Ramona memgetahuu berita
kehilangan musuh ketatnya dan menaruh rasa simpati kepada keluarga si mati. Namun begitu sudut hati jahatnya juga sedang bersorak-sorak kegembiraan kerana musuh ketatnya mati jatuh bangunan. Dia senyum secara tiba-tiba di dalam kelas dan disedari oleh An-nur dan Halimah iaitu musuh Sofea juga. Mereka pun bertanyalah apa yang lawak sangat sehingga tersenyum-senyum. Dah macam orang gila. Mereka tak mahu rakan mereka menjadi gila dek cerita musuh sendiri mati jatuh bangunan.Ramona P.O.V
"Hmmmhh," senyum Ramona apabila memikirkan tragedi kematian musuhnya, Sofea.
"Weyh sengih sore gapo gak mung ni. Ado ore wak lawok ko?" Tanya An-nur pelik.
"Takdok gapo eh aku teringat Kacak wish gudnite kakku malam takdih," nafi Ramona apabila tersentak ditegur An-nur.
"Patut pom, mujur tok jadi gilo," perli An-nur melawak.
End P.O.V
Ramona cuba menafikan bahawa dirinya kegembiraan apabila mendapat khabar berita yang baik untuknya. Sebaik sahaja habis sesi persekolahan, Ramona mengajak An-nur dan Halimah pergi ke Starbucks untuk membelanja mereka air yang popular di situ.
An-nur dan Halimah saling berpaling muka, belum pernah mereka dibelanja minuman oleh Ramona. Pinjam duit pun belum tentu boleh. Wujud reaksi muka pelik dari dua orang sahabat itu.
Ramona P.O.V
~Di sekolah~
"Ann-nur, Halimah! Mari kito gi Starbuck, aq lanjo," ajak Ramona.
"Heh? Sungguh koe? X rajin lagi mung lanjo sep aku, duit pon payah nok wi pinjam," balas An-nur pelik
"Mari-mari lah nyoh tiko mood aku molek ni x se pulok bengong," perli Ramona kerana ajakannya tiada sambutan
"Ho lah ho," balas An-nur.
~Di Starbucks Café~
"Hai dik selamat datang ke Starbucks boleh saya ambik order?"
"Haaaii! Balas An-nur tidak tahu malu.
"Hai, saya nak Frappuccino dengan roti Crossant satu," jawab Ramona membuat pesanan.
"Saya nak Iced Vanilla Latte, Caramel upside down and ontop, lepastu Vanilla foam sebagai toping," pesan An-nur.
"Oloh nate ni beragei, habih pintis aku nyo kokok," perli Ramona.
"Nok lanjo aku sangat sakni tolol, tau doh i ni kena sedak-sedak belako," balas An-nur memberi hujah.
"Bo lah baloh nyo tok malu ko depei kak nih," sentap dengan kata-kata Halimah
"Hehe," gelak Akak kaunter.
"Saya nak Iced Chocolate dengan Vanilla sebagai toping," jelas Halimah.
"Ok, semuanya RM...," kata Akak kaunter.
"Gulp..." Ramona menelan air liur.
"...57.99 sen cash atau kad?" kata Akak kaunter.
"Cash, nah ini RM 57.99 sen... saya beli ya," balas Ramona.
"Ok... saya jual terima kasih sila tunggu order di sana,"
"Ok baiklah," balas Ramona.
"Nate An-nur lah ni order meh-meh anok sultan," perli Ramona.
"HAHAHAHAHAAHAHAHHA," gelak An-nur dan Halimah serentak.
End P.O.V
YOU ARE READING
Persahabatan Yang Rabak
Teen FictionOrang yang paling bahaya ialah orang paling rapat dengan kita. Kenapa? Kerana orang yang rapat dengan kitalah yang mengetahui segala cacat cela kita, segala rahsia kita, segala benda yang kita benci, kita suka - Ikhmal Nour 😀 Novel ini ditulis dar...