~Chapter 16~

1 1 0
                                    

Kim Seruk dan kawan baiknya Niqqil sedang asyik menikmati juadah yang sungguh enak iaitu Nasi Lemak Chiken Chop dan Chiken Chop biasa bersama Jus Oren Segar serta Teh O Ais.

Secara Tiba-tibanya, Sofea datang ke kedai Ramona. Semua orang tahu bahawa mereka ialah musuh. Ramona keluar dari rumah untuk mendapatkan Kim Seruk dan Niqqil kerana ingin berbual dek akibat sudah lama tidak bertemu mata. Kelibat Sofea disedari oleh Ramona lalu Ramona memulakan adegan yang tidak bagus dilakukan di tempat awam. Mereka berdua bergaduh dan menimbulkan perbalahan seperti tarik tudung, bertumbukan dan sebagainya. Ini amat memalukan dan boleh mencemarkan reputasi perniagaan bapa Ramona.

Tiba-tiba, beberapa kumpulan pengganas A.K.A Mafia datang menyamun restoran tersebut. Penyamun-penyamun  itu lantas menarik tangan dua orang remaja perempuan di hadapan mereka yang diyakini merupakan Ramona dan Sofea yang bertengkar tadi. Tangan kiri Sofea ditarik seluarnya dan dimasukkan ke dalam van penyamun itu. Malangnya, Sofea diculik, hasil jualan seperti duit dirompak dan kumpulan-kumpulan penyamun itu melarikan diri sehingga tidak dapat dijejaki oleh sesiapa. Bunyi jeritan dari Sofea kuat kedengaran dan beransur pergi sehabis sahaja penyamun itu lari.

Keluarga Sofea yang berada disitu sangat terkejut dan terciduk serta mulai menangis meminta pertolongan. Ramona yang benci akan Sofea itu menumpang simpati kepada keluarga Sofea walaupun mereka ialah musuh ketat abadi. Tetapi, dalam hatinya sedang bersorak-sorak kegembiraan kerana musuh ketatnya telah diculik oleh penyamun tersebut.

Mafia P.O.V

"Dengar belako! Aku mari nok ropok keda nih, baik mung bagi gapo hok aku nok kalu x se wi jadi bendo hok mung x se ataupun sekmung nok mati kat tange aku," jerit ketua Mafia.

"Bohh! Ado tino comei duk gocoh nih marih kito colek sore HAHAHAHAHAHAAHA," ujar salah seorang ahli Mafia di situ.

"HEHEHEHEHE," gelak jahat seorang lagi ahli mereka.

"Babi! Gapo mung tarik aku! Sakit lahh!" jerit Sofea kesakitan akibat ditarik oleh Mafia jahanam tadi.

"Kreehhhtt!" Bunyi enjin van dihidupkan lalu mereka memecut di jalan raya seperti tiada hari esok.

End P.O.V

Persahabatan Yang RabakWhere stories live. Discover now