BAB 10💐

5.2K 150 2
                                    

POV UMAIRAH....

“Umairah sini sekejap aku nak cakap sikit dengan kau ni…” Encik Malik memanggil Umairah….

“Ada apa ayah….” Soal Umairah….

“Kau pergi siap sekarang kejap lagi Syafiq jemput kau untuk ambik baju nikah korang….” Ujar ayahnnya…

“Baik ayah…” Umairah patuh akan arahan ayahnya….

“Aku nak pesan sikit dengan kau ni… jaga perangai bila keluar dengan Syafiq tu kau jangan nak malukan aku ye….” Kata ayahnya tanpa memandang wajah Umairah…..

“Baik ayah…” Ujar umairah….

                                *SKIP*
          
KRING….KRING…KRING…..

Umairah mengangkat telefon dari nombor yang tidak dikenali olehnya….

“Woi perempuan kau turun sekarang aku dah ada dekat bawah…. Cepat sikit aku bagi kau masa lima minit…. Kalau kau tak turun siap kau…”tutur Syafiq.

“okey…” Balas Umairah dengan pendek dan memutuskan panggilan tersebut.

Umairah turun kebawah…

“Ayah Umairah pergi dulu…” kata Umairah dan mencium tangan ayahnya.

“Ingat pesan aku…. Jaga air muka Syafiq tu jangan nak buat perangai…” Pesan Encik Malik.

“Baik ayah…” kata Umairah dan berlalu pergi kearah Syafiq yang sedang menunggunya.

“Eh kau duduk belakang… dekat depan dah ada orang…” Ujar Syafiq.

“Okey…” Kata Umairah lalu masuk kedalam kereta tersebut.

“Hai.. so you la Umairah?…” soal Sofea.

“Ye … awak siapa?... Soal Umairah.

“Oh… I Sofea girlfriend kesayangan bakal husband you…” sofea perkenalakan diri sambil tersenyum sinis.

‘Euwww so kampung… tak pandai berfesyen ke perempuan ni….’ Desis Sofea  di dalam hatinya.

Umairah terkedu apabila mendegar kata ii sofea.

“Oh…” kata Umairah sambil senyum kelat.

“Sayang you nak tunngu dalam kereta ke nak ikut I….” Soal Syafiq kepada sofea.

“Emmm I tunggu dalam kereta la nanti apa pula kata kawan mommy you kalau Nampak I ada sekali dengan korang… you pergi sekejap je kan…? Soal Sofea.

“Oh okey …. I pergi sekejap je… you tunggu tahu… kalau ada apa ii call I okey sayang…” Ujar Syafiq sambil mengusap kepala Sofea.

Umairah ibarat tunggul oleh pasangan tersebut….

‘Eh mamat ni suka hati je sentuh anak dara orang….tak tahu ke haram sentuh perempuan bukan mahram...’ desis Umairah di dalam hati.

“Umairah jom la tercegat apa lagi kat situ? cemburu ke?....” Soal Syafiq.

“Buat apa saya nak cemburu… saya tak suka awak pun ….” Ujar Umairah dan berlalu pergi meninggalkan Syafiq.

*DI BUTIK PENGANTIN MILIK KAWAN PUAN SRI ZALEHA.*

“Ha sampai pun bakal pengantin ni…” Datin Aisyah menyambut mereka dengan senyuman yang manis.

"Maaf la aunty lambat sikit...ada hal tadi." Ujar Syafiq membalas senyuman Datin Aisyah.

"Eh tak pe... Ni la bakal isteri kamu Fiq?." Soal Datin Aisyah.

"Yup." Balas Syafiq.

"Masyaallah cantiknya...manis orangnya...untung la Syafiq dapat isteri macam dia." Puji Datin Aisyah yang sedang datang ke arah Umairah.

Syafiq hanya terseyum mendegar pujian yang dilontarkan oleh Datin Aisyah kepada Umairah.

' Cantik apanya macam tu... Dengan pakaian kampungnya... Memalukan aku je.' desis Syafiq didalam hati.

"Nama kamu siapa". Soal Datin Aisyah.

"Umairah aunty." Balas Umairah.

"Cantik nama sama macam tuan badan." Ujar Datin Aisyah.

"Eh tak de lah aunty... Aunty pun cantik." Balas Umairah.

"Ada ii je kamu ni... Dah sekarang kamu berdua ikut aunty... Cuba baju kahwin tu muat ke tak." Kata Datin Aisyah.

Umairah masuk ke dalam bilik untuk mencuba baju nikah mereka...

"Emm Syafiq okey tak?." Soal Umairah tanpa memandang ke arah syafiq.

Syafiq bagai terkelu melihat Umairah yang kelihatan sangat cantik apabila mengenakan Baju nikah mereka.

"Ehem... Amboi korang tak sabar sangat nampak gayanya daripada tadi duk main mata." Usik Datin Aisyah.

Wajah Umairah kelihatan merah apabila diusik begitu...

"Eh tak de la aunty...aunty kami minta diri dulu ye... Syafiq ada meeting kejap lagi" Ujar Syafiq.

"Ouh yela. Hati ii drive... Kirim salam dekat mommy kamu." Pesan Datin Aisyah.

"Baik aunty." Balas Syafiq.

Umairah bersalam dengan Datin Aisyah dan berlalu pergi untuk pulang kerumah...

LAYAKKAH AKUWhere stories live. Discover now