27.

847 54 9
                                    

"Kdo hlídá Lily?" zeptal se Severus, když Harry dorazil k němu do bytu.
" Paní Weasleyová si ji vzala létajícím autem na noc do Doupěte. Chtěla si ji užít," usmál se Harry.
" Takže máme celý večer," řekl Severus potěšeně.
"Co budeme dělat?" zubil se Harry.
" Dáme si něco k pití. Zahrajeme si partii šachů a také tu nějaké diapozitivy, které jsem ti chtěl ukázat."
" Páni, co na nich je?"
" Tvrdil jsi, že jsi nikdy nebyl nikde kromě Anglie. Jsou na nich  evropská města s památkami, které jsem navštívil."
" Nemůžeme ty šachy vynechat?" Prosil Harry se štěněčím výrazem.
" Dobrá," ušklíbl se Severus. Bylo tak snadné Harryho dostat tam kam chtěl. Severus hůlkou poklepal na přístroj, který zobrazoval diapozitivy na stěnu. Dalším pohybem hůlky přivolal láhev alkoholu a skleničky. Fotografie se postupně na zdi měnily a Severus vyprávěl, co na nich Harry vidí. Na některých fotografiích byl Severus a na jiných ne. Mezitím popíjeli a uzobávali nějaké dobroty k tomu. Když byli asi v polovině, mihla se tam fotografie, kde Severus objímá s mužem. Nevypadalo to jako velmi stará fotografie. A o pár okamžiků dál Severus toho může velmi vášnivě líbal. Harry na to koukal s vytřeštěnýma očima. Severus se ušklíbl a dělal, že si toho nevšiml. Poté se omluvil a šel si odskočit. Harry byl stále v šoku.

Severus je gay? Teda... To nemůže být pravda... Ach bože...

Zatímco Harry bojoval svůj vnitřní boj, na zdi se mihlo opět několik fotografií s oním mužem. Harry přístroj zastavil, kopnul do sebe panáka a čekal až Severus přijde. Muž dorazil během chvilky. Podíval se na zeď a pak obrátil pohled na viditelné rozrušeného Harryho.
" Děje se něco?"
" Ehmm... můžu se zeptat kdo to je?" řekl Harry přiškrceně.
" Michael... milenec," řekl Severus klidně a sledoval Harryho reakci. Mladík vytřeštil oči, otevřel ústa ale nevydal ani hlásku. Svěsil hlavu a oči se mu zalily slzami. Tomu Severus nerozuměl.

Co se děje u Salazara?

A pak mu to došlo, že si Harry pravděpodobně myslí, že s ním Severus momentálně je. Chytil Harryho bradu a donutil ho se mu podívat do očí.

" Bývalý milenec,"  Harry zamrkal, aby zaplašil slzy a pousmál se.

" Takže... Netušil jsem že jsi... Teda... Nějak tomu nerozumím... Ty Vzpomínky na maminku..."

"Harry, tvá matka byla jediná žena, kterou jsem kdy miloval a stále nějakým způsobem miluji. Nicméně nikdy jsem se jí o tom ani slovem nezmínil. Nechtěl jsem přijít o její přátelství a pak se zamilovala do tvého otce. Během let se mé preference prostě změnily. Což v kouzelnickém světě není vůbec neobvyklé."
" Vážně?" podivil se Harry.
"Narozdíl od mudlovského světa,  my v bisexualitě nevidíme vůbec problém. Nikdo se nad tím nepozastavovuje. Snad tomu hned neporozumí mudlorození, ale čistokrevní a polokrevní jsou tak výchovávaní."

Harry Severuse poslouchal se zaujetím. Nemohl uvěřit tomu co slyší.

" Takže kdyby se třeba muž oženil a měl rodinu a pak časem zjistil, že mu to nevyhovuje."

" Nikdo ho nebude soudit za to, že to tak je. Maximálně jeho žena z toho nebude nadšená."

Harry se usmál a přikývl. Zjištění, že ho nikdo nebude odsuzovat, když se časem veřejně přizná k náklonnosti k mužům, pro něj bylo viditelně úlevou.

" Děkuju, žes mi to řekl,"
" Nemáš za co," pousmál se Severus a doufal, že tato informace bude mít ten správný efekt.

***

O pár dní později...

