~Chapter 4~

16 2 0
                                    

      Kim Seruk, Ramona, Chong, Halimah, dan An-nur kembali bermesra. Tiba-tiba Kim Seruk menghilang daripada Whatsapp dan menjadi sesuatu yang misteri tentang tragedi kehilangannya itu. Rakan-rakanya kembali risau dan hairan apakah pula nasib yang menimpa Kim Seruk agaknya? Ramona dan yang lain menganggap bahawa Kim Seruk telah merajuk lagi. Tetapi apabila Kim Seruk aktif di Instagram malah bukan itu sahaja dia juga memuat naik banyak video dan gambar di Instagram miliknya. Chong dan yang lain pelik kenapa Kim Seruk aktif di Instagram tetapi bukan di Whatsapp?

      Lebih pelik, Kim Seruk juga membuat lintas langsung di Instagram. Chong memberikan komen di salah satu video yang dimuat naik olehnya. Dalam komen Chong bertulis, "Bilo nk on wsp," tetapi Kim Seruk tidak mempedulikannya.

Kim Seruk kehilangan ayahnya pada 04/06/2021 iaitu seminggu sebelum hari jadinya.  Dia berasa sangat sedih. Jiwanya kosong. Selepas kejadian tersebut, Kim Seruk menjadi tidak tentu arah, makan tak habis, mandi tak basah ayik memikirkan memori silam bersama arwah ayah kesayangannya.

      Selepas 2 bulan Kim Seruk menghilangkan diri, ibu saudaranya memasukkan duit pusaka ke dalam akaun simpanan ibunya kemudian ibunya membuka akaun simpanan untuk Kim Seruk. Dia pergi ke pasar raya dan membeli sebuah telefon pintar berjenama Samsung Galaxy A02 yang berharga RM399.

Sebenarnya telefon pintar lama yang dimiliki Kim Seruk telah rosak oleh sebab itu dia tidak dapat berkomunikasi bersama rakan-rakannya yang lain. Di Instagram pula, Kim Seruk melog masuk akaunnya melalui telefon pintar ibunya.

Persahabatan Yang RabakWhere stories live. Discover now