hs 8

329 20 7
                                    

Ik knik. 'Waarom is die nog niet op geruimd?' 'Omdat ik niet wil dat iedereen Safier vergeet. Ik sta op en loop langs hem af. Hij pak mijn arm vast en kijkt me recht in mijn ogen aan. 'Laat. Me. Los.' 'Luister Anna, wat je hier ook mee wilde bereiken, ik ga niet weg. Ik blijf tot we weer een leuk gezin zijn en jij gaat dat niet voor me verpesten.' Zegt hij boos en streng in een. Hij laat me los. 'We gaan nooit meer een gezin worden. Put your sunglasses on, and deal with it.' Zeg ik en ik loop mijn kamer in. Ik pak mijn tas en schrijf een briefje:
Beste mama,
Omdat papa hier nog steeds in huis rond loopt heb ik besloten weg te gaan. Doei
Xxx Anna
Ik vouw het briefje op en leg het beneden op de tafel. Ik trek mijn jas aan en ook mijn schoenen. Ineens herinner ik me dat ik mijn schoolboeken ben vergeten. Snel ren ik naar boven en frot al mijn boeken in mijn cowboysbag. Ik hoor voetstappen. Papa komt met een zonnebril op de kamer in. Ik zucht. 'Je moet het niet zo letterlijk nemen.' Ik loop langs hem af net mijn zware tas en zet hem bij de anderen. Ik hoor een sleutel in het slot gaan. De deur gaat open. 'Anna? Waar ga je heen?' 'Weg, jij hebt hem binnen gelaten.' Ik wijs naar papa. 'Helemaal niet. Ik snap niet wat hij hier doet.' Ja ja natuurlijk. Ik ga mam. Doei. Ik zwaai en loop met mijn tassen naar mijn fiets. Ik leg ze er op en maak ze vast. Dan fiets ik weg...
P.o.v Janneke
Anna fietst weg. 'Wat doe jij nou hier? En waarom draag je een zonnebril?' Vraag ik aan Robbert. 'Ik wilde niet dat Anna alleen was.' Het is even stil. 'O ja, Anna zei: put your sunglasses on,and deal with it. Dus ja.' Ik lach een beetje. 'Mag ik hier alsjeblieft blijven?' Vraagt hij me ineens. 'Uhm... ik weet het niet hoor... een nacht?' Hij knikt. 'Oké dan.'...

Nieuw deel. Wat vinden jullie? Vote, share, comment, folow.

pijn! (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu