ZHARIL yang ingin ke chalet ternampak Aish sedang berjalan sendirian masuk ke dalam semak. Dia mengekori Aish dalam diam. Baru dia tahu ternyata ada sungai yang cantik disebalik semak tadi.
Tidak membuat bising, dia hanya menyaksikan Aish yang sedang duduk di tepi sungai. Satu-persatu kasut dibuka oleh Aish sebelum wanita itu merendam kakinya ke dalam sungai.
"Seronoknya kalau dapat selalu macam ni. Kalau bukan disebabkan lelaki psiko tu..."
Lelaki psiko? Siapa? Dia kah? Aku lelaki psiko?!
"Which guy?" Zharil bergerak melabuhkan punggungnya pada batu sebelah Aish.
"Sejak bila Dr kat sini?" Terkejut akan kewujudan Zharil, Aish memandangnya dengan mata yang besar.
Tidak menunggu lama, Zharil menyoal sekali lagi sambil membuka kasut dan merendamkan kaki. "Kau memang tak boleh lupakan laki tu ke? I'm curious, why you have to remember another man when you are already married to me." Zharil memandang Aish serius apabila Aish masih tidak menjawab soalannya.
"Are you listening to me?" soalnya tenang.
Aish menyandarkan badannya ke belakang dengan tangan menjadi penahan. Kemudian menjawab malas, "Dengar lah..."
"Auch!"
Suara Aish menariknya dari lamunan seketika.
Aish yang sedang menggosok mata dipandang Zharil risau.
"Pedih..." Setelah mendengar adunya, Zharil menarik jauh, tangan Aish dari terus menggosok matanya. Kemudian mendekatkan bibir ke mata yang sudah merah itu. Lalu ditiupnya perlahan.
Splash!
"Aish!" jerit Zharil. Aish yang terjatuh ke dalam sungai itu dipandang Zharil dengan mata terbuntang. Perkara yang tiba-tiba itu sangat pantas untuk dia proses.
"Dr! To- long! Hukh-"
Air sungai yang tinggi dan deras itu sudah menelan tubuh kecil Aish. Dia semakin risau apabila teringat yang Aish tidak pandai berenang. Perasaan gusar mula membelenggu diri.
Tanpa membuka baju, dia terus melompat masuk ke dalam sungai itu. Sebaik tangan mencapai tangan wanita itu, dia terus menarik dan memeluk erat tubuh yang kini sudah lemah. Naik sahaja mereka ke atas, dia langsung melakukan CPR terhadap Aish yang tidak sedarkan diri.
"Aish, wake up! Wake up Aish!" Dia mencuba semampu yang dia boleh untuk menyedarkan Aish. Pipi Aish ditamparnya perlahan bekali-kali.
"Uhuk! Uhuk!" Air sungai yang tadinya masuk ke dalam mulutnya dimuntahkan semula. Perasan akan kesedaran Aish, dia terus mendakap erat badan kecil itu dan menggosok kepala Aish yang dibaluti tudung bawal.
"Zharil! Apa you buat ni? She is your student!" Marissa yang dari tadi diam, kini bersuara.
Zharil memandang tajam ke arah Marissa yang berdiri dengan wajah tidak bersalah. "Aku yang sepatutnya tanya kau! What's wrong with your head sampai kau tolak dia?! Apa masalah kau?!" Terlihat urat leher Zharil terkeluar dan mukanya yang merah.
"Because she's your student and she tried to seduce you! Don't you know that she wants to kiss you?" terang Marissa seolah-olah apa yang dilakukannya tadi bukan lah masalah yang besar.
"And you! You tu student, bukan isteri dia! Kenapa gatal sangat nak cium your own pensyarah?! You tak malu ke? Terdesak sangat ke you ni sampai suami orang you nak kebas?! Ke you ni pelacur sampai you lupa yang kat depan you ni pensyarah and bukan pelanggan you?!" Kini dia menyalahi Aish.
YOU ARE READING
Zharil Darriz
RomanceOrang kata, kita kena ada confident yang tinggi. Disebabkan confident yang tinggi itu, Aish telah dimarahi seorang lelaki yang dipukulnya tanpa sengaja. "Abang? Next time tengok dulu sekeliling before bertindak. Jangan nak buat sesuka hati aja. Wit...