~Chapter 1~

15 3 0
                                    

      Kim Seruk ialah seorang Youtuber yang juga seorang yang suka melawak bahkan rakan-rakannya sentiasa ketawa apabila mendengar sahaja Kim Seruk bercakap. Suatu malam, Ramona dan rakannya yang lain sedang membuat panggilan video sehingga subuh. Selepas terbitnya fajar, mereka semua bangun lalu mengerjakan solat fardhu subuh. Sofea ketika itu keuzuran jadi dia tidak dapat solat.

Pada pukul 10 tepat, mereka sekumpulan sedang rancak berbual di dalam grup Whatsapp. Tiba-tiba Ramona keluar daripada grup Whatsapp tersebut lalu menghairankan rakan-rakannya yang lain. Kim Seruk lantas menyoal setiap daripada mereka mengapa Ramona bertindak sedemikian. Semua orang tidak tahu apakah punca utama Ramona keluar grup itu dan mewujudkan satu konflik yang amat besar antara sekumpulan rakan karib itu.

      Selepas beberapa hari Ramona menghilang, apabila Kim Seruk memeriksa chat Ramona, didapati dia telah menyekat nombor Kim Seruk begitu juga yang lain. Ini amat menghairankan, semua orang berbincang lalu satu persatu dari mereka keluar daripada grup Whatsapp itu dan kemudian tersisa Sofea dan Kim Seruk sahaja dalam grup tersebut. Sofea berkata kepada Kim Seruk, "Apa dah jadi dengan geng-geng kita ni?" Kim Seruk juga hairan lalu terus berkata, "Aku tidak tahu apa yang berlaku," Kemudian Kim Seruk turut keluar daripada grup Whatsapp itu dengan hati yang sedih dan gundah. Kini, hanya Sofea yang wujud dalam grup itu.

Persahabatan Yang RabakWhere stories live. Discover now