," navrhl Harry.
" Souhlasím," přikývl Severus. A Harry se vydal do kuchyně. Postavil konvici s vodou na mudlovský sporák a zapnul jej kouzlem.
" Tento dům je zvláštní směsicí mudlovských zařízení a magie," řekl Severus, když dosedl na židli.
" Hm jo, já a Ginny jsme rádi vařili po mudlovsku," řekl Harry a zachmuřil se. Severus se zamračil, nechtěl mu ji připomínat.
" No a samozřejmě jsem byl od Dursleyových zvyklý používat mudlovské věci, takže mi to nevadí. Akorát teď nevím, co s tím vším. V Bradavicích nic z toho nevyužiju, když tam není elektřina."
" Mohl byste to prodat," navrhl Severus.
" Hm, to to spíš věnuju někomu potřebnému," zamyslel se Harry.
" Také řešení." poznamenal a upil ze svého čaje Severus.
" Těšíte se na konec školního roku?" zeptal se Harry.
" Ach jistě, nemohu se dočkat," řekl Severus kysele. A Harry se pousmál.
" A na léto máte nějaké plány?" Zeptal se Harry opatrně. Člověk nikdy nevěděl čím Snapea může naštvat.
"Snažíte se zjistit, jak moc mi bude vaše přítomnost vedle v bytě vadit?" ušklíbl se Severus pobaveně. Harry výmluvně zrudl.
" V podstatě žádné plány nemám. V létě zařizuji spoustu věcí z Bradavic. Ošetřovna a nemocnice vyžadují neustále zásoby lektvarů. A samozřejmě se také stavím zkontrolovat svůj dům. Váš plán na léto je zřejmé jasný,"
" Hm jo.. Lily. Docela se toho děsím. Minule, když jsem jí koupal, jsem myslel že zešedivím. Všechno je to takové nové. Měl jsem se o to zajímat dřív," zamračil se.
" Nejspíš to bude chtít jen trochu cviku. Nepochybuji o tom, že se s tím s nebelvírskou odvahou poperete,"  řekl Severus. Harry na něj vykuleně pohlédl jakoby měl Severus dvě hlavy.
" Ehm, děkuji," vypravil ze sebe po chvilce. Dopili svůj čaj a začali balit veci. Kuchyňské spotřebiče na elektřinu dával Harry do krabice, kterou chtěl věnovat do nějakého dětského domova.

Jako další byl na řadě plně vybavený dětský pokojíček ten Harry sbalil celý. Věci v koupelně byla maličkost, nejtěžší zkouška na něj ale čekala za dveřmi ložnice. Před nimi se Harry zarazil a tvářil se zdrceně.
" Děje se něco?" zeptal se Severus se starostí v hlase.
" Ehmm, no nebyl jsem tam od...." řekl Harry přiškrceně.
" Chápu... Pokud si přejete můžeme to odložit na jindy případně to mohu udělat jen já a vy se mezitím přemístíte s věcmi do Bradavic," nabídl Severus.
" Hmm, asi to nechám na jindy. Jen si přivolám svoje věci." řekl Harry. Otevřel dveře a pomocí Accia si přivolal poslední zbytky oblečení a pár osobních věcí. Poté zavřel dveře a kouzlem zamkl. Žádný nábytek z ložnice sebou brát nechtěl.
Když se o chvíli později podíval Harry na zmenšené krabice a nábytek nemohl uvěřit že tohle všechno si bere sebou. Ještěže mu Snape pomáhal, jinak by to dělal celý týden. Severus očaroval magickým prostorem jeden vak a nacpal do něj nábytek Harry zas do druhého všechny osobní věci. Poté se přemístili na hranici pozemků Bradavic. Kouzlem si nechali levitovat vaky až došli do sklepení. Cestou studenti uskakovali stranou, aby se jim vyhli.  Když se o všechno složili u Harryho v bytě. Konečně si oddechli.

"Mockrát vám děkuji," řekl Harry a usmál se.
"Však si to někdy vyberu, Pottere," utrousil Snape pobaveně. Harry na něj překvapeně zamrkal a pak se usmál. Zmijozel přeci nikdy nic neudělá jen tak.

Noci se SnapemKde žijí příběhy. Začni objevovat