BAB 4💐

5.2K 185 4
                                    

Kini tibalah dimana hari perkahwinan sahabatnya dan Umar a.k.a ex crushnya..

"Assalamualaikum Mayya... Omaigod lawanya kau babe nanty mesti bakal husband kau terpikat." Kata Umairah...

" Ish kau ni Mairah aku tengah nervous ni... Rasa macam tak nak kahwin pula." Ujar Sumayyah..

" Eyyy kau ni jangan buat perangai eh... Kalau mummy kau tahu ni habis kau kena kejar dengan batang penyapu dia tu... Karang masuk berita " pengantin perempuan kena kejar dengan batang penyapu oleh mummy nya sendiri kerana ingin membatalkan perkahwinannya... Femes kau." Kata Umairah...

" Bongok la Mairah ... Kau kalau sehari tak buat hal tak sah... aku gurau je... gila apa aku nak batalkan perkahwinan ni... Mampus aku kena dengar mummy membebel tiga hari tiga malam tau...tak nak aku." Jawab Sumayyah sambil membuat muka ketakutan....

" Suka hati la... Lepas ni jarang da kita dapat bergurau macam ni kan... Dah nak jadi isteri dah kau... Ingat syurga kau dibawah tapak kaki suami kau ... Patuh dengan arahan dia ... Jangan pernah tinggikan suara dengan suami kau...kalau nak keluar pergi mana ii mintak izin suami kau dulu... Kalau ada masalah bincang elok ii kay.." pesan Umairah sambil memeluk Sumayyah..

"Aaaa mata aku da masuk habuk da n.. thankyou Mairah... Aku akan ingat pesanan kau... Thank sebab selalu ada susah senang dengan aku sampai lah aku nak kahwin... Thank sebab selalu bagi kata ii semangat ketika aku jatuh.... Thank for everything... Aku sayang kau sangat ii.." kata Sumayyah sambil menahan tangisnya..

" Shhhh... Dah ii jangan nagis nanty cair makeup kau... Tak lawa nanty... Welcome babe aku pun nak ucapkan thanks jugak sebab selama ni ada time aku susah senang, jatuh bangun aku ... Dah tak mau sedih ii kay... Sepatutnya kau gembira sebab kau dah nak jadi isteri orang." Kata Umairah...

"Most welcome." Jawab Sumayyah...

" Eh jom la turun pengantin lelaki dah sampai tu." Kata Umairah....

*Skip*
SUMAYYAH telah sah menjadi isteri kepada MUHAMMAD UMAR KHALIF BIN MUHAMAD ADAM...

Semasa Umairah berjalan sambil membawa makanan dengan secara tiba ii badannya dirempuh oleh seorang lelaki...

BUK...

Aduhhh tiang mana pula yang aku langgar ni.... Sakit kepala aku...

"Buta ke." Marah lelaki tersebut...

"Eh awak la yang buta! Orang berjalan pandang depan bukan pandang fone lepastu nk salah kan orang pulak....." Kata Umairah dengan nada yang menyampah ...

" Eh makcik kau yang langgar aku dulu.. mintak maaf je lah... Benda senang pon tak boleh nak buat ke .... Dah salah tu salah lah... Nak mintak maaf pon susah." Kata lelaki itu tidak mahu mengalah...

" Hello! Suka hati awak je panggil saya makcik saya muda lagi tahu awak tu dah tua dasar pakcik.... dah la langgar orang pastu nak menegakkan benang yang basah pulak... Orang time berjalan pandang depan bukan pandang phone... So sekarang ni dah jelas ii salah awak ." Kata Umairah tidak mahu mengalah juga...

"Eh sedap mulut kau je nak panggil aku yang hensem dan menjadi pujaan hati ramai perempuan ni pakcik.... Eeee nak je aku cili ii mulut kau pastu humban kau dalam longkang... dahlah makcik mulut tak makan samam pulak tu... malang sape dapat kau jadi isteri nanti... Dahlah pendek nak mampus macam tak cukup zat je." Kata Lelaki itu sambil mengejek Umairah...

" Eh suka hati awak je main cakap saya pendek... Awak tak tahu ke perempuan ni sensitif bab ii ketinggian ni .. awak tu ya tinggi macam galah nak salahkan kita pulak.. ee kecik besar ii je saya tengok awak ni..." Kata Umairah dengan nada yang geram...

"Eh kau..." Kata ii lelaki tersebut dipotong oleh kawannya...

" Ha jumpa pon kau Syafiq puas aku cari tau.. wait ii kenapa baju kau basah? Setahu aku cuaca okey je.. eh sejak bila pulak kau rapat dengan minah ni? Setahu aku kau yang paling anti dengan dia masa dekat sekolah dulu." Kata khairil kawan kepada Syafiq...

"Ha bagus pon kau datang kau bawak kawan kau yg anoyying + tak betul ni berambus buat rosak pemandangan aku je... Dah la menyakitkan hati dari dulu sampai sekarang menyampah." Kata Umairah kemudian dia berlalu pergi dan memijak kaki Syafiq dengan kuat...

"Aduhhh.. SAKITLAH WOII PEREMPUAN!! tak guna punya Perempuan tunggu kau!." Jerit Syafiq sambil menahan kesakitan...

" Dah la tu fiq malu lah orang tengok ... Korang ni dari dulu sampai sekarang tak pernah sebulu tak faham aku." Kata khairil dan berlalu pergi meninggalkan Syafiq yang dalam kesakitan..

" Woi tunggu la aku... Tak guna punya kawan." Kata Syafiq sambil berjalan terhincut-hincut...

LAYAKKAH AKUWhere stories live. Discover now