OKUL

54 3 0
                                    

Bu kadar aptal bi kiz oldugunu dusunmuyordum. Akilli oldugunu saniyordum bu nedenle isimin zor olacagini dusunmustum ama is sandigimdan daha kolaydi. Onu babam ve Enginle beraber yaptigimiz icini tamamen annemin zevkine gore dekore ettigimiz ve kimsenin bilmedigi bir eve getirmistim onu. Bu evin depremde yikildigini soylemistik babam ve Engine annem ve benim yerimizdi burasi. O yuzden kafam rahatti.
Buraya onu getirirken cok bagirip cagirdigindan dolayi onu tehdit etmistim ve sonrasinda azinu bile acmamisti. 'Eger biraz daha konusursan seni becericem haberin olsun!' bu tehdit uzerine soka girmisti resmen. Ama uzun suren yolculukta agzini acmamasi benim yararimaydi. İstanbul dan Ankara ya ordan da Antalya ya geldik. Ve bizim kesinlikle kimliklerimizi degistirip farkli kisiler olmaliydik. Ve bu gerizekaliyla beraber okula gitmemiz gerekirdi. Dikkat cekmemek icin. Ama ne diyecektik ayni evde kalan arkadas olamazdik. Ya da kardes!Bunu dusunmek bile ofkelendiriyo beni. Ama iki ev arkadasi olabilirdik. Meloyuda aliriz yanimiza bide Melonun sevgilisi oh tamam iste.
"Buraya gel surtuk"
"Bana sur-"
"Hazirlan gidiyoruz!"
"Nereye"
"Gerci sana gerek yok ben hallederim. Ama ya kacarsan?"
"O zaman beni be-"
"Aynen seni buldugum yerde sikerim!"
"Pic!!"
Ona aldirmadan evden ciktim Meloya coktan haber vermistim bile. Oda sevgilisiyle beraber gelmisti. Evde kizlari ve Meloyu yalniz birakmak iyi bir fikir degildi ama baska sansim da yoktu. Kimlikleri cok ugrasmadan cikarttirdim. Bi okula da kayitlarimizi yaptirdim. Artik bu aptalla oynamanin vakti geldi de geciyodu zaten.

***

Sabahin kor vakti kalkmistik. Mecburen o aptalla beraber gitmek zorunda oldugumuzdan okula gidiyorduk. Okula geldigimizde ne yazik ki siniflarimiz ayniymis. Allahtan ki beraber oturmuyorduk. Bu kiza baktikca bir yanim oldurmek istiyo bi yanimda su ana kadar gecirdigimiz gunlerden olsa gerek ona zarar vermek istemedigimi soyluyordu ama diger yanim agir basiyo ve kiza nefretle bakiyorum. İyi ki duygularimi kontrol etmekte cok basariliyim. Hoca bi seyler anlatiyodu ama ben dinlemiyordum. Yanimda ki kiz dikkatle beni inceliyordu. Bende Humayi inceliyordum. Yaninda ki oglanda Humayi inceliyordu. Sebebini bilmiyorum ama sinirlenmistim. Ama beni sasirtan sey Humayin once bana sonra cocuga bakip cocukla konusmaya baslamasiydi. Ne konustuklari anlasilmiyordu ama cocuk onu cok dikkatli inceliyordu. En son ben bi kiza bu kadar inceledigimde tas gibi bi hatunun karsimda ciplak bi halde beni bekledigi zamandi. En sonunda zil caldi ve ben Humayin yanina gitmek yerine Melonun yanina gittim. Oda sevgilisiyle beni bekliyodu. Humay napiyo cok umrumda degildi ama galiba onu azda olsa kiskanmistim. Bir zamanlar onun yalanda olsa sevgilisi ve asik oldugu adam olmaktan kaynaklandigina inaniyordum. Ve hatta kalibimi basabilirim. O derece eminim yani.
"İyi misin la?"
"Hi ne kim? Ben mi? Oho olum cok iyiyim ya"
" İyi bakalim"
Ders zili calana kadar hic konusmadik. Ders zili calinca bizimkiler yukariya siniflarina gittiler. Bende ders beden oldugundan asagida oturmakla yetindim. Ardindan yanimda oturan kiz bi sandelye cekip karsima oturdu.
"Cok gizemlisin"
"Ne alaka?"
"Ayrica sertsin"
"Yo"
"Evet oyle. O kiz senin sevgilin mi ders boyunca hic gozunu ayirmadin ondan. Ayrica Ceyhunla konusmasina da kizdin galiba?"
"Hayir o benim ev arkadasim ve cok yakin bi arkadasim. Kizmadim sadece sasirdim. Bi erkekle bu kadar hizli iletisim kurmazdi da"
"Olay Ceyhunda biter o guzel kizlari pesine takip dolastirir onlari."
"Humay onun agina takilmaz. Hem baskasina deliler gibi asik hemde akillidir."
"Gorucez. Bu arada ben Derya"
"Hii"
"Sen?"
"Burak"
"memnun oldum."
"Ya ya bende. Siniftakiler napiyolar su an?"
"Disardalar. Humay bizim kilerle oynuya kizlarda onu destekliyo."
"Kizlarla oynamiyo yani?"
"Tenis oynamayi sevmez bizim kizlar"
"Tenis mi oynuyo?"
"Evet"
"Yanina gidelim"
"Peki"
Sahaya ilerlerken Humayin sesini soyleyen kizlarin cirtlak sesleri yankilanmaya basladi. Erkeklerde Ceyhun diye bagiriyolardi. Kizlarin bazilari pantolon bazilari esofmanlaydi iki uc taneside yok denecek kadar kisa sortlaydilar. Acikcasi begenmemistim cunku kizlarin bacaklari duzgun ve guzel degildi. Ama sahada ziplayan ve elinde raket olan kizin bacaklari mukemmeldi. Gozlerimi suratina dogru gotururken onun Humay oldugunu anladim. Zaten bunu anlamak icin dahi olmak gerekmiyordu. Saha da oynadigini biliyordum nasilsa. Bi anda kizlar neseyle ciyaklarken oglanlar feryatlar ediyorlardi.
"Humay sen harikasin yaaa!!"
Harika? Bu kiz icin bu kelimeyi kullanan bi erkek olsa aklinda suphe duyardim ama bi kiz olunca zaten olmadigini bildigim bi seyden suphe etmedim.
" Ceyhun bu kiza nasil yenilirsin be abi yuh harbi ya!!"
"Futbolda gorecez onu"
"Bak futbol da Tenisden daha iyiyim bence mac yaparsak yine sonuc senin icin husran olur!"
Bak sen bizim kiza! Bende futbola katildim. Amacim onun ve Ceyhunun ayagini kirmakti. Ama umdugum gibi olmadi ilk once Ceyhunun ayagina abancaktim sonra da Humayin. Ceyhunun ayagina abaninca tokezledi ve Humayin ustune dustu o sirada arkasinda bi cocuk Ceyhunun ustune dustu cocuk bacagini incittigi kalkamiyordu. Kalkmak icin cabalayan Ceyhunsa bildigin Humaya surtunuyodu. Sinirden ne yapacagimi sasirarak bi anda ikisinide kaldirdim ve Humaya elimi uzattim.
"Biricik arkadasim(!) bir seyin yok ya?"
"Yok!"
"Senin bi seyin var mi Ceyhun?"
"Yok abi sagol?"
"Kusura bakma ya topa vuruyum derken senin ayagina gecirdik"
"yok sorun degil olur oyle seyler"

KARMAŞIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin