48. Verdikt

229 33 5
                                    

V chladné a zaplněné místnosti byla napjatá atmosféra. Šlo tu o všechno. O Tomovu čest, dobré jméno, svobodu a budoucnost. Šlo o budoucnost Niny a Toma. Brunetka seděla ve přední lavici s nohami překříženými přes sebe a nervózně si převěšenou nohou poklepávala. Udělala by cokoliv, aby očistila jeho jméno.

Během toho, co Lucasův právník vysvětloval soudu jejich vysněný cíl o následcích pro Toma, Nina pozorovala mladého Brita.
Když zachytil její pohled, lehce se na něj usmála. Chtěla mu ukázat, že je s ním. Tom na Ninu, přezdívanou jím samotným "sluníčko", pokývl hlavou jako znak vděku a pokusil se o úsměv. Byl sice slabý, ale upřímný.

Přišlo jí to tak neskutečné ho zase vidět. Být v jeho blízkosti a naslouchat jeho hlasu. Sledovat ten jeho stupidně perfektní obličej. Bylo to jako rok, co se naposledy dotkla jeho rtů. Tak moc jí chyběly jeho opatrné dotyky.

   ,,Dobrá. Pane právní zástupče obžalovaného, předneste prosím Váš názor.", pohlédla k brýlatému právníkovi, který zastupoval Toma.
Ten ihned přikývl a vymrštil se z černé, kůží potažené židle.

   ,,Vážený soude, společně s mým mandantem se žalobou nesouhlasíme a doufáme, že soud uzná nevinu obžalovaného Toma Hiddlestona.", pousmál se a s pokývnutím se znovu posadil.

Nina tikala pohledem mezi Tomem a Lucasem, který vypadal vskutku pobaveně. Takhle by přece raněný a vystrašený člověk nereagoval. Pan Woods si očividně vybral rodinu Hiddleston jako svůj terč a hodlá se zničit je do jednoho.

   ,,Pane Woodsi, prosím postavte se.", vyzvala jej soudkyně. ,,Prosím popište mi, jak vypadal ten večer, kdy se to stalo."

   ,,Večer jsem šel s kamarády do hospody. Tak jak to děláváme obvykle. Obyčejně jsem seděl, popíjel víno a čekal na své přátele. Pak se z ničeho nic ke mně přiřítil tenhle muž, kterého jsem v životě neviděl a začal na mě pořvávat něco ohledně nějaké pomatané puberťačky -"

   ,,Neopovažuj se o Emmě takhle mluvit!", vstal Tom naštvaně ze židle. Na rukou mu naběhly žíly, jak silně zaťal pěsti. I Nina sebou cukla, jak jí slova Lucase naštvala. To jak mluví znamená, že bude dělat, že žádnou Emmu nezná ? To přece nemůže myslet vážně.

   ,,Uklidněte se pane Hiddlestone.", upozornila jej soudkyně. I jeho právník držel Toma za rukáv, aby se náhodou něco nestalo.

   ,,Omlouvám se.", sklopil Tom hlavu a zpět se posadil. Tentokrát už se na nikoho ani nepodíval. S hlavou sklopenou pozoroval své nohy pod stolem.

   ,,Pokračujte prosím.", pokynula k Lucasovi.

   ,,Než jsem stačil vstřebat co se děje, ležel jsem na zemi. Pak už si jen pamatuji, jak jsem se vzbudil v nemocnici."

   ,,Námitka.", ozval se Tomův právník, který se Nině zamlouval čím dál tím víc. ,,Pan navrhovatel znal mladou slečnou Emmu Hiddleston, sestru mého mandanta."

   ,,Dobře. Postavte se pane Hiddlestone prosím.", řekla a něco si napsala do složek. ,,Řekněte nám, v jakém vztahu byla vaše sestra Emma Hiddleston s Lucasem Woodsem."

Muselo to být pro Toma bolestivé. Říct nahlas před spoustou lidí, co se doopravdy stalo s Emmou. Nikdy o tom nemluvil. Sama Nina se divila, že jí to vůbec řekl.

   ,,Emma chodila na školu, kde vyučoval pan Woods. I přesto že byla nezletilá, Lucas s ní měl poměr. Poté co se to ve škole dozvěděli, oba vyhodili. Nato začaly mé sestře chodit výhružné dopisy nebo SMS zprávy, že má pan učitel zničený kvůli ní život a podobně. Moje sestra jeho nátlak neunesla a zanedlouho spáchala sebevraždu.", poslední slova spíše zamumlal a pak se pichlavě podíval Lucasovi přímo do očí. ,,To je taky důvod, proč jsem jej ten den v hospodě napadl.", objasnil.

𝑰𝒏 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒕𝒆𝒂𝒄𝒉𝒆𝒓 ᵀᵒᵐ ᴴⁱᵈᵈˡᵉˢᵗᵒⁿKde žijí příběhy. Začni objevovat