...

317 23 0
                                    

 Müdürün odasını bulmaya çalıştım.İlk günden derse geç kaldığım yetmezmiş gibi birde okulda kaybolmuştum.Kendimi labirente kaybolmuş birisi gibi hissediyordum.Sürekli aynı yere geliyordum ama hala bulamamıştım.Sanırım ders başladığından ortalık bomboştu.Sadece bahçede sarmaş dolaş bir iki çiften dışında etrafta kimse gözükmüyordu."Bu ne rahatlık böyle." dedim  onlardan gözlerimi ayırırken.Merdivenlerden gelen adım seslerine yoğunlaştım.Öğretmen olduğunu düşündüğüm bir adam merdivenlerden inip bu tarafa doğru geliyordu.Bende bir kaç adım atarak yaklaştım.

 "Ben müdürün odasını arıyordum da bana yardımcı olabilir misiniz?"dedim utangaç bir edayla.(Normalde utangaç değilimdir fakat buraya yabancılık çekiyordum.)


 "Neden arıyormuşsun bakalım müdürün odasını?"diyerek gülümsedi.Siyah takım elbisesi içinde gayet iyi duran adam.


  "Okula yeni kayıt oldum da sınıfımı bilmiyorum."diyerek cevap verdim sorusuna.


  "İyi öyleyse ben senin yeni okul müdürünüm. Odama gidelim de listeden bakalım hangi sınıfta olduğuna."dedi indiği merdivenleri tekrarı çıkarken.


  Cidden süper başında söylemesi gereken şeyi sonunda söyleyerek beni sinir etmişti.Boş yere vaktimi çalmıştı.Sanırım ilk günden gıcık olacak birini bulmuştum.   Yüzümü buruşturmuş bir şekilde istemsizce peşine takılmıştım.Müdür odasının önüne geldiğimizde "Ben burdan geçmiştim ya."dedim içimden söylediğimi umarak ama müdürün "Efendim*"demesi üzerine sesli söylediğimin farkına vardım.


 "Hiç hocam çok güzel bir okul."dedim


 "Evet öyledir.Sonradan düşüncelerin değişmesinde küçük hanım."dedi  gülümseyerek. Oda oldukça büyüktü.Müdür koltuğuna geçip oturdu.Bense ayakta duruyordum."Nasıl anlayamadım düşüncelerin değişmesin derken dedi."Yaşayarak anayacaksın BURSLU." dedi.O kelimenin altında bir kez daha ezilmiştim ve bu kez mutluğumdan ses çıkmıyordu.Omuzlarımda ağır bir yük kaldırıyor muşçasına omuzlarım çöktü.Güçsüz olduğumu hissetim.Bakışlarımla anlamadığımı belirtmiş olmalıyımki koltuğuna iyice kurulduktan sonra tek kaşını havaya kaldırarak,beynimde sağa sola çarpan o sözleri söyledi.                                                                                                                              


 "Bu okulda ilkler çok önemlidir ve sen ilk burslusun dedi." "Evet sanırım her şey istediğim gibi gitmiyordu.kapıya yöneldiğimde "Sınıfın 12F sormayı unuttun dedi.Unutmam gayet normaldi dedikleri beynimi kurcalarken hangi sınıfta olduğumu düşünmeye vaktim olmamıştı.Yalandan teşekkür ederek odadan çıktım. Bu adama iyice gıcık olmuştum.   


YOK ARTIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin