27

54 7 2
                                    

Ava pandang tajam alat elektronik berbentuk silinder putih itu. Badan di sandarkan di dinding sebelah pintu biliknya. Kedua belah tangannya diangkat tinggi lalu jari tengah ditunjuk dengan penuh rasa amarah.

Lagu dendangan Tones and I tiba-tiba berkumandang. Poket seluar diseluk, mencuba untuk keluarkan telefon bimbitnya.

"Shit." Handphone yang jatuh ke lantai, dikutip kembali. Icon berwarna hijau di sentuh.

"Moshi-moshi."

"Moshi kepala bana kau! Buang tebiat jangan depan cctv lerr. Merosakkan pemandangan aku je." Ereyl membebel dari sebalik talian.

"Lah. Lu pehal? Ni jalan bapak lu punya ke? Wey geng, ni jalan bapak dia punya ke? Tak en? Tak enn?"

"Pulak." Ereyl mengurut dahinya. Senget rupanya member dia ni

"Tak. Ceritanya sekarang, kau pehal sial pergi bubuh cctv ni depan pintu bilik aku? Asal kau tak letak dalam almari baju aku je." Ava bercekak pinggang. Nak kasi nampak dia punya kak long kawasan punya vibe kan.

"Niat awal memang nak buat camtu, tapi tu lah, tak sempat buat Adam dah ketuk kepala sorang-sorang."

Ava menghela nafas berat. Susah bila berkawan dengan orang terencat akal macam ni.

"Aku tak kira, aku nak esok pagi natang alah ni kau cabut jugak."

"Eh. Mana boleh, benda ni untuk safety purpose tau."

"Safety purpose kepala bana kau! Lekas cabut!"

"Kau boleh tak duk diam-diam je, ini untuk kebaikan kau."

"Tak, sekarang ni privasi aku takde tau. I need my privacy back."

"Haih. Kau ni membebel tengah malam macam ni, aku dah lah lapar belum makan lagi nak kena layan kau pula." Ereyl mengeluh. Perutnya disentuh.

"Oh. Kamu belum makan?" Suara Ava yang macam nenek kebayan tadi bertukar menjadi suara gadis Melayu terakhir.

"Belum." Lemah Ereyl menjawab.

"Mau makan aku ngak?"

"Fuck." Desis Ereyl perlahan. Darah merah menyerbu wajahnya. Mulutnya ditekup. Walaupun ayat itu biasa didengarnya melalui speaker besar ruang tamu yang selalu dipakai Riz untuk main tiktok. Namun, debarannya lain macam bila Ava sendiri yang sebut ayat tu.

Atau mungkin ini efek di malam hari, mungkin dia sudah memai. Mungkin alam mimpi sedang memanggilnya.

Ava tersengih bangga. Tagline yang di ajar Riz tempoh hari dapat juga diguna pakai. Cumanya dia tak berapa dengar respon Ereyl tadi. Macam berbisik pun ada juga.

Senyap seketika. Dahi gadis itu mula berkerut. Takkan lawak dia tak menjadi. Memang nak kena Riz ni.

"Ereyl?"

"..."

"Ereyl? Hello."

"Ye--yes?" Sahutan Ereyl melegakan Ava. Nampaknya kawannya itu masih hidup.

"Kau okey tak?"

"Okey je." Tipu Ereyl. Dia meraup wajahnya. Cuba menghilangkan suara Ava yang dari tadi berlegar-legar di fikirannya.

"Lapar ke?"

"Haah." Sepatah Ereyl menjawab.

"Jom makan luar, nak?"

"On. Aku bersiap sat."

###

Ava pandang tak puas hati jejaka di sebelahnya. Tekun benar membaca.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 09, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bad Child [ON HOLD]Where stories live. Discover now