Прогнозата за събота беше мрачна. Очакваха се превалявания привечер. Сутринта на градинското парти обаче бе слънчева и нито едно облаче не се виждаше на синьото небе.
Родителите на Ели седяха на кухненската маса с лелите на Уилям — Вивиан и Сесилия, когато младата жена влезе в къщата заедно с Макс.
— Не мисля, че ще вали довечера — обяви Уилям.
— Как ще посмее — обади се Ели. — Нали е голямата вечер на Ава.
— Не, скъпа, сватбата е голямата й вечер. Тази е на второ място — уточни Клер.
Ели се канеше да се разсмее, когато осъзна, че майка й говори сериозно.
— Да не би Ава да им е направила класация?
— Елинор, не започвай.
Уилям представи Макс на лелите. Агентът се ръкува с тях и се усмихна, а те заприказваха една през друга, за да го осведомят за плановете си за деня. Той долови думите музей и бутик, кимна, защото те го гледаха в очакване на реакция, и се засмя на глас, когато леля Сесилия потупа Ели по ръката и я попита как се справя в училище.
— Напомняш ми на покойния ми съпруг — каза Сесилия на Макс.
— Аз пък си мислех, че повече прилича на Едгар — не отстъпи Вивиан. — Той беше красавец.
Макс се чудеше какво да каже, но Ели го спаси, като попита лелите:
— Добре ли си починахте? Надявам се, че ви е било удобно горе.
— О, да — заяви Вивиан. — Много мило, че Ани ни отстъпи стаята си.
— Такава красива стая — вметна Сесилия. — Новият цвят на стените е прекрасен.
Ели се усмихна бързо на Макс и запита:
— Къде е Ани?
— Излезе рано сутринта — обясни баща й. — Горкичката, изглеждаше изтощена. Беше бяла като платно.
— Нали адвокатският й изпит мина току-що — напомни му Ели. — Естествено е да е изтощена. Сигурно е учила денонощно в продължение на месеци.
— Точно така. Разбира се, че е изморена. Изпитът.
— Къде е отишла толкова рано? — попита Ели.
— Ава дойде да я вземе в осем и Ани взе роклята си за партито със себе си.
— Защо?
— Подгъвът се е разшил — обясни майка й. — Ава има шивачка на повикване в бутика. Тя ще оправи роклята.
— Ние не трябва ли да тръгваме, Клер? — попита Вивиан.
Трите жени се изправиха и се насочиха към вратата.
— Ще се върнем в четири — каза майка й. — Нарочно ще липсваме целия ден, за да могат хората от фирмата за почистване и тези от кетъринга, които Ава е наела, да си свършат работата. Иначе само ще им се пречкаме.
— Ти няма ли да дойдеш с нас, Ели? — попита Вивиан. — Отиваме да обядваме в новия ресторант в центъра. Ще се радваме, ако ни придружиш.
— Съжалявам, но не мога. Трябва да свърша куп неща — излъга тя.
— Ще ви донесем нещо сладко за хапване — обеща Сесилия.
Леля й се държеше, сякаш Ели още е на единайсет години, но това не я обиждаше.
— Много мило, благодаря.
— Имаш ли рокля за довечера? — попита майка й.
— Да, имам. — Всъщност Ели си беше донесла две рокли: една синя, почти по тялото, и една розова, с широка пола.
— Защото можем да те заведем в бутика и Ава да ти намери нещо за обличане.
— Имам рокля, мамо — повтори Ели. — Ани кога ще се прибере?
— Ава иска да пристигне официално на партито и Ани ще дойде заедно с нея и Джон. Ще се появят точно в седем и четирийсет и пет.
— Но партито започва в седем.
— Да, точно така.
— Ава иска да закъснее?
— За да е по-тържествено пристигането й — обясни Клер. — Така ми каза.
— Но това е нейното парти.
— Споменах й този факт, миличка.
— Не трябва ли да бъде тук навреме? А Ани е домакиня на партито. Тя със сигурност трябва да е тук, за да посреща гостите.
— Ава има две сестри. Ти можеш да посрещаш гостите, докато Ани се появи.
— Аха — кимна Ели. — Разбира се. — Сега проумя какъв е планът. Злобните слухове щяха да стихнат, ако тя посрещаше гостите на партито. Така всички щяха да разберат, че одобрява сватбата на Ава и Джон. О, да, Ава бе измислила всичко.
— Какво аха? — попита майка й.
— Няма значение.
Време е да загърбя огорчението — реши тя. — Да забравя гнева и унижението. Ава и Джон бяха родени един за друг и беше време Ели да се зарадва за тях. Никога нямаше да се разбира добре със сестра си, защото двете бяха много различни, но това вече не я дразнеше. Щеше да се постарае отношенията им да се изгладят.
— Тази вечер трябва да бъде идеална заради Ава — каза Клер.
Ели знаеше, че този коментар на майка й всъщност е предупреждение.
— Защо ми се мръщиш? Няма да направя нищо, с което да проваля съвършената й вечер.
YOU ARE READING
Идеалният мъж
RomanceМладата и красива Ели Съливан работи като хирург в травмaтологията на голяма градска болница. След раздялата с бившия си годеник Ели се отдава изцяло на работата си. Далеч от родителите си, тя живее скромно и се старае да не привлича излишно внимани...