21. Pusa nic neznamená

440 46 9
                                    

,,Super, jdem hrát !", tleskl Chris, když učitelka psychologie konečně opustila třídu, a posadil se na zem v zadní části místnosti, kde už pomalu vznikal menší hlouček jejích vrstevníků, kteří by si rádi zahráli poměrně hazardní hru.

Nina, která po této vyučovací hodině byla naprosto potopena ve svém toku myšlenek, odhodlaně vstala a vydala se ke skupině spolužáků.
Opatrně se vtěsnala do volného místa v hloučku a posadila se na teplou dřevěnou podlahu. ,,Kdyby mě tak viděl táta.", pomyslela si, když si vzpomněla na prvák, kde šla s Chrisem a jeho partičkou ven. V životě nebyla opilá, ale hraní flašky s nimi ten den vše změnilo.

,,Kdo začíná ?", zeptal se Jonte, sedící naproti ní, načež brunetka vyvalila oči.

,,Jonte ?", oslovila jej a nebrala ohledy na ostatní, kteří na ně zaraženě zírali. Své modré panenky spojil s těmi jejími hnědými, a se rty tvarovanými do úzké linky jí sledoval. ,,Neříkal si, že takové hry nehraješ ?"

,,Říkal. Ale teď chci.", odpověděl zamyšleně a pohled sklopil zpět k flašce, která ležela na svém boku uprostřed malého, jimi vytvořeného, kruhu.

,,Už ticho, vykládat si můžete jindy.", okřikl je Chris a naposledy se zavrtěl.

Z jeho levé strany seděla Isabella a z druhé strany Judith. Obě dívky se snažily potkat své maličké dlaně s těmi jeho velkými. On ale jen při menším otření jejich kůží o tu jeho zavrčel a ruce nakonec složil na klíně, což Ninu naprosto zaskočilo.

,,Okay, kdo začíná ?", zeptal se Chris a pohledem pomalu přejel všechny spolužáky. ,,Začínám já.", odpověděl bez váhání po chvíli a hned dal flašku do pohybu.

Tentokrát už neměla Nina tolik sevřený žaludek jako minule. Nejhorší měla za sebou. Sledovala flašku, která zpomalovala a při tom myslela na důvod, proč se Jonte zapojil do hry. Kluk s uhelnatými vlasy sklíčeně seděl a stejně jako Nina sledoval flašku v pohybu, jako kdyby to byl malý plamínek v ohništi.

Flaška se víčkem zastavila na Isabell, které to zjevně udělalo radost. V jejích očích se zračily malé jiskřičky naděje, že dostane za úkol dát Chrisovi pusu, nebo jistě něco podobného. Tím si byla Nina skoro jistá.

,,Pravda nebo úkol?", položil Chris všemi známou otázku.

,,Samozřejmě úkol.", zanotovala hrdě a s pohrdavým pohledem propálila Ninu, která si minulé volila otázku.

Chris chvíli mlčel, poškrábal se na kratších vousech, které si nechával narůst už od třeťáku a rozhlédl se po třídě, která byla v celku útulná. Bílá místnost s velkými okny a lavicemi z tmavě hnědého dřeva. Podlaha byla též dřevěná, takže nepotřebovali ani koberce, aby na ni mohli sedět. Nina byla s designem velmi spokojená a tajně doufala, že na vysoké to bude stejné. Zvykla si na komfort skoro až luxusní školy.

,,Přesedneš si dopředu k Brianovi.", zadal po chvilce přemýšlení a pak se ušklíbl.

,,Ale-", pokusila se protestovat.

,,Je to úkol. Pochop, lezeš mi na nervy a poslední dny si chcu užít.", objasnil svoji volbu, načež Isabella znechuceně pohlédla na černovláska v úplně přední lavici, který právě do svého sešitu psal nové písničky, které tak rád skládal.

Brian byl poměrně tichý a rezervovaný člověk. Nikdy nepotřeboval být středem pozornosti jako Chris nebo Jason. On se spokojil s pár kamarády a svým sešitem.

,,S tím šprtem ?", neodpustila si Isabella jízlivou poznámku k jeho osobě. Brian to naštěstí neslyšel a nebo raději dělal, že neví, že se mluví právě o něm.

,,Já si s ním klidně sednu místo tebe.", objevila se nízká blondýnka u sedící partičky, když se právě vrátila z chodby.