" Ahoj Celeste, my jsme byli domluvení?" podivil se Harry když k němu druhý den k večeru dorazila ošetřovatelka.
" Já vím že Lily má paní Weasleyová. Chtěla jsem jen zajít za tebou," řekla Celeste a zrůžověla.
" Kvůli čemu?" zeptal se Harry opatrně.
" Nechtěl bys zajít do kina?" Navrhla. Překvapeně zamrkal.
"Kam?" zeptal se Harry.
" K mudlům do Londýna,"
" To by snad šlo," souhlasil Harry i když se trochu bál, aby si to Celeste nevykládala jinak než přátelsky. Zjistil totiž že ho ta žena poslední dobou nějak pozoruje, když si myslí, že se nedívá. Nechtěl ranit její city a  potřeboval jí kvůli Lily.
" Jen zajdu za Severusem, aby se nedivil, že jsem nedorazil na večeři," řekl Harry a vyšel z bytu. Zaklepal o pár dveří dál.

" Pojď dál," vyzval ho Severus když otevřel.
" Dnes budeš muset na večeři sám."
" Co máš v plánu?"
" Půjdem s Celeste do kina," tvářil se Harry trochu kysele.
" V čem je problém?" zamračil se Severus. Nelíbilo se mu, že by s ní měl Harry kamkoli chodit.
" Nějak jsme ji nedokázal odmítnout, když mě pozvala. Asi se cítí osamělá, pomáhá mi s Lily skoro každý den,. Nemá skoro čas na osobní život."
" Harry, ty ji za to platíš, je to její práce. Nemáš za úkol jí řídit zábavu," namítl Severus.
" Já vím, jen mi to připadá blbý. Akorát se bojím, že od toho čeká něco víc. Pořád se na mě usmívá," povzdechl si.
" A to ti vadí?" chtěl se ujistit Severus.
" Jo, protože když jí odmítnu, tak to bude mezi náma divný."
" Proč bys odmítal takovou partií," řekl Severus sarkasticky.
Harry po něm střelil pohledem, zrudl a zašeptal: "Myslím že asi tušíš proč."
Severusův pohled zjemnil. Přikývl a chytil ho za ruku. Chvíli se vzájemně dívali do očí a pak ho Severus pustil.
" Tak jo, já už půjdu," řekl Harry přiškrceně a odešel k sobě do bytu.

***

"Tak co vůbec dávají?" zeptal se Harry, když se přemístili do postranní uličky poblíž kina.
" Buď Velmi nebezpečné známosti, to je taková romantika, nebo Matrix to je něco akčního," řekla Celeste.
" Hmm, radši bych tu akční věc," řekl Harry po chvíli. Poslední co chtěl, aby se k němu Celeste nějak tilila při romantice.
" Oh, jasně," řekla Celeste zaraženě. Poté šli společně koupit lístky.
Usadili se na svá místa a než začal film, tak si povídali. Film je vtáhl do děje. Harry musel uznat, že se tvůrcům dost povedl a dokonce se tam našla i nějaká ta romantická scéna. U čehož Harry protáčel oči. Naštěstí Celeste se v kině o nic nepokoušela. Když film skončil, prosila ho, aby se šli ještě projít.
" Co kdybychom šli ještě na ruské kolo?" navrhla Celeste.
" Hm, to se mi moc nechce. Promiň, musím ještě vyzvednout Lily," vymlouval se Harry.
" Oh, jasně," posmutněla Celeste. Šli spolu po ulici a pak zašli stranou, mimo zvědavé oči všech.
Celeste se využila příležitosti a než se přemístili vrhla se mu do náruče a políbila ho na rty. Harry ztuhl a jemně se jí snažil odstrčit. Celeste nespokojeně zakňourala.
" Co se děje?"
" Prosím, tohle nedělej," řekl Harry tiše. Celeste se zamračila.
" Je to moc brzy?" Pravda od pohřbu Ginny uběhlo jen pár měsíců.
" To taky..."  řekl Harry a hypnotizoval své boty. Bylo mu trapně.
"Taky?Ach, já se ti nelíbím..." Vzdychla.
" Celeste, jsi vážně pěkná ale..."
" Ale co? Nechápu to" mračila se a Harry si dodával odvahy, aby jí pověděl důvod, proč jí odmítá. Podíval se jí do očí a řekl.
"Jsi fajn kamarádka, ale zjistil jsem, že mě spíš přitahují muži."
Překvapeně zamrkala.
" Aha," řekla jen.
Poodstoupila od něj a aniž by se na něj podívala, přemístila se pryč.
Harry osaměl a v duchu si nadával, že s tím kinem vůbec souhlasil. S povzdechem se přemístil do Doupěte, aby vyzvedl Lily.

Noci se SnapemKde žijí příběhy. Začni objevovat