Assalamualaikum 🌹 Okay so, chapter ni bukan update KIAD, tapi cuma sedikit penjelasan yang mungkin berguna mungkin tak dalam cerita ni. Hehe.
(MENGANDUNGI SPOILER EJEN ALI THE MOVIE) (SAYA TETAP NAK BAGI AMARAN AWAL JUGAK MANALAH TAU ADA YANG BELUM TENGOK HEHE)
.
.
.
1. Gajet AliMacam yang kita tau dalam movie tu, Yoyo-Blast Ali dah hancur lepas bertarung dengan Niki, kan? Lepas tu IRIS dah dirampas oleh MATA selepas insiden kat Bangunan Perdana.
Dalam iklan sungai baru-baru ni (taktau apa nama full iklan tu😂) Ali dah gunakan gasing Aliya semasa misi.
Tambahan lagi kemungkinan besar Ali akan guna Satria, macam yang ditunjukkan dalam babak perbualan antara Ejen Ganz dan Ejen Dayang di penghujung movie.
So, apa yang saya nak sampaikan ni sebenarnya? Eh banyak betul minah ni bebel ek.
Dalam KIAD, Ali masih lagi gunakan IRIS dan Yoyo-Blast. Ini sebab saya tulis draf dan publish KIAD sebelum tayangan Ejen Ali the Movie. So, stick je la dengan idea asal, kan? Kita pun belum confirm apa gajet yang Ali akan gunakan dan bagaimana ia berfungsi.
.
.
.
2. Nama AliciaOkay, mesti ramai masih confuse nama Alicia dan Zahra tu 😂 Sejujurnya saya nak korang semua tolong pilih. Cuba korang tengok kat bawah.
Cam tak kena je kalau kejap Alicia, kejap Zahra, kan? Jadi soalan saya,
Dalam bab-bab KIAD seterusnya, okay tak kalau saya terus tukar nama Alicia jadi Zahra?
Contoh:
(Saya edit balik petikan dalam gambar)
"Zahra, tudung ni cantiklah. Rasanya cantik kalau awak pakai," Iman pula berada di sisi Zahra sambil memegang sehelai tudung bawal bercorak minimalis.
Zahra hanya duduk di atas sofa tanpa memberi sebarang respon. Hanya cemberut yang menghiasi wajah mulusnya.
Sila beri pendapat korang!
.
.
.
3. UmurKalau nak senang cakap, umur Ali dan Alicia sekarang dah lebih kurang 23 atau 24 tahun. Watak lain kira sendiri 😂
Okay rasanya setakat tu je yang saya nak cakap. Kalau ada apa2 saya akan update kat sini. Also thank you sebab baca ff ni 😇 Sila nantikan chapter akan datang 🌹
YOU ARE READING
Kerana IRIS atau Dia? 2 (Ejen Ali Fanfiction)
FanficSequel of Kerana Iris Atau Dia ‼️Slow update ‼️