,,A co z toho budu mít já, Ann ?", vzhlédl blonďák k jejich spolužačce a s pochybami si jí prohlížel, jako by jí viděl poprvé.

,,To, že vám oběma nerozbiju hubu.", nadhodila Ann, které Nina neřekla jinak než Annie, a pak klidně odkráčela za Brianem.

Nina, Chris i Isabella seděli jako opaření. Dva miláčci školy se nedokázali přenést přes hrozbu Ann a učitelova partnerka nečekala, že její kamarádka něco takového dokáže.

,,No...", odkašlal si blonďák a znovu roztočil flašku. ,,Jonte, teď ty.", pobídnul jej, když se víčko zastavilo na jejím černovlasém kamarádovi.
,,Pravda nebo úkol ?", zopakoval tu stejnou otázku.

,,Úkol."

Nině tahle hra začínala připadat ohraná a nudná. Zatím co Chris vymýšlel další trapný úkol, ona se ohlédla za Soph, která seděla na lavici s Brunem a oba ji pozorovali, jako kdyby na ní dohlíželi. Když se Niny pohlédl střetl s tím její kamarádky, Soph se pousmála a zvedla k ní palec nahoru.

,,...-takže pusu.", dokončil zadání Chris a Nina se prudce ohlédla zpět k němu.

,,Co bylo za úkol? Přeslechla jsem to.", zeptala se omluvně brunetka, načež se Isabella hrdelně rozesmála.

,,Proč to hraješ ty huso, když čumíš jinam? Jonte ti dává pusu.", utrousila Isabella, kterou Nina tolik nenáviděla, a bylo to právem.

Když si dívka v hlavě přebrala její hloupou odpověď, bylo to jako by zamrzla v čase. Cítila, jak se jí v krku objevil ten tíživý knedlík, jenž tam byl poslední dobou nějak často.

,,Cože?", dostala ze sebe.

,,No slyšíš správně, tak dělejte.", zabručel Chris znuděně. Zřejmě ho tahle hra už unavovala taky.

Nina pohlédla na Jonteho, který se netvářil o nic víc nadšeně, než ona sama. Byli dobří kamarádi už od dětství, ale tohle si představit nedokázali ani jeden. Zkousnula si ret a přisunula se ke klukovi s havraními vlasy. Musela přece dokázat, že není tak slabá, jak si ostatní myslí.

Když už je od sebe dělilo jen pár centimetrů a Nina cítila jeho dech na svých rtech, srdce jí bušilo jako splašené. ,,Tohle přece nejde, mám přítele.", běželo jí neustále hlavou. V hlavě viděla pomyslné vykřičníky a slyšela imaginární alarm, který blíže k jeho rtům byl hlasitější a hlasitější.

Sophia i Bruno to napjatě sledovali, a nebyli jediní. Kromě celé třídy to napjatě se zatnutými pěstmi, na kterých naběhly snad všechny žíly, sledoval mezi dveřmi i učitel literatury a dějin umění. To ale nikdo nevěděl...

,,Promiň.", špitl Jonte. Svou rukou jemně chytil její krk a přitáhl si jí k sobě, čímž mezi nimi oddělil mezeru.

Byla to celkem rychlá pusa, nic vášnivého. Ale i přesto, když se Jonte odtáhl, cítila Nina stále pálivý pocit na místě, na kterém měl před chvílí její kamarád rty. Ten stejně jako ona seděl a poletoval ve svých myšlenkách a emocích.

I když Jonte nelíbal vůbec špatně, Nina si byla naprosto jistá tím, že s Tomem to bylo jiné. Když se Tomovi rty pohybovaly po jejím těle, znamenalo to mít motýlky v břiše, mravenčení a silný tlukot srdce. Teď kromě nervozity, jak to vezme Jonte, nepociťovala vlastně nic.

,,Toma miluji, to vím. Pusa s Jontem nic neznamená.", ujistila se ve svých myšlenkách a pak se beze slov zvedla, čímž ukončila hru, a vrátila se do své lavice, kde už seděla i Soph. Nic jí na to neřekla. Stejně jako Bruno, Jonte a samotná Nina, zarytě mlčela.

⋆⋆⋆

𝑰𝒏 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒕𝒆𝒂𝒄𝒉𝒆𝒓 ᵀᵒᵐ ᴴⁱᵈᵈˡᵉˢᵗᵒⁿKde žijí příběhy. Začni objevovat