Empat jejaka yang rupawan sedang berjalan serentak di Taman Seri Indah. Otak ligat berfikir. Fikir pasal plan Datin Nora. Fikir pasal kekurangan team mereka.
"Patutkah kita cari member perempuan?" Riz memecah keheningan. Dari tadi duk diam berfikir. Seorang pun tak nak keluarkan suara.
"Kalau ada member perempuan, senang sikit. Banyak kerja kita yang memerlukan perempuan. Lagipun perempuan senang nak cover, tak mencurigai sangat." Batu-batu kecil ditendang.
"Masalahnya kawan perempuan pun kita tiada, nikan mau cari perempuan yang boleh kerja macam kita." Dann tersenyum sinis. Apa susah sangat kerja durang ni.
Masing-masing kembali senyap. Otak dah buntu.
"Korang tau tak?" Ereyl bersuara lagi.
"Tak." Laju Riz memotong. Silaka punya kawan.
"Idol kpop Korea Selatan, selain datang audition ada yang kena ambil je di tepi jalan, shopping mall tak pun time mereka kerja. Tiba-tiba staff company datang kata anda ada bakat, kami akan bagi anda peluang serlahkan bakat anda."
Dah kenapa Ereyl cerita pasal idol kpop tiba-tiba ni. "Kau kpopers, Ereyl?" Dann mengerutkan dahi, sejak bila kawan dia seorang ni dah jadi peminat gay geli-geli nyanyi tu.
"Bukan." Aihh, kawan dia. Asal semua lembab-lembab belaka. "Maksud aku. No needlah perah otak nak fikir mana nak cari member perempuan. Kita kutip je dekat tepi jalan. Nanti kita latihlah dia."
"Ooo."
"Dah tu. Tak pelik ke mereka tiba-tiba kena tawar kerja tepi jalan. Nanti dibuatnya dia fikir kita perogol bersiri macam mana?" Macam tak ngam pula nak gunakan kaedah tu. Adam mengangguk perlahan menyutujui kata-kata Riz. Jarang-jarang Riz ni cakap benda masuk akal macam ni. Selalu masuk air ja otak tu.
"Belum cuba, belum tahukan."
"Kerja kita ni sudahlah bahaya. Langgar peraturan lagi. Dibuatnya dia report polis ke apa? Susah kita." Dann mengurut dahinya. Bahaya kalau mereka pilih salah orang.
"Kita suruhlah dia buat kerja yang Datin Nora ni suruh dulu. Macam tak nampak sangat langgar undang-undang tu. Sambil-sambil tu kita perhatikanlah dia, kalau ok kerja, boleh dipercayai. Baru kita jadikan dia permanent. Kalau tak ok orangnya, cukuplah kita guna dia sampai kes Datin Nora ni."
"Ops, sorry." Seorang gadis meminta maaf setelah terlanggar bahu Ereyl. Senyuman manis diberi sebelum berlalu pergi.
Gadis dipandang atas bawah. Cantik. Berambut ikal hitam. Berblouse merah jambu dan berskinny jeans. Kasut wedges berwarna sedondon dengan baju melengkapkan penampilan. Macam familiar perempuan ni.
"Asal macam aku kenal eh perempuan tu? Scandal kau Ereyl?" Nampaknya Riz juga berfikiran sama. Memang familiar sangat gadis tadi.
"Ana?" Ereyl menyebut ragu-ragu. Eh bukan. "Ara?"
Yang lain dah berkerut. Nampaknya Ereyl kenal perempuan tu.
"Ava Isabella!" Laungnya. Akhirnya, nama yang dari tadi cuba diingat meniti di bibir.
"Serius ah! Scandal kau Ereyl?!" Riz ternganga. Ereyl tak bagitau pun.
Dann menyiku perut Riz. "Kau tak ingat budak perempuan yang kau langgar tadi pagi? Yang tiada adab tu?" Dia pun baru teringat nama tu lepas Ereyl sebut.
Riz menyengetkan kepala. Bila masa pula dia langgar orang ni. Aduh, pelupanya dia.
Ava Isabella yang sedar namanya dipanggil, berpaling kebelakang sebelum menapak mendekati jejaka-jejak tersebut. "Yes dear?". Senyum manis diberikan. Matanya agak bersinar.
YOU ARE READING
Bad Child [ON HOLD]
Teen FictionAva Isabella Gadis muda dengan masa silam yang gelap. Kehilangan satu persatu orang yang dia sayang menyebabkan dia hilang kepercayaan dan menjadi seorang yang anti-sosial. Ada satu rahsia yang disembunyikan menyebabkan dia lain daripada orang lain...