Aras'ın yarın için iyice dinlenmesi gerekiyordu görünüşe göre yarın yorucu bir gün olacaktı. Aras uyumak için yatak odasına gitti ve yatağına uzandı ve yavaş yavaş uykuya daldı.
Aras uyurken telefonun alarm sesiyle uyandı. Yataktan kalktı ve kendine geldi. Lavaboya gitti ve elini yüzünü yıkadı. Hemen hazırlandı ve evden çıktı. Evinin önüne park ettiği arabasına doğru yürürken cebinden telefonunu çıkardı. Telefondan kendisine gelen adresi inceledi, adres Rumeli Feneri Topçu Kalesi'ni gösteriyordu. Aras biraz şaşırmıştı çünkü hazırlık için orada ne yapacaklarını merak etmişti. Arabaya bindi ve navigasyonu açtı. Adrese doğru sürmeye başladı, yol uzundu ve canı sıkılmasın diye dinlemek için şarkı açtı.
Yolda giderken arabanın benzinin bittiğini fark etti. Navigasyondan yol üzerinde benzinlik var mı diye bakmaya başladı. Bir benzinlik vardı fakat benzin oraya gitmek için yeterli olur mu ondan emin değildi. Biraz daha ilerledikten sonra benzinlik gözükmeye başlamıştı. Benzinliğe vardı ve depoyu doldurmaya başladı. Depo dolarken oda benzinlikte ki markete girdi. Atıştırmak için birkaç çikolata aldı. Marketten çıktı ve arabanın deposu dolmuştu, parayı ödeyip arabaya bindi. Yola kaldığı yerden devam etmeye başladı. Bir yandan ise aldığı atıştırmalıkları yiyordu.
Sonunda kendisine gönderilen adrese varmıştı. Arabayı ortaya bir yere park etti ve arabadan indi. Biraz etrafı incelemeye başlamıştı. Bulunduğu yer ıssızdı, görünürde kimsecikler yoktu. Tarihi bir yerdeydi ve hala burada nasıl bir hazırlık yapacaklarını anlayamamıştı. O etrafa bakmaya devam ederken arkasından Kazım Müdür geliyordu.
Kazım M.: Evet, burası sana biraz değişik gelmiş olabilir ama bildiğin üzere bu gizli bir operasyon o yüzden planı burada yapacağız.
Aras: Burada mı, burası çok açık değil mi?
Kazım M.: Hayır burada değil. Beni takip et.
Aras, Kazım Müdür'ü takip etmeye başlamıştı. Biraz yürüdüler ve tarihi kulenin önüne geldiler. Kazım Müdür içeri girdi, Aras da etrafa baka baka ilerliyordu. İçeri girdiklerinde içeride tozdan başka hiçbir şey yoktu. Kazım Müdür arkasını dönüp Aras'a baktı daha sonra önüne dönüp biraz yürüdü ve taşları ellemeye başladı. Aras ise şuan ne olduğunu anlamakla meşguldü. Kazım Müdür az önce ellediği taşları alıp kenara atmaya başladı. Aras'ta bunu görüp gidip yardım etmeye başladı, taşları attıktan sonra eski, ahşap bir kapıyla karşılaştılar. Kazım Müdürü kapıyı açtı, Aras şaşkınlık içerisindeydi kapı bir mahsene açılıyordu. Müdürün peşinden gitmeye başladı. Merdivenleri indiler ve bir odaya geldiler odayı meşaleler aydınlatıyordu. Oda da bir ahşap masa vardı üzerinde de bir kaç dosya ve belgeler vardı. Kazım Müdür masanın öbür tarafına geçti.
Kazım M.: Evet operasyonun detayları önündeki siyah dosyada yer alıyor onları sonra inceleyeceksin.
Aras: Müdürüm burası neresi ve siz burayı nereden biliyorsunuz?
Kazım M.: Bunun bir önemi yok, şuan konuya odaklanmalısın.
Aras: Tabi müdürüm.
Kazım M.: Planı anlatmaya başlıyorum. Daha önce de anlattığım gibi öleceksin sana yeni bir kimlik verilecek ve bundan sonraki hayatında bu kimliği kullanacaksın.
Aras: Peki nasıl öleceğim?
Kazım M.: Buradan çıkınca arabanın bagajını aç, bagaja çelik yelek koyduk onu giyeceksin. Daha sonra sana mesaj olarak gelen adrese gideceksin fakat o adrese sana verilecek yeni araçla gideceksin. Adrese vardığın zaman arabanın içinde sana mesaj gelene kadar bekleyeceksin. Sana mesaj geldiğinde arka koltuktan bagaja geçmen için on saniyen olacak, arka koltuktan bagaja geçmen için koltuğu senin geçebileceğin şekilde parçaladık. Mesaj geldiğinde hızlıca bagaja geçip bekleyeceksin. Daha sonra bizden biri gelip arabaya ateş açacak.
Aras: Peki ben bagaja geçerken yoldan geçen insanlar beni görmeyecek mi?
Kazım M.: Arabanın camları siyah cam filmli kimse seni göremeyecek.
Aras: Peki daha sonra?
Kazım M.: Daha sonra bizim ayarladığımız ambulans, adrese yakın yere yerleştirdiğimiz yerden çıkacak. Sen siren sesini duyduğunda tekrar ön tarafa geçeceksin. Bizimkiler seni alacaklar ambulansa kaldıracaklar. Ondan sonra tüm haberler ve gazeteler senin öldüğünü haber yapacak. Böylece operasyonun ilk adımını atmış olacağız. Anlamadığın bir yer var mı?
Aras: Yok.
Kazım M.: Güzel. Bu arada operasyon sırasında bu telsiz hep açık kalacak.
Aras: Tamamdır.
Kazım M.: Tamam. Operasyon an itibariyle başlamıştır.
Aras telsizi yanına alıp mahzenin tozlu merdivenlerini çıktı. Kuleden çıkıp arabasına doğru yürüdü. Bagajdan çelik yeleği alıp kuşandı. Daha sonra yanına müdür geldi.
Kazım M.: Araban ilerde.
Aras arabaya doğru yürümeye başladı. Biraz yürüdükten sonra beyaz, camları siyah bir Renault clio gördü. Arabanın anahtarı kapının üstündeydi, anahtarı aldı ve arabaya bindi. Daha sonra telefonuna bir adres geldi. Adres Maslak Dereboyu cadddesini gösteriyordu. Navigasyonu açtı ve yola koyuldu. Yolda giderken içinde büyük bir heyecan vardı. Müdürün planı oldukça olağan üstü gözüküyordu ve bu onu heyecanlandırmıştı.
Gönderilen adrese geldi ve arabayı caddenin bir yanına park etti ve etrafı gözetlemeye başladı. Etrafı biraz inceledikten sonra telsizden ses gelmeye başladı.
Kazım M.: Aras sesimi duyuyor musun?
Aras: Duyuyorum müdürüm.
Kazım M.: Durum ne?
Aras: Her şey yolunda.
Kazım M.: Tamam, telsiz açık kalsın. Hazırlıklı ol operasyon birazdan başlayacak.
Aras: Hazırım müdürüm.
Arasın heyecanı doruklara ulaşmıştı, kalbinin atışını hissediyordu. Artık hazırdı ve telefonuna gelecek mesajı bekliyordu. Artık beklenen an gelmişti ve telefona mesaj gelmişti, an itibariyle on saniyesi vardı. Hızlıca arka koltuğa geçti. Parçalanmış koltuktan geçti seri bir şekilde bagaja geçti.
Aras bagaja geçer geçmez arabaya ateş açılmaya başlamıştı. Her atılan kurşunda gözleri kapanıyordu. İnsanların çığlık seslerini duyuyordu. Bir süre sonra silah sesi kesildi ama insanlar hala korku içindelerdi. Hemen ambulans sesi geldi ve hızlıca bagajdan çıkıp ön tarafa geçti. Kimse bu ambulans ne kadar hızlı geldi diye düşünmeyecekti çünkü operasyon konumu hastaneye yakın bir konumdaydı. Operasyon her ayrıntıya kadar düşünülmüştü, bir sorun çıkma olasılığı yoktu. Aras ön tarafa geçti ve ambulans olay yerine geldi. Aras ölü rolü yapıyordu. Onu sedyeye kaldırdılar ve hızlıca ambulansa bindirdiler.
Aras gözlerini açtığında yanında Kazım müdür vardı. Hemen yattığı yerden kalkıp dik pozisyona geçti ve üstündeki yelek biraz ağır olduğu için çıkardı.
Kazım M.: Aferin, güzel iş çıkardın. Operasyonun ilk adımını başarıyla tamamladık. Önemli olan bundan sonrası. Daha her şey yeni başlıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÖREV
ActionYalnızca bir komiser hayatını hiçe sayarak bir göreve girebilir mi? Eğer o Aras ise girebilir. Bu kitapta komiser arasın her şeyi hiçe sayarak kabul ettiği bu görevde neler yaşadı, kimlerle tanıştı, ne gibi engeller çıktı, neleri yapmak zorunda kald...