~Chapter 25~

1 1 0
                                    

Ramona sedang menyediakan meja yang seduai dan mengemas serta membersihkan meja dan kerusi untuk tempahan Puan Rohani. Apabila sedang sibuk mengemas, dia terdrngar ada orang yang memberi salam. Dia menoleh ke belakang lalu tersergam muka seorang makcik bertudung labuh bewarna hitam, dan berbaju kurung bewarna biru gelap. Apabila asyik melihat muka makcik itu, dia perasan itu ialah ibu Sofea. Dia menjawab salamnya lalu menunjukkan arah ke meja yang ditempah.

Ramona P.O.V

"Makcik, sini saya tunjukkan meja yang makcik tempah tadi," jelas Ramona mempelawa Puan Rohani masuk ke restoran.

"Ok dik, terima kasih," balas Puan Rohani sambil tersenyum manis.

"Baiklah makcik, makcik order Nasi Lemak Chiken Chop dua kan? Saya akan hidangkan secepat mungkin, minuman pula? Makcik nak air apa? Kat sini ada banyak air yang sedap-sedap. Pilih je," tanya Ramona kepada Puan Rohani.

"Kalau macam tu, makcik nak air teh ais, pakcik ni pulak nak air kopi panas," jawab Puan Rohani.

"Baiklah, makcik tunggu sebentar ya. Sekejap lagi air akan sampai dengan makanan sekali," balas Ramona memberhentikan perbualan.

End P.O.V

Makanan sampai di meja serta minuman dihidangkan. Puan Rohani memuji servis pelanggan di restoran ini. Patutlah ramai yang suka berkunjung ke sini. Apabila makanan sampai...

Puan Rohani P.O.V

"Wah! Sedapnya. Baguslah restoran nih, cepat jah sapa makanei," puji Puan Rohani.

Dia memanggil pelayan tadi dan bertanya, "Dik, anak tuan kedai ni nama dia Ramona kan?

Persahabatan Yang RabakWhere stories live. Discover now