~Chapter 24~

1 2 0
                                    

Keluarga Sofea dapat tahu bahawa anaknya yang telah dijemput ilahi itu pernah bermusuh dengan kawan baik sendiri iaitu Izzatul Ramona binti Hazman. Dia mengetahui hal ini kerana diberitahu oleh Leyla salah seorang musuh Ramona juga. Puan Rohani menelefon restoran yang merupakan kedai bapa Ramona ala-ala ingin memesan makanan. Apabila telefon diangkat...

Puan Rohani P.O.V

"Jadi, Sofea penoh baloh nge saing dio sapa jadi musuh? Bakpo la nge dio nih, doh la suko wak video tok pekdoh," rintih Puam Rohani.

"Bia hani call keda tuh nok oda makanei bunying po sedak nasi lemok chikan chop ko gedio," ujar Puan Rohani ingin menelefon restoran itu.

"Poot...poot," bunyi telefon Puan Rohani sedang mendail nombor restoran.

Apabila difikirkan balik, lebih baik dia booking meja di situ, jadi malam ni boleh lah dia pergi. "Hello, boleh saya buat tempahan meja?" tanya Puan Rohani.

Jelas kedengaran suara si pekerja, "Boleh, Puan datang pukul berapa? Saya akan sediakan meja yang paling sesuai,"

"Saya nak meja untuk dua orang, dan saya nak tempah Nasi Lemak Chiken Chop dua,"

"Baiklah, nama puan?"

"Rohani binti Abdullah,"

Tiba-tiba pekerja itu terdiam, rupa-rupanya dia ialah Ramona, sedang membantu bapanya di restoran.

"B.. baiklah, Puan saya akan sediakan malam ini pukul 9 malam t.. tepat..."

"Ok terima kasih dik,"

"Sama-sama," Ramona menjawab memberhentikan perbualan.

End P.O.V

Ramona meeltakkan panggilan telefon setelah tamat. Dia berasa berdebar sejak pelanggan itu menyebut nama. Jika diingatkan balik, itu ialah nama ibu Sofea. Dia berasa bersalah kerana bermusuhan dengan anak seorang ibu yang tidak berdosa, dia berasa serba bersalah.

Ramona P.O.V

"Aduuhh lagu mano nih. Mok yo nok mari huaaaa baba toloongg!" rintihan di sudut hati Ramona.

"Assalamualaikum..."

Persahabatan Yang RabakWhere stories live. Discover now