~Chapter 3~

12 2 0
                                    

Ramona menghantar mesej kepada Kim Seruk mengenai kebenaran yang telah berlaku terhadap dirinya yang malang itu. Kim Seruk sangat kecewa dengan Sofea kerana mereka bagaikan kembar tetapi hakikatnya Sofea ialah pengkhianat. Ramona pernah ditegur oleh bapanya, Pak Cik Hazman, bahawa jangan berkawan rapat dengan orang seperti Sofea itu tetapi dia berdegil juga. Sekarang lihat, siapa yang betul bapanya atau naluri hatinya.

Ramona merintih meluahkan perasaan marah, sedih dan kecewanya akan Sofea yang batak itu. Kim Seruk juga turut merasakan benda yang sama seperti Ramona. Selang dua hari berikutnya, Ramona mencipta grup Whatsapp yang dijadikan grup spy Ramona yang diberi judul grup, Lalisa yang bermaksud 'Yang Terpuji' dalam bahasa Thai.

Kim Seruk memulakan bicaranya yang suka membuat lawak dan menarik perhatian rakannya. Kemudian Ramona menambah dua orang rakan dari sekolahnya yang bernama Halimah dan An-nur. Mereka berkenalan dan tidak sampai beberapa jam mereka akrab akibat sifat Kim Seruk yang peramah dan juga pelawak itu.

Tidak sampai dua hari, Kim Seruk pula merajuk dengan rakan-rakannya itu kerana agak menyinggung perasaannya. An-nur, Ramona dan Chong bertungkus lumus memujuk Kim Seruk agar memaafkan mereka. Perasan Kim Seruk masih belum reda, dia memuat naik gambar di status Whatsapp-nya dan diumpat oleh yang lain dan dilabel 'Jiwo' kalu kuk bahaso klate laa.

Kemarahan Kim Seruk semakin reda apabila melihat gelagat rakannya Chong menghantar lagu yang berbunyi agak lawak. Lagu itu merupakan lagu tema anime kegemaran Kim Seruk tetapi lawak pula jadinya apabila penyanyi dalam audio tersebut menyanyikan dengan telor. Kim Seruk menahan rasa geli hatinya lalu memuat naik lagi status dan berkata, "Chong ni kei why... aq jd macei nk ngaju ko nk suko," Kim Seruk memaafkan setiap rakan-rakannya lalu semua telah kembali kepada asal.

Persahabatan Yang RabakWhere stories live. Discover